Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VV

Doporucuji pane Stastny nejdriv cist a pak teprve psat.

Verwaltungsgericht in Leipzig rozhodl, ze pripadny zakaz vjezdu vozidel se starym naftovym motorem neodporuje zakonum.

Nic vic, nic min.

1 0
možnosti
Foto

Vy si přečtěte zdrojový článek, který jsem měl k dispozici, na ten reaguji, link je pod blogem.

Když jsme u toho, jak soud definoval "starý naftový motor"? Já jsem v blogu předložil, jak to chodí s uváděním výrobků na trh, včetně motorů, nevím, proč by pro "staré naftové motory" nota bene u kterých nevím , jak si je mám představit a definovat, měla platit jiná pravidla, než u jiných výrobků.

0 1
možnosti
Foto

Po včerejším blogu pana Niedermayera jsem tak trochu přemýšlel nad svojí situací. Mám diesel z roku 2005 (koupený nový). Když jsem ho kupoval tak měl homologaci od instituce k tomu oprávněné udělenou na základě měření dle přesně posané metodiky, že splňuje všechny normy vydané mezinárodní autoritou. Zaplatil jsem za něj skoro sedmset tisíc. No myslel jsem si, že ho mám tak na pět, sedm let jako ten předešlý, jenže život mění a tak jsem místo předchozího ročního nájezdu kilometrů mezi dvaceti až pětadvaceti tisíci najednou přestal jezdit a najedu max. deset tisíc km ročně. Před pár lety jsem chtěl auto vyměnit ale rozum velel, že stávající je málo jeté a bezporuchové tak proč vyhazovat peníze. A pokud by k výměně došlo byl by to tenkrát opět diesel. Dnes ty peníze mám v nejspíš nedobytné investici a tak nevím, zda se nové auto na důchod a dožití bude vůbec konat.

A teď mi řekněte co jsem já udělal špatně? Proč já mám být omezován když jsem si koupil auto splňující požadavky všech autorit co mají normy i schvalování v popisu práce? Proč ony autority nedovedly říci politikům, že jejich neustálý tlak na snižování emisí může přinést emise jiné (nanočástice, oxidy dusíku navíc, ...) a pokud politici takové informace měli proč je ignorovali a teď "buzerují" (omlouvám se za toto slovo) jejich majitele? Přiznali svoji chybu?

Já to vidím tak, že všechny problémy se prostě hází na ty co vlastně jednali a jednají v dobré víře a ti co mají "máslo na hlavě" dále přitvrzují.

Aby bylo jasno - nízkoemisní zóny, či jak se to správně jmenuje, tak jak platí dnes v některých německých městech a mohou být zaváděny i u nás mi až tak nevadí protože platí pro vozy určitých emisních tříd, ale vyjmout z emisní normy jen diesely je nespravedlivé protože jejich majitelé si je zakoupili se stejnými informace a schváleními jako si kupovali lidé ty benzinové.

1 0
možnosti
Foto

Věřím tomu, že tady to úřady nebudou mít tak snadné. Jednak na tom Češi nejsou tak dobře, aby mohli sáhnou do štrozoku a jít si koupit něco lepšího a taky nejsme tak disciplinované stádo jako Němci, které si nechá všechno líbit.

0 0
možnosti
VH

Víte, oč vůbec šlo?

Soud nerozhodoval o vlastním zákazu. Jen rozhodoval, zda v rámci svých pravomocí mohou města a obce zakázat vjezd vozidel s naftovým pohonem do části obce či dokonce do obce celé. Jinými slovy, zda nesporné právo obce, regulovat rozsah dopravy (jak se děje například zákazy stání či zastavení, zákazy vjezdu apod.) se vztahuje i na tak rozsáhlé ekologické (zdravotní) opatření. A jen k tomu dal souhlas. (Mimochodem: Pokud "průmyslová lobby" lobovala, tedy zřejmě neúspěšně.)

Domnívám se, že ani německý, ani český soud není kompetentní sám o sobě nějaký takový zákaz vydat.

Jen na okraj - jízda v liché a sudé dny je houby platná těm, kdo dojíždí denně autem do práce. Konec konců i těm, kteří chtějí jet jen jednou týdně na chalupu a zpět - jednu cestu nemohou vykonat. A taky o tom rozhodují ti nekompetentní radní.

Pokud jde o diesel obecně: pokud nesplňuje reálně normy, platné v roce výroby, měl by být zakázán. Majitel nechť se hojí na výrobci.

3 0
možnosti
Foto

...Soud nerozhodoval o vlastním zákazu....píšu snad něco jiného?

...Jízda v liché a sudé dny je houby platná těm, kdo dojíždí denně autem do práce....Ti, co jezdí do práce se mohou domluvit s ostatními a podle značek si přesedat, je to pakárna, ale alespoň něco. Ti co mají diesel a zakážou jim provoz v jejich ulici, jsou na tom ještě hůře.

....pokud (diesel) nesplňuje reálně normy, platné v roce výroby, měl by být zakázán...tvrdím snad něco jiného?

0 1
možnosti
LM

L63e65n67k47a 12M70e84y

3. 3. 2018 9:13

Také si myslím, že rozhodnutí Spolkového správního soudu bylo politicky motivované. Zákaz dieselů v městských zónách, které nesplňují Euro 6, naprosto devastuje hodnotu vozu. Nízká hodnota a možná neprodejnost vozů, přes povolení Bundeskraftfahrtamtu, jsou velikým zásahem do vlastnických práv. Kdo tyto škody uhradí není jasné. Povede to k všeobecné nespokojenosti. Nespokojení lidé zvýší tlak na automobilový průmysl jako viníka za manipulaci emisí. VW a ostatní značky pak budou nuceni investovat do vývoje E-mobilů. A to je přesně to, o co tu jde.

Myslím, že manažeři automobilových značek mají z e-mobility strach, protože moc dobře vědí, že se současným know-how není realizovatelná. Jenomže zelení politici a aktivisté pořád nechtějí pochopit, že E-mobilitu nelze vyčarovat přes noc. Jde jim jen o to, aby Německo drželo krok s USA a Čínou.

1 1
možnosti
Foto

Těžko říci, kdo je za dnešním tlakem směrem k elektromobilitě. Jedno je celkem jisté, není až takový problém elektromobily vyrábět, horší je to s prodejem a úplně zoufalé s nabíjecí infrastrukturou, kterou bude velký oříšek zbudovat a ještě větší mít dost zdrojů, které by ji dokázaly krmit energií.

1 0
možnosti
Foto

On Vám taky auto nikdo z provozu nevyřazuje a mimo STK ani vyřadit nemůže. Mimo zakázanou zónu Vám jej nikdo užívat bránit nebude.

Jen se potvrdilo, že Městská rada může zakázat vjezd určité části homologovaných dopravních prostředků do města (ty zíkony se nezměnily a platí již velmi dlouho)-již dříve se to dělo jen kriterium nebyl typ motoru, ale například hmotnost vozidla. (Jistě nikoho nepřekvapí pokud by do města například nesměl traktor, který je také homologován pro provoz na pozemních komunikacích)

Kdo jiný by pak měl být schopen vyhodnotit konkrétní situaci ve městě než občané v něm žijící respektive jejich zástupci

0 0
možnosti
Foto

Jak městská rada dokáže rozlišit, že překročení limitu třeba prachových částí způsobují ausgerecht diesely a ne ostatní automobily, které je také produkují a svým provozem víří, nebo je to produkt lokálních topenišť?

Nebavím se o zákazu způsobilosti ale o zákazu používání. Na jakém základě? Ostatní vozidla neprodukují škodliviny? Produkují, v některých parametrech dokonce více, než diesely.

S tím traktorem netrollte. Má celou řadu jiných dopravních omezení, ať už z důvodu hmotnosti nebo rozměrů, normální člověk by s ním do města nejel už jenom proto, protože má několikanásobnou spotřebu, kterou by samozřejmě musel platit.

1 1
možnosti