Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

Stará kára

19. 1. 2011 15:05
Jejej - přečet jsem si znova

A podstata je:

- Matky které vydělávají mají dost na to, aby se spolehly na trh (a nepotřebují veřejné školky, jejichž provoz je hrazen z daní). Dokonce si jich za jejich přístup vážíme.

- No a těm, které své děti pět let zanedbávaly zaplatíme vše (ačkoliv to příliš nepomůže).

A H A

0 0
možnosti
AH

alex hart

26. 1. 2011 8:54
Re: Jejej... - 1-

Váš argument chápu (a něco ne něm i je), ale řekl bych, že nemáte tak docela pravdu.  Jde o to, že ročník předškoláků má "sjednotit" dovednosti dětiček, aby mohly bez větších problémů do škol. Ani ta nejsvědomitější matka, která  se o dítě vzorně stará 5 let doma, mu dost dobře nemůže dát zkušenost pobytu v kolektivu ostatních dětí. To prostě matka doma neumí. Ani když má sourozence, pokud jich tedy není třeba 15, a to v dnešních rodinách nebývá. Dítě si prostě má zvyknout na pobyt mezi vrstevníky a naučit se mezi ně zařadit. To je jeden moment.

.

Druhý moment je ověřit si, že to co se dítě učí doma (všechny ty sociální a hygienické návyky, včetně kázně a poslušnosti), bude opravdu fungovat  v prostředí školky (školy).  A v neposlední řadě jde samozřejmě i o určitou míru cvičení myšlení dětí, které sice doma může být na vynikající úrovni, ale taky nemusí. I to je potřeba do jisté míry sjednotit. Nikoliv ve smyslu udělat z těch chytrých blbečky, ale naučit je přiměřeně reagovat ...

0 0
možnosti
VH

Stará kára

19. 1. 2011 14:57
Budete mít pravdu, pokud

bude ve školkách dostatek míst.  Stát má zájem nejen na přípravě dětí na školu, ale i na včasném zaměstnání matek (ať už z důvodů udržení profesionality či doplnění příjmů a udržení úrovně). Nevidím důvod, proč by ženy, které jsou ochotny přispívat na chod státu svými daněmi měly být znevýhodněny proti jiným.  Nevidím důvod, proč by děti se sociálními návyky, které mohly získat v rodině měly být ochuzeny o jiné, které mohou získat jen v kolektivu (a byly ve škole vystaveny zcela nové situaci).

Souhlasil bych - pokud by poslední ročník školky byl povinný a financovaný obdobně, jako školy.

Do té doby je upřednostňování sociálně "zanedbaných" dětí evidentně jejich tzv. "pozitivní diskriminací" A  já diskriminaci nenávidím.

0 0
možnosti
AH

alex hart

19. 1. 2011 11:26
Jak vono to vlastně je?

Vážená autorko,

souhlasím s vámi, že zpoplatnění ročníku předškoláků v mateřské školce není krokem dobrým směrem. Na druhou stranu třeba nechápu, co je špatného na zavedení mateřských školek ze strany podniků zaměstnávajících matky. Tam jde jen o to, aby pro děti byli zajištěni kvalitní vychovatelé. 

.

A propos kvalita výchovy ve školce. Myslíte si, že když jdou děti ze školky na procházku na provázku na procházku a učitelky celou cestu prokecají spolu a zjevně se dětem nevěnují, že jde o dobrou a kvalitní výchovu?  Podle mne nikoliv. A je to celkem vběžný jev. Stejně tak je otázka, jak dobře dělají svou práci, co se týče přípravy pro školu. Ale to je asi na jinou diskusi. Je to diskuse o kvalitě školství jako celku (nejen o mateřských školkách). Nic to však nemění na tom, co jste psala o užitečnosti předškolní výchovy v MŠ. S tím bych souhlasil. Pokud ovšem řádně funguje.

0 0
možnosti
VH

Stará kára

19. 1. 2011 14:58
Re: Jak vono to vlastně je?

Vcelku souhlasím. Jen: jak by měly učitelky vychovávat na vycházce?  Jako učitelka Gwendolína?

0 0
možnosti
S

simsII

19. 1. 2011 10:32
Na vašem místě

bych se probelmatice školek raději vyhnula, v Č. Budějovicích jste akcí Mateřaské školy pověstná. 8-o

0 0
možnosti
AH

alex hart

19. 1. 2011 11:30
Re: Na vašem místě

No a? To je zločin starat se o dobré fungování školek? 

.

A nebo je snad něco, co by měla vědět širší obec čtenářů blogu? Pak to napište na plno a ne jen v náznaku, prosím. Ne všichni jsme totiž z Českých Budějovic.

0 0
možnosti
PH

petrph

19. 1. 2011 9:33
ona je to taky blbost

Proč by měl nastupující prvňáček umět umí číst a  psát? To ho snad mají učit v té škole. Že umí pár slovíček anglicky? A co třeba když umí vietnamsky,rusky nebo třeba arabsky protože to pochytil v rodině. Je to posuzováno ve škole jako plus nebo mínus?

Umí poděkovat nebo pozdravit, zná základy správného stolování-copak stolování,ale taky už jen hygienické návyky.Co třeba taky poslouchat starší autoritu,naučit se plnit svěřené povinnosti, neubližovat svým spolužákům, schopnost kamarádství,nebrat si všechno co se mi líbí...Protože tohle všechno už se učí v rodině a s dalšími caparty na pískovišti. Když přijde prvňák do školy tak už je skoro pozdě, a škola už ho to učit nebude. A bohužel to ani nebude při nástupu zkoumat. 

0 0
možnosti
AH

alex hart

19. 1. 2011 10:43
Re: ona je to taky blbost

Já chápu ono vyjádření autorky jako ukázku toho, že rozdíly mezi dětmi jsou při nástupu do první třídy veliké. Samozřejmě není cílem, aby děti při nástupu do první třídy četly. Myslím si, že vyjádření autorky blogu dost špatně chápete. Problém je naopak v tom, že mnoho dětí nezvládá ani základní hygienické návyky a potřebné sociální chování. Samozřejmě ale jde i o rozvoj schopností intelektu, schopnost vnímat delší mluverné slovo (třeba pohádku), schopnost se sám alespoň trochu verbálně vyjadřovat, schopnost abstrakce (třeba spolehlivé rozeznání geometrických tvarů, atd.).

Pokud máte děti a poctivě se o ně staráte, měl byste přeci tohle všechno (a mnohem více) vědět jako naprostou samozřejmost.    ???

Souhlasím s vámi, že pokud při výchově dětí selžou rodiče, žádná školka ani škola to nedoženou. Ročník předškoláků v mateřské školce má sloužit jen k tomu, aby se ty individuýální rozdíly trochu upravily na nějakou hladinu. Zásadní selhání výchovy v rodině to samozřejmě zachránit nemůže.

0 0
možnosti
AA

Saša

19. 1. 2011 8:44
Zásadně nesouhlasím.

Proto nazval pan Komenský péči o děti do šesti let "školou mateřskou", že patří matce. Ne státní nebo obecní vzdělávací instituci, ale láskyplné péči mateřské.

Vzdělávání začíná a má začínat od první třídy základní školy. Pokud někdo musí dítě svěřovat do péče jiným osobám před nástupem do školy, pak tak činí k zajištění péče, nikoli k zajištění vzdělávání.

0 0
možnosti
  • Počet článků 78
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 979x
Poslankyně za ČSSD, místopředsedkyně škoslského výboru PSP, učitelka.

Seznam rubrik