- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pomineme-li, že tzv. "trest smrti" je eliminační prostředek pro likvidaci nevhodného jedince ve společnosti, nastává otázka kdo ponese odpovědnost za porušení tzv. "Listiny základních práv a svobod". Chceme-li, aby tyto listiny zůstaly nadále platným kodexem demokratického státu. Je nasnadě, že ten kdo schválí a vykoná exekuci na životě člověka se stává vrahem a tudíž je vinen z hrdelního zločinu, byť je ratifikován státem.
Myslím, že nejprve bychom si měly vysvětlit ona dvě slova "trest a smrt".
Když spojíme tato dvě slova vznikne pojem, který nemá podstatu oné myšlenky.
neboť "trest smrti" lze zpochybnit jako trest. Proč? Protože po vykonané exekuci na hrdle odsouzeného, nemůžeme s jistotou potvrdit, zda se dostavil kýžený výchovný efekt, tudíž nelze tento eliminační způsob nazývati trestem. Ovšem má-li mít "trest smrti" pro odsouzeného výchovný efekt, pak nevíme jaký, neboť skonavší nám to už s ohledem na úmrtí nesdělí?
Tak nevím, je "trest smrti" opravdu trestem?
Má-li to být ovšem výstraha, že tak může dopadnout každý, kdo se zprotiví vůli moci je tato exekuce nemorální, ba přímo vražedná. Jak se říká "Žij, a nechej žít". Pak-li, že právo začne zabíjet, svým způsobem zabíjí taky sebe a stává se onou pověstnou sekyrou v rukou mocných!
A co vy? Jaký máte názor na popravu jakožto prostředek aktu ,,spravedlnosti"?
Další články autora |
Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...