- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč zrovna tunely? Šlo by to i zastřešit, nebo instalovat trvalý rozmrazovací postřik a spousta dalších řešení, třeba variabilní dopravní značení - rychlost 60, kamiony zákaz předjíždění, více kontrol hmotnosti kamionů, ale stejně by se dálnice ucpávala a to kupodivu s její větší průjezdností, kdy na to není připravena navazující silniční síť v Praze a Brně.
Jak se praví ve známé písničce " a silničáři, tak jak každý rok překvapený sů velice, že sníh zasypal jim silnice". Akorát si myslím, že tentokrát jsou v tom nevinně. Tady se stala chyba už někde v létě, ze strany stavebního dozoru, když nekonal při zjištění zpoždění a následně ŘSD, které akceptovalo termín ukončení omezení až 17.12.2018. Jen blázen může počítat s tím, že třeba v prosinci na Vysočině nebude sníh nebo nebude mrznout. Lepší by asi byla domluva ve stylu - dělejte jak umíte ale do konce listopadu musí být úsek průjezdný bez omezení jinak letíte a ne až teď, když spousta prací nejde kvůli počasí vůbec udělat.
Co se týče délky rekonstrukce myslím, že nezkončí nikdy. Až se opraví všechny úseky tak na těch prvních budeme moci začít znovu.
Nejsem volič nikoho z vládní koalice a stav D1 v tom nehraje vůbec žádnou roli.
S dálnicí má autor pravdu, ale se svou vírou v Babiše už nikoli.
Tragédie je, když někdo píše o něčem, čemu vůbec nerozumí. Předpokládám, že stejným způsobem navrhujete podkopat Brennerský průsmyk.
Liniové stavby mají své normy. Poloměry zatáček, stoupání, klesání, sklon, šířka tělesa apod. Jako stavař o tom něco ještě vím.
Pokud si dobře vzpomínám tak právě D1 na nejstarších úsecích má nějaké odlišnosti od norem.Hlavně stoupání a klesání.Z mého pohledu hlavně chybí odstavné plochy a odpočívadla s náležitým vybavením,pro kamiony.
Pokud jste dokázal postavit levněji, tak proč jste se nepřihlásil, že to umíte postavit levněji ????
Netvrdil jsem, že bych dokázal tunely stavět levněji. Nejsem stavitel. Porovnal jsem stavbu Blanky s tunely, které by mohly být na D1. Velký rozdíl v ceně bych neviděl. Kolik bude celková cena oprav za D1 takto provedená? Ale hlavně ten problém se sdílením parkoviště na dálnici, by snad tunely vyřešily.
Že si ministr zvolený za ANO stavbu včas nepohlídal, to je prostě fakt. Už v předstihu bylo celkem jasné, kam tento plán opravy směřuje a dlouho, dlouho se nic nedělo. Současný hysterický povyk přišel pozdě a nic neřeší.
A ty tunely? Podle mě zbytečně drahé a kromě toho myšlenka na to, že budu stát v koloně a ještě k tomu se dusit v tunelu mě žádným nadšením nenaplňuje.
Nikdo neprokázal, že tunely byly zbytečně drahé a že mohly vyjít levněji. Žádná z kontrol nezjistila závažené pochybení. To, že k maléru na D1 dojde bylo jasné každému, kdo na dálnici jezdí. Rozdělené a zúžené úseky měly být hotové do zimy a dálnice se opět rozšířit. Na rozdělaných úsecích se motali dva dělníci s lopatou a jinak nikdo. Kritizovalo se to, ale Ministrstvo dopravy stále tvrdilo, že oprava probíhá v podle harmonogramu. Jenže úseky zůstaly rozestavěné i v zimě tím pádem se a do zúženého úseku se nevešelo auto údržby a tyrák, který zde zůstal stát, protože dálnice byla jeden led a na malér bylo zadělané.