Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Asi před dvěma lety expert z "topky09" M. K. napsal, že v Praze se budou elektromobily dobíjet u každého sloupu lampy veřejného osvětlení. Jakou laicky řečeno "silou elektřiny" by musel každý takový sloup disponovat, aby dokázal 8 hodin naráz nabíjet 15 automobilů, a jak by vypadala změť kabelů, aby po nich lidé nešlapali a na základě čeho by lidé měli při nabíjení přednost? Kdo má dojem, že se jedná o zcela normální technicky zvládnutelnou úvahu, tak ať si někdo zkusí jen představit, že si v bytě s normálními jističi naráz pustí 7 sušiček prádla? Jak dlouho budou fungovat, než ve zdech začnou hořet vodiče???;-O

0 0
možnosti

Nechci Vám bořit bábovičky přesvědčení, že to nejde, ale nabíječky z lamp veřejného osvětlení v Praze již existují:

http://www.hybrid.cz/praha-ma-13-stozaru-verejneho-osvetleni-pripravenych-na-nabijeni-elektromobilu-muze-jich-byt-az-6000

A mají přibývat další. Samozřejmě jedna “lampa” dobíjí jen jeden vůz a ne 15, to nevím kde jste sebral.

0 0
možnosti
Foto

Podobnou otázku si skeptici kladli i před asi 150 lety. Kam kráčíš, smrdutý vehikle, neustále rozbitý, benzín do něho není kde koupit, na cestách to hrozně drncá. Za pár let bude po nich a ani pes neštěkne. A ta cena? Kdo si to může dovolit?

Podobně by se dalo napsat u kdejaké novinky. Moje babička měla ledničku na poctivý led od ledaře, a né nějakou almaru, která hučí a furt je rozbitá. ̈

ATD.

V daném případě jsou rozhodující jízdní vlastnosti. Vyrobit spalovací motor o stejné účinnosti a točivém momentu za libovolných otáček se zatím nikomu nepodařilo. Tudíž jediný problém je baterie. A na tom se usilovně maká.

Uvidíme.

1 2
možnosti

Mýlíte se.

Rozhodující je cena a její protihodnota, stejně jako provozní náklady a nízký pokles hodnoty.

Dokud budou elektromobily nabízet méně za více než auta se spalovacími motory, můžete je zákazníkům pouze vnutit cestou všemožných dotací.

Jinak zůstanou na okraji zájmu a budou vyhrazeny hobbystům.

Tak jak je tomu už po více než 150 let.

0 0
možnosti
Foto

Elektromobily by měly vytlačit klasické automobily evolucí, tím, že jsou lepší, tak jako spalovací a vznětový motor vytlačil motor parní. Bez dotací a politiky. Dokud nebude elektromobil, který dojede na jedno nabití 1000 km včetně topení nebo klimatizace a nabíjení nebude trvat méně než 10 minut, tak prostě nemůže konkurovat.

2 0
možnosti
Foto

No jo, ale já mám benzíňák a 1000 km na jedno natankování také neujedu. ;-(

0 1
možnosti

J45i11r40i 71V17r26a12b83e85c

13. 2. 2021 20:11

Co ma e-auto spolecne s prujmem? Doufani, ze to stihnes domu ;-D

1 0
možnosti

S Fiatem 500e jsem zažil řadu příjemných věcí:

- 1 kWh za Kč 2,50,-

- parkování v celé Praze ve všech zónách na rok za Kč 100,-

i zábavné:

- když v garáži vypadl jistič a já jsem teprve ráno zjistil ,že musím jet něčím jiným, protože není nabito

Líbily se mi jízdní vlastnosti podvozku se kterým se dalo jet docela rychle i na zatáčkovité okresce.

Moc se mi nelíbil brzdový pedál, ze kterého byl divný pocit, když napřed jen rekuperace a pak až opravdu brždění. Akcelerace byla skvělá, takže rozhodně jsem nebyl žádná brzda provozu. A rozjezdy byly pěkně odregulované, takže žádné pištění gum při rozjezdu se nekonalo.

Když jsem se poprvé rozjel s Teslou, zůstaly za mnou černé čáry v délce tak 70 m. Ale zase jel Fiat maximálně 130 a ne 200 jako Tesla. To ve městě a příměstském provozu úplně stačilo.

Když to shrnu - vyzkoušel jsem si to, zaplatil za tu zkušenost a vím co a proč nechci, aniž bych to měl jen vyčtené z knih, časopisů a internetových diskuzí.

Chápu, že politici, různé celebrity a firmy, když chtějí ukázat, že to s naší planetou myslí dobře, tyhle auta kupují. Já naštěstí nemusím. Zatím...

3 0
možnosti
Foto

Dotace a násilné nucení výrobců a spotřebitelů k nějakému výrobku, nebo službě, je vždy špatné.

Přesto si myslím, že se nakonec elektromobilita stane dominantním způsobem přepravy. Spalovací motory se stanou během 30 let stejnou kuriozitou, jakou se před časem staly parní stroje.

4 0
možnosti

Politici EU, v tom i naši, se nedokáží poučit.

Přes historické důkazy o opaku se domnívají, že mohou poručit větru a dešti, že mohou popřít fyzikální zákony i tržní zákonitosti a přimět svět aby fungoval podle nich.

Auta na baterky politici začali - byť nepřímo - nařizovat.

Praktičnost elektrických aut je značně limitovaná jejich dojezdem - který ještě značně klesá s klesající teplotou. Nižší provozní náklady jsou vyvrácený mýtus reálnými daty zejména z Nizozemska. Pořizovací cena je otřesná a o dlouhověkosti nemá smysl hovořit ve chvíli, kdy jejich majitelé mají v podstatě neřešitelné problémy s akumulátory po několika letech.

Je nám politiky nuceno řešení, které nabízí méně za více.

Když začnete lidem vnucovat auta, která nechtějí, část si je kvůli dotacím a jiným zvýhodněním koupí, ale část ne.

Pokud někdo jezdí třeba do Německa za prací stovky kilometrů, tak mu můžete dávat dotace jaké chcete, ale on si to nekoupí, protože by do práce nikdy nedojel.

Jistě je řada dalších důvodů pro které si lidé nenechají vnutit řešení, které je pro ně nevhodné.

Politikům je to ale zřejmě jedno.

4 0
možnosti
Foto

Politici, také vlivem nedostatečného vzdělání v oboru, si nechali vnutit ideologii. Zároveň se zaháčkovali v penězovodech, které tato ideologie vytvořila. Teď už svou chybu nikdy neuznají, stejně jako ji neuznají v OZE, v neoprávněné klatbě jaderných zdrojů, v biopalivech a v mnohém dalším, co dojí státní rozpočty bez ohledu na to, že přináší jen málo, nebo přesný opak toho, co přinést mělo.

5 0
možnosti

Čas ukáže, ale kdybych mohl, vsadil spíš na to, že ten pomílenej budete vy.

0 2
možnosti

Trolejbusy bych do toho rozhodně nemíchal. Problémem je baterie a ačkoli jí mají pro částečné použití také, tento problém zde částečně nebo zcela mizí. Ostatně metro nebo tramvaje by se asi dieselové taky nevyplatily.

0 0
možnosti
Foto

Trolejbusy jsem zmínil proto, protože je to také elektrický spotřebič a zároveň dopravní prostředek, ale vliv na celkovou spotřebu mají zanedbatelný, pravda.

0 0
možnosti

J39a74n 87V14l82k

13. 2. 2021 11:54

Dovolím si doplnit odpověď, neboť v článku nezazněla. Skrývá se ve fyzikální podstatě. V benzínu máme 44000 kJ/kg. Srovnatelné množství energie je třeba umět uložit v objemu 1 litru baterie! Věřím, že na tom se usilovně pracuje. Všechno ostatní je již méně podstatné. Až se najde řešení, nebude třeba se ptát "Kam kráčíš . . " Nemusí se jednat ani o srovnatelné množství, neboť moderní spalovací motory mají 36-40 % účinnost, v zimě navíc využíváme z motoru i teplo.

0 0
možnosti
Foto

Ano, přesně, záleží na hustotě energie v daném médiu.

0 0
možnosti
  • Počet článků 135
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1871x
Místní patriot, který ví, že Krušné hory jsou krásné

Seznam rubrik