- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mám metodu k vylepšení vašeho návrhu :mýto pro kamiony zvednout na 20-50kč za kilometr.Vetšina zboží se bude vyrábě v regionech budem se mit hůř ale emise klesnou o hodně,ani nemusíme zavádět clo.
Doprava má na cenu globálního zboží minimální vliv. Když kamion plný elektroniky pojede třeba 200 km od hranic do Prahy a zaplatí na mýtném 10.000 Kč, co to udělá s cenou elektroniky, kterou veze? Vždyť může vézt klidně zboží za desítky milionů, tady se bavíme o zdražení v řádech promile.
Původní návrh pana autora je také dokonale pito... ééé nepříliš chytrý. Představuje si to jako Hurvínek válku. Řekněme, že EU prosadí takový zákon. Všechny továrny v Číně musí splňovat naše předpisy, jinak se tu jejich zboží nesmí prodávat. Bezva. Pokud už teď nedošlo k porušení existujících smluv o obchodu, tak tu máme pár "drobných" problémů, například:
1. Jak bude EU kontrolovat, co která čínská továrna dodržuje?
2. Jak bude EU kontrolovat, z jaké konkrétní továrny zboží vůbec pochází?
3. Jak hodlá EU nahradit zboží, od kterého se takto dobrovolně odstřihne, pokud celý ten nesmysl nějakým zázrakem zafunguje?
4. A pokud se tu produkci nějakým dalším zázrakem nahradit podaří, myslíte, že zboží vyrobené v EU bude mít zásadně nižší uhlíkovou stopu, než to z Číny?