Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
C

Chytry.Levicak

14. 5. 2012 16:55
pan zeman to nedomyslel

napsal:jseš blbej jdeš do učení?jenže do učení musí jít člověk,který je manuálně zručný a má k  řemeslu vztah.jinak nemá cenu,aby tam chodil

0 0
možnosti
VZ

panmistr

15. 5. 2012 9:15
Re: pan zeman to nedomyslel

No výborně, konečně jeden názor na učňovské školství. Teď je to tak jak napsal autor. Výuční obory ovšem musí vysílat do praxe lidi, kteří jsou plně připravení pro ten svůj obor a musí se jim prokázat plná vážnost. A nepotřebují maturitu. K čemu je maturita kadeřnici, instalaterovi, kominíkovi, zedníkovi? Jeho učňovský list mu musí poskytnout plnou kvalifikaci. Zrovna tak nechápu, proč musí mít člen speciální vojenské jednotky, komanda, černých baretů (nebo jak se to jmenuje) vysokou školu. Angličtinu určitě, kvůli možnému nasazení v cizině, ale vysokou školu?

0 0
možnosti
JS

kelner

14. 5. 2012 13:26
Jsme národ debilů?

Absolvování vysoké školy je rozhodně náročnější než maturita. V dnešním Právu je uvedeno, že v Lucembursku a ve Švédsku má vysokoškolské vzdělání necelých 50% obyvatel do 30let. Pokud se jedná o letošní maturitu z matematiky, ve zprávach bylo uvedeno, že bez  chyby ji zvládli 4 studenti. Ať se mě nikdo nezlobí, ale buďto jsme národ debilů nebo jsou debilové ti, co maturitu z matematiky připravovali. Nevím nad čím pan ministr přemýšlí, domnívám se, že ten spolek co to připravoval je potřeba vyhodit a ne se studentům omlouvat a dělat nějaké analýzy.

0 0
možnosti
PH

petrph

14. 5. 2012 14:12
Re: Jsme národ debilů?

Na tom se právě musíme dohodnout,zda jsme národ debilů, a jak se to rozpozná.Protože i v té matematice jsou  skupiny úlohy, jejich řešení lze  naučit  (i třeba polovičního debila), s pomocí několika jednoduchých kroků postupu, které si za pár dní zapamatuje. Lze si lehce osvojit vše co je přes vzorečky,třeba řešení kvadratické rovnice.Dokonce (a není to těžké) s pomocí několika zapamatovatelných kroků řešit i derivaci nebo soustavu rovnic s pomocí rozšířené matice Ale ,dejte mu středně těžký úkol z kombinatoriky-typu 5 červených kuliček,3 modré,8 žlutých, vytáhněme 4 náhodně.Jaká je pravděpodobnost toho že vytáhne 2 modré..atd.Na to mu nejsou vzorečky nic platné (resp. ty sice použije ale až na konci),postup se mnoho naučit nedá.Tedy dá, ale pak zná jen ty jak je položena otázka, jiné stejně zmastí..Co to chce, vysoké IQ,vizuální pomět, nadání na tenhle druh úloh, ..?Odborníci by na to měli znát odpověď...

Ale měli by tedy i vědět jaké úlohy dávat do státní maturity a co jimi ověřují

0 0
možnosti
KN

Karl Novak

14. 5. 2012 13:22
Reforma školství by měla začít

dramatickou redukcí ministerstva školství a přilehlých úřadů. Po zredukování nákladů na cca 5 % a osazenstva na 3 % by mohla pokračovat stejným způsobem na krajích.

Pak by mělo přijít snížení daní, odluka vysokých škol od státu, zrušení grantů, grantových komisí a AV.

Z toho by vyplynulo další snížení daní. Dalším krokem by pak byla odluka středních škol od státu a zkrácení povinné školní docházky na 5 let.

Všechny Cermaty a další penězovody, jakož i miliardy do sportu by se zastavili a lidem by zůstali peníze v kapsách. Kdo by chtěl, mohl by investovat do vzdělaní.

0 0
možnosti
PH

petrph

14. 5. 2012 12:28
ano, s mnohým se dá souhlasit

Ale to podstatné asi chybí, a bohužel se nad tím ztratilo deset let připravováním SM, a jak je vidět,neudělalo se na tom ani čárka. Totiž analýza, co by ti maturanti vlastně měli umět.(tedy, co společnost potřebuje aby uměli)  A prosím nikoliv jen znalosti ale i schopnosti.

 

Zda by mělo u maturity jít o  kontrolu znalosti a schopnosti které je mají naučit na té SŠ a nebo nějakých přirozených nadání, třeba IQ, matematika atd, které se  studiem dají trochu zefektivnit, ale kdo je nemá, ten nemá na tu maturitu nárok ?Mají SŠ učit znalosti,nebo nějakým didaktickým způsobem rozšiřovat přirozené schopnosti žáka, či nějaký druh přirozené inteligence a schopnost řešit složitější zadané úkoly.Jenže jaké úkoly,těch jsou různé druhy a každý z nich vyžaduje jiný druh myšlení.(i ti absolventi budou pak zastávat zcela různé profese,studovat rozdílné VŠ obory).

Sumasumárum to že si tyto otázky klademe až dnes, znamená, že se těch 10 let promrhalo (o penězích ani nemluvě) a vlastně začínáme od nuly

1 0
možnosti
IR

IBM R.I.P.

14. 5. 2012 12:24
Ta "zkoužka"

v článku o vzdělání fakt nemá chybu! ;-D

0 0
možnosti
TO

tereza21

14. 5. 2012 11:45
Pozor na čísla...

Není pravda, že by si nižší matematiku vybralo 98,3% studentů ... někdo neměl matematiku vůbec...!!!

0 0
možnosti
O

okmnbhuij

14. 5. 2012 12:01
Re: Pozor na čísla...

Vždyť je to jen pár čísel, ne? ;-D;-):-P

0 0
možnosti
  • Počet článků 757
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1345x
Snílek, který si myslí, že by všechno mělo mít hlavu a patu.

Seznam rubrik