Těžký úkol nové ministryně školství, mládeže a tělovýchovy...

Jak se zdá, tak již dnes budeme mít novou ministryni školství, mládeže a tělovýchovy a je otázkou jestli místo sta dnů hájení oněch sto dnů vydrží.Čeká ji mnoho úkolů, ale na ten nejdůležitější asi nebude mít čas.

Základní úkol...

Dle dostupných informací se opice jsou schopny opičit po lidech, ale navíc jsou schopny se z chyb poučit, takže je logické, že inteligencí lidi překonávají. Tedy podle osobních zkušeností s tím v poslední době ani nemají moc starostí, vzdělanost se u nás nijak výrazně neprojevuje, což ale neplatí o počtech nejrůznějších titulů... Doufejme, že naše ministryně neabsolvovala Plzeň, i když jak se zdá má všestranné schopnosti, tak nějak devět řemesel a desátá bída, což ve školství už je dosaženo, takže hůř už nebude. A základní cíl je dohnat a předehnat opičí inteligenci a schopnosti...

Kdo vlastně řídí a udává směr našemu školství?

Ke školství se postupně lepí podivuhodné organizace, prosazující to či ono, a čím více jich je tím nižší kvalita ve školství nebo spíš jeho produktů je. Jedni by rádi zavedli rozsypaný čaj jako nové písmo, jiní vymýšlejí kolik by mohlo být jedna a jedna, a další jsou nejmoudřejší a chtějí jako jediní na planetě univerzálně hodnotit psaný projev... a vrcholem je kdo vlastně může ona moudra šířit - aneb konec laického odborného vzdělávání. Prostě každý se snaží si nahrabat a uživit se, absolventi onen vedlejší produkt jejich snažení, nikoho nezajímají.Pokud by měl Jan Ámos takové poradce, tak bychom nejspíš používali ještě obrázkové písmo. Ale tento směr není zatím vyloučen...

Základem je matematika...

Obecně se za největší problém považuje co a jak s matematikou, učit jí či neučit? maturovat z ní nebo ne? A je vůbec její výuka potřeba, když matematika údajně přispívá k rozvoji osobnosti a její logických schopností, prý i analytických, beze sporu podporuje i rozvoj fantazie, čímž na druhou stranu ohrožuje praxi stádového efektu při vedení společnosti... Ale matematika je prospěšná, spočítat si knedlíky, kapesné, výplatu, výhru v eurojackpotu to se může hodit, jen je otázka na jaké úrovni se toto bude vyučovat...

Když se propojí mládež a školství...

Tak nám z toho vznikne špičkový projekt pro výuku chemie. Výroba alkoholu a drog by mládež mohla odpoutat od sezení u počítače, který u mnoha dětí nahradil mozek. Navíc je to velmi užitečný artikl pro vývoz. Kdyby se prodloužila výuka, tak aby vyučující měli plný rozsah odpracovaných hodin, jako každý jiný smrtelník, tak by už nebyly starosti s tím co s mládeží, neboť by již neměla na nic jiného čas. To se ale nejspíš nenaplní, takže jaký bude osud naší mládeže... 

Vše zachrání tělovýchova...

Tělovýchova se u nás přirovnává ke sportu, a to hlavně v případě kdy jde o peníze, neboť i zde je několik čekatelů jako je ČOV či ČUS, kteří si touží nahrabat z koláče. Kdyby se zapojila mládež, bylo by to fajn, ale odrůstající mládež má na tělesný pohyb svérázné názory. Považující pohyb za ztrátu času na rozdíl od her na počítači. Takže máme sice ministerstvo s podivuhodným názvem, budeme mít i ministryni s podivuhodným životopisem a co bude výsledkem nikdo neví... protože, to co má nejspíš zcela zásadní vliv na všechny tyto oblasti... výchova, není předmětem tohoto a nejspíš žádného ministerstva. Základem je smysluplná výchova v rodině. A ničemu také nepomáhá nesmyslné tvrzení, které se stává životním cílem a to že společnost potřebuje mnoho a mnoho titulovaných a pak bude vše jen vzkvétat, titul a vzdělání spolu nesouvisí. Pokud by v naší společnosti byl zákaz používání "studentských" titulů, jako bylo učiněno dříve se šlechtickými, tak by nejspíš rozvoj společnosti směřoval zcela jiným směrem...

Autor: Vladimír Veverka | středa 17.6.2015 0:50 | karma článku: 13,35 | přečteno: 312x