Diskuse
Kam kráčíš elektromobilito?
Děkujeme za pochopení.
P38e11t35r 20Š53i28n29d88e72l54á56ř
Asi před dvěma lety expert z "topky09" M. K. napsal, že v Praze se budou elektromobily dobíjet u každého sloupu lampy veřejného osvětlení. Jakou laicky řečeno "silou elektřiny" by musel každý takový sloup disponovat, aby dokázal 8 hodin naráz nabíjet 15 automobilů, a jak by vypadala změť kabelů, aby po nich lidé nešlapali a na základě čeho by lidé měli při nabíjení přednost? Kdo má dojem, že se jedná o zcela normální technicky zvládnutelnou úvahu, tak ať si někdo zkusí jen představit, že si v bytě s normálními jističi naráz pustí 7 sušiček prádla? Jak dlouho budou fungovat, než ve zdech začnou hořet vodiče???
T57o57m74á62š 21D59v94o67ř81á13k
Nechci Vám bořit bábovičky přesvědčení, že to nejde, ale nabíječky z lamp veřejného osvětlení v Praze již existují:
A mají přibývat další. Samozřejmě jedna “lampa” dobíjí jen jeden vůz a ne 15, to nevím kde jste sebral.
P19a41v44e82l 13D75v87o96ř55á11k
Podobnou otázku si skeptici kladli i před asi 150 lety. Kam kráčíš, smrdutý vehikle, neustále rozbitý, benzín do něho není kde koupit, na cestách to hrozně drncá. Za pár let bude po nich a ani pes neštěkne. A ta cena? Kdo si to může dovolit?
Podobně by se dalo napsat u kdejaké novinky. Moje babička měla ledničku na poctivý led od ledaře, a né nějakou almaru, která hučí a furt je rozbitá. ̈
ATD.
V daném případě jsou rozhodující jízdní vlastnosti. Vyrobit spalovací motor o stejné účinnosti a točivém momentu za libovolných otáček se zatím nikomu nepodařilo. Tudíž jediný problém je baterie. A na tom se usilovně maká.
Uvidíme.
A88n45t50o65n15í29n 87K58o66u50n40o12v24s41k98ý
Mýlíte se.
Rozhodující je cena a její protihodnota, stejně jako provozní náklady a nízký pokles hodnoty.
Dokud budou elektromobily nabízet méně za více než auta se spalovacími motory, můžete je zákazníkům pouze vnutit cestou všemožných dotací.
Jinak zůstanou na okraji zájmu a budou vyhrazeny hobbystům.
Tak jak je tomu už po více než 150 let.
A27n84t56o36n31í48n 52B29r60z28o68b89o36h50a52t40ý
Elektromobily by měly vytlačit klasické automobily evolucí, tím, že jsou lepší, tak jako spalovací a vznětový motor vytlačil motor parní. Bez dotací a politiky. Dokud nebude elektromobil, který dojede na jedno nabití 1000 km včetně topení nebo klimatizace a nabíjení nebude trvat méně než 10 minut, tak prostě nemůže konkurovat.
P90a26v53e67l 21D17v19o57ř91á70k
No jo, ale já mám benzíňák a 1000 km na jedno natankování také neujedu.
J45i11r40i 71V17r26a12b83e85c
Co ma e-auto spolecne s prujmem Doufani, ze to stihnes domu
A89n40t70o33n62í45n 26K88o46u45n38o61v18s24k20ý
S Fiatem 500e jsem zažil řadu příjemných věcí:
- 1 kWh za Kč 2,50,-
- parkování v celé Praze ve všech zónách na rok za Kč 100,-
i zábavné:
- když v garáži vypadl jistič a já jsem teprve ráno zjistil ,že musím jet něčím jiným, protože není nabito
Líbily se mi jízdní vlastnosti podvozku se kterým se dalo jet docela rychle i na zatáčkovité okresce.
Moc se mi nelíbil brzdový pedál, ze kterého byl divný pocit, když napřed jen rekuperace a pak až opravdu brždění. Akcelerace byla skvělá, takže rozhodně jsem nebyl žádná brzda provozu. A rozjezdy byly pěkně odregulované, takže žádné pištění gum při rozjezdu se nekonalo.
Když jsem se poprvé rozjel s Teslou, zůstaly za mnou černé čáry v délce tak 70 m. Ale zase jel Fiat maximálně 130 a ne 200 jako Tesla. To ve městě a příměstském provozu úplně stačilo.
Když to shrnu - vyzkoušel jsem si to, zaplatil za tu zkušenost a vím co a proč nechci, aniž bych to měl jen vyčtené z knih, časopisů a internetových diskuzí.
Chápu, že politici, různé celebrity a firmy, když chtějí ukázat, že to s naší planetou myslí dobře, tyhle auta kupují. Já naštěstí nemusím. Zatím...
F49r84a70n72t86i20š75e97k 44K60š12í51r
Dotace a násilné nucení výrobců a spotřebitelů k nějakému výrobku, nebo službě, je vždy špatné.
Přesto si myslím, že se nakonec elektromobilita stane dominantním způsobem přepravy. Spalovací motory se stanou během 30 let stejnou kuriozitou, jakou se před časem staly parní stroje.
A21n52t87o52n64í61n 98K29o92u90n32o94v27s72k22ý
Politici EU, v tom i naši, se nedokáží poučit.
Přes historické důkazy o opaku se domnívají, že mohou poručit větru a dešti, že mohou popřít fyzikální zákony i tržní zákonitosti a přimět svět aby fungoval podle nich.
Auta na baterky politici začali - byť nepřímo - nařizovat.
Praktičnost elektrických aut je značně limitovaná jejich dojezdem - který ještě značně klesá s klesající teplotou. Nižší provozní náklady jsou vyvrácený mýtus reálnými daty zejména z Nizozemska. Pořizovací cena je otřesná a o dlouhověkosti nemá smysl hovořit ve chvíli, kdy jejich majitelé mají v podstatě neřešitelné problémy s akumulátory po několika letech.
Je nám politiky nuceno řešení, které nabízí méně za více.
Když začnete lidem vnucovat auta, která nechtějí, část si je kvůli dotacím a jiným zvýhodněním koupí, ale část ne.
Pokud někdo jezdí třeba do Německa za prací stovky kilometrů, tak mu můžete dávat dotace jaké chcete, ale on si to nekoupí, protože by do práce nikdy nedojel.
Jistě je řada dalších důvodů pro které si lidé nenechají vnutit řešení, které je pro ně nevhodné.
Politikům je to ale zřejmě jedno.
V62l19a37d86i30m32í31r 54Š39ť95a74s24t42n36ý
Politici, také vlivem nedostatečného vzdělání v oboru, si nechali vnutit ideologii. Zároveň se zaháčkovali v penězovodech, které tato ideologie vytvořila. Teď už svou chybu nikdy neuznají, stejně jako ji neuznají v OZE, v neoprávněné klatbě jaderných zdrojů, v biopalivech a v mnohém dalším, co dojí státní rozpočty bez ohledu na to, že přináší jen málo, nebo přesný opak toho, co přinést mělo.
J72o60s93e37f 10K34o91r50e19j53s
Čas ukáže, ale kdybych mohl, vsadil spíš na to, že ten pomílenej budete vy.
T73e64o67d65o89r 96B58e55z88d46ě66k
Trolejbusy bych do toho rozhodně nemíchal. Problémem je baterie a ačkoli jí mají pro částečné použití také, tento problém zde částečně nebo zcela mizí. Ostatně metro nebo tramvaje by se asi dieselové taky nevyplatily.
V92l29a40d37i67m26í47r 29Š22ť98a83s34t20n12ý
Trolejbusy jsem zmínil proto, protože je to také elektrický spotřebič a zároveň dopravní prostředek, ale vliv na celkovou spotřebu mají zanedbatelný, pravda.
J39a74n 87V14l82k
Dovolím si doplnit odpověď, neboť v článku nezazněla. Skrývá se ve fyzikální podstatě. V benzínu máme 44000 kJ/kg. Srovnatelné množství energie je třeba umět uložit v objemu 1 litru baterie! Věřím, že na tom se usilovně pracuje. Všechno ostatní je již méně podstatné. Až se najde řešení, nebude třeba se ptát "Kam kráčíš . . " Nemusí se jednat ani o srovnatelné množství, neboť moderní spalovací motory mají 36-40 % účinnost, v zimě navíc využíváme z motoru i teplo.
V21l56a55d30i85m39í68r 44Š44ť94a90s62t63n25ý
Ano, přesně, záleží na hustotě energie v daném médiu.
- Počet článků 135
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1871x