- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Právě jsem se vrátila z Rakouska a řeknu vám, byl to šok. Je až k pláči, jak máme všechno otlučené, nedodělané, socialistické. V Rakousku je všechno dotažené do konce, "ťip-ťop", funkční, dobře vymyšlené pro pohodlí lidí, při plném respektování přírody. Skoro lituji, že nás Masaryk ze svazku s Rakouskem vyvázal. Určitě bychom dnes neřešili prkotiny typu Trojská lávka.
Uvedu další příklad. Nedávno byl uzavřen mostek z roku 1896 přes skalní zářez, ve kterém vede stávající stopa koridorové železniční tratě Praha - České Budějovice. Je to v katastru obce Střezimíř na České Sibiři. Prostě se stalo, že vlivem zvýšeného provozu přes mostek (šotouši? stavba?) vypadlo několik kamenů z pilíře a most byl následně uzavřen i pro pěší a cyklisty (!) Uplynulo pár týdnů, vypadlé kameny byly vráceny zpět na své místo, pro vlaky byla pod mostem zrušena pomalá jízda, o znovuzprovoznění, respektive o náhradě stávajícího mostu novým o šířce dvou jízdních pruhů se zatím ani neuvažuje! A to uzavřený most prakticky odřízl obec Střezimíř od obcí Stupčice a Mezno a tím zkomplikoval případnou náhradní autobusovou dopravu, jelikož nějaká ta výluka během 2 let výstavby koridoru ještě přijde.
To, co se u nas deje, je naopak pravy opak mafie ... Mafie neni jen o lumparnach, ale predevsim o poradku a radu
A co takový Libeňský most o opravě nebo stavbě nového se mluví od roku 2004 a doposud nic. Až se do něj za možná 3 roky hrábne zjistí źe to nepůjde a stejně se bude stavět nový. To vidím min na 5 let bez mostu, protože se budou dohadovat jestli to polorozpadlé veledílo přeci jen nepůjde opravit.
Myslím že samotná - ,,fyzická" stavba by byla možná také za takovou dobu - bohužel -až příliš možností ,,demokracie" dává prostor pro všechny možné i nemožné zájmové skupiny - se odvolávat tak dlouho dokud na tom nebudou mít všichni svůj díl.
Ve stavebnictví se u nás nedá divit ničemu. Např. soud zastaví dva měsíce před zahájením realizace miliardovou stavbu na základě napadení zadávacích podmínek výběrového řízení malinkatou firmou z Východního Slovenska, která se vůbec toho výběrového řízení neúčastnila a ani z objektivních důvodů účastnit nikdy nemohla.
A když se seznámíte s argumenty odpůrců dostavby D1 obchvatem Přerova nebo jakými argumenty jsou podloženy dlouhá léta úspěšné žaloby na výstavbu dopravně důležitého propojení Hodonína a Kyjova rychlostní komunikací, tak se ani smát nemůžete, jen tiše zuřit. Atd....Atd.
O problémech a nekonečných stížnostech kdekoho(!!) provázejících dokončení posledních cca 25km dálničního propojení D1 a rakouské dálnice A5, která je už u Mikulova , by se např. mohla napsat sága.
Srovnávat naše tempo výstavby důležitých dopravních staveb s např. Čínou, není vhodné, ale srovnat jak se staví v Polsku a u nás, je na místě. V tom srovnání těžce propadáme.
No, když se podíváme i jinam, než na mosty, stačí mrknout na obrázek hotelu Imperial ve Varech. I u nás jsme už v minulém století! dokázali postavit tenhle hotel včetně přístupové cesty za 2 - slovy dva! - roky. Tedy, začátkem minulého století. 1910 - 1912.
Netřeba srovnávat s tak impozatními díly jako jsou mosty v Millau, Janově nebo na Krym. Stačí jet kudykoliv na jih k moři, přejedete hranice do Česka a dělá se vám mdlo nebo zvedá kufr.
Nejsem fanda tehle vlady, ale s tim mostem ve francii jste to dost prehnal (s tim italskym ne ). Ve francii to opravdu staveli tri roky, ale sest let jim trvala priprava.
Někde jsem četl, že průměrná doba přípravy velké dopravně inženýrské stavby u nás je dvanáct let.
PS. Také nejsem fanda této vlády, ale za to nemůže. Mocná stavební a zelená loby je u nás neobvykle silně zakořeněná a jak k tomu určené úřady , tak i soudy jim jdou až nepochopitelně na ruku. Zcela nesmyslná stížnost, například na nějaké nicotné formální pochybení, je schopno zastavit stavbu nebo odložit její realizaci, či dokončení o několik let. Brňáci by mohli vyprávět , jak se o několik let odložilo povolení k užívání již dokončené stavby jedné části městského okruhu obstrukcemi jednoho fanatika.
No ty už máme dobrých 30let.Jenže to nechce nikdo slyšet.