Procházková na dálnici

Můj názor na trasování dálnice na Vídeň, je považován za extrémní, fundamentalistický a kdoví co ještě. A to jenom proto, že prosazuji, aby byla postavena zjevně úspornější a z moravské strany kratší varianta. Já za extrémní naopak považuji rozhovor s náměstkyní hejtmana Jihomoravského kraje, paní Procházkovu, v Jihomoravských listech (říjen 2009). Vše je zde neuvěřitelně překrouceno.

O variantě kolem Břeclavi tvrdí: „Je to varianta naprosto nereálná.“ Jakoby nevěděla, ze existuje vládou schválená Politika územního rozvoje (PUR), kde je schválena čtyřpruhová komunikace R 55 okolo Břeclavi až na rakouskou hranici (se směrováním na Vídeň). Tvrdí, že je rozhodnuto o dvoupruhovém obchvatu Břeclavi, což není pravda. Přitom pro pořízeni Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje (něco jako územní plán) je shora zmíněná PUR závazná a nedodržení souladu s PUR je důvodem pro jejich neschváleni nebo zrušení. Pokud to neví, jak to, že dělá první náměstkyni hejtmana? Procházková se ptá: „…do jaké míry je zájem většiny povinen ustoupit zájmu několika profesionálních stěžovatelů ?“ Domnívá se totiž, že zájem většiny obyvatel kraje je vyjádřen zájmem většiny zastupitelů, což ale nemusí být pravda. Je vhodné se podívat, kdo všechno kritizoval špatný postup územního plánovaní v Jihomoravském kraji a vyzval k posouzeni variant, kdo tvoří tu hrstku profesionálních stěžovatelů: a) ombudsman (upozorňuje na nezákonnosti při schvalování stávajícího územního plánu) b) Česka komora architektů (pořízení stávajícího rychlokvašeného územního plánu prováděl člověk bez autorizace architekta) c) ministr kultury (upozorňuje na nedodržení podmínek ochrany Světového přírodního a kulturního dědictví v Lednicko-valtickém areálu) d) Nejvyšší kontrolní úřad e) Evropská komise (byl použit špatný zákon pro SEA) f) viceprezident EK Barrott ( požadoval varianty) g) Ekologický právní servis a další. Procházková v rozhovoru říká cosi o extrémním tlaku zájmových skupin, o které se zajímá BIS, a snaží se naznačit, že ty skupiny jsou ekologické organizace. Ve skutečnosti se ale „inteligent servis“ zajímá o pozemkové spekulanty. Na to ostatně upozornil v parlamentu i bývalý premiér Topolánek - její stranický šéf. „Nakonec budou uspokojeny obě lobbistické skupiny. I ta, která nakoupila pozemky pod Mikulovem, i ta, která nakoupila pozemky pod Břeclaví“, řekl. Viz též : http://www.psp.cz/eknih/2006ps/stenprot/038schuz/s038096.htm#r4. Kraj přišel o všechny miliardy z EU na stavbu nove dálniční sítě: R 43, R 52, R 55 včetně obchvatu Břeclavi. Je zjevné, že za to může špatná práce kraje. Mnohem lepší, než se k tomu přiznat, je obvinit nevládní organizace a různé temné síly. Kraj k tomu využívá svoji hlásné trouby – Jihomoravské listy. Tento plátek za peníze daňových poplatníků chodí do každé domácnosti. Šanci na vyslovení jiného názoru (narozdíl od komerčních medií a blogu) nedává.

Autor: Mojmír Vlašín | středa 14.10.2009 11:19 | karma článku: 18,28 | přečteno: 1874x
  • Další články autora

Mojmír Vlašín

Chvála bláznovství

27.12.2022 v 10:10 | Karma: 5,44

Mojmír Vlašín

Proč nechci ohňostroje

30.1.2019 v 9:22 | Karma: 22,83

Mojmír Vlašín

Větrné elektrárny a miliony

28.1.2019 v 22:59 | Karma: 21,32

Mojmír Vlašín

Sucho a zakopaný pes

6.10.2018 v 18:09 | Karma: 17,50

Mojmír Vlašín

Proč kandiduji za Zelené?

2.10.2018 v 21:18 | Karma: 15,13