- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A někdy to skutečně může být trauma. Zejména pro obyvatele totalitních států, kteří se ocitnou v prostředí kdy je třeba volit. Skvělý film Moskva na Hudsonu je ukázka toho, že rozhodovat se může způsobit fyzické problémy u člověka, který na to není zvyklý. Ona proslulá scéna, kdy ruský emigrant v první den emigrace se vydá do hypermarketu koupit kávu. Při pohledu na regál v délce několika desítek metrů, který je přeplněný nejrůznějšími druhy a značkami kávy se mu udělá nevolno, omdlí a je převezen do nemocnice, není nadsázka, ale skutečnost, která se u emigrantů spoza železné opony opravdu vyskytovala.
Reklama je z rodu odporných manipulací s psychikou člověka, jako jsou např politická propaganda, řeči sňatkových podvodníků a verbování agentů.
Manipulátor se vědomě snaží přimět druhého člověka, aby se zachoval zcela jinak, než by mu velel rozum a zralá úvaha, opustil svou a podlehl jeho vůli.
Zejména generace odkojená politickou propagandou, k níž zřejmě patří i autor (nejinak i já), má v krvi tolik antigenů proti manipulaci, že na každou reklamu nutně reaguje "bouřlivě až alergicky" - jako ta Vodňanského neteř, vůči zásadám jinak zcela odolná, byvši leptána kyselinou.
Ne, valit šrouby do hlavy NE.
...někdy přehnaně představuje vlastnosti výrobku. Např. tablety do myčky mají umýt i největší mastnotu, což ale bohužel v reálu není pravda...
Ať žije reklama
...jen mi to nedá se nezeptat, když čtu Vaši větu (z níž jste utvořil i nadpis):
"Když prodavač skončil, se mne Vlastík, můj starší syn, zeptal: “Tatínku, to co říkal ten pan prodavač, to byla pravda nebo reklama?“
To je opravdu citát Vašeho syna, který má i na tomnto serveru svůj blog, kandidoval do Parlamentu ČR a je dávno dospělým? Co Vás prosím vede k vytváření dojmu, že se chová jako malé nerozumné dítě? Nevěřím, že by mohl tak hloupou otázku vyslovit. Druhá podivná věc na Vašem článku je chybějící pointa příhody s panem prodavačem. Lhal, nelhal...Co špatného se v té situaci stalo? Mimochodem, jak už naznačil kdosi v diskusi níže, slovo reklama ópravdu nemá se slovem klam vůbec nic společného. Proč si tolik vymýšlíte?
Předpokládám, že pokud kupoval věž s CD přehrávačem a dálkovým ovládáním, nebylo to včera, ale třeba před 10, 15 roky.
Trochu tomu chybí pointa. Ale když jsem se podíval na profil autora, už mám jasno. Pastor musí umět kázat, i když zrovna nemá o čem . Jo, a to, že "reklama" je odvozené ze slova "klam", to je pravda, anebo antireklama? Pravda i lež se bohužel (či naštěstí?) vyskytují úplně všude, nejen v reklamě. Možná že v reklamě té lži ani není o moc víc než kdekoliv jinde. I když každá lež, aby byla účinná, musí vypadat jako čistá pravda přizpůsobená dosažení určitého účelu.
Dnes už vím, že to slovo pochází z řečtiny a tam vyjadřuje snahu prodávajícího překřičet na trhu plném lidí konkurenci. Tehdy jsem to ale nevěděl a tak jsem mluvil tak, jak popisuji v článku.
jednou bych taky chtěl dojít nakonec té SPRÁVNÉ cesty a poznat tam PRAVDU...
Konec článku, kázání jak pro pětileté děti
Začátek článku, co dětem nakecáte, to máte (Vaše kolegyně I. Vejvodová by mohla vyprávět). Kdybyste se oprostil od své náboženské ideologie, mohl byste jim to vysvětlit racionálně.
Reklama není klam, je to upozornění na výrobek (VELMI zjednodušeně řečeno). Účelem jen velmi málo reklam je klamat, většinou je účelem spojit s výrobkem/značkou žádoucí asociace. Viz. Pavlovovi psy ...
myslím starší 5 let
" ...??? a k čemu by ti byl?"
" V televizní reklamě říkali, že se s ním může lyžovat, potápět a skákat padákem."