Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

V provozním řádu je spousta věcí, která si říká o změnu, ale i jako v obecném životě tu jako žába na prameni sedí ZVYK. Prostě se spousta věcí nemění ani nezmění protože si na to někdo zvykl. Kacířské nápady narážejí na ouřady, kteří to vymysleli.

Řidič je hlídán přes GPS a každá vteřina může být problém. Sám jsem dostal pokutu 300,- Kč za to, že jsem odjel z konečné Háje o 61 vteřin později !!! Vteřinu po limitu, ale to přece nikomu neublížilo.

Často si cestující stěžují na zavírání dveře ale oni teprve nastupují. Nikdo si však neuvědomí, že řidič je dva metry od vozu nemůže vidět. U některých vozů nejde ani zastavit zavírání. Za všechno může řidič.

Všechno se zrychluje, ale aby se pomohlo řidiči, to nejde. Ve světě je běžné, že je většina zastávek na znamení, jen hlavní třeba u metra jsou bez znamení. To pomáhá řidiči dohnat ztrátu, aby jel na čas. V Praze-Horních Počernicích je to zavedeno a pohoda. To ale chce spolupráci cestujících. Dnes mladí vstanou až po otevření dveří a často až po zavření dveří ! A pak domáhají výstupu. Pro starší generaci je běžné připravit se k výstupu, pro mladší je to věcí neznámou. Mladí dnes nic nemusí a přesto, že mají neustále v ruce mobil, tak tímto nemávají na řidiče za tmy a v dešti. Na neosvětlené zastávce totiž nejsou vidět.

Přístřeší často nejsou v zastávkách, ale mimo nebo daleko . . .

Nesmyslná načasování hlášení o zastávkách . . .

Topení, pokud vůbec pracuje, běží i v létě . . .

Jako v devadesátých letech Úřady práce vyráběli taxikáře, tak dnes autobusáky . . .

Vstávat někdy už ve dvě ráno . . .

Trestně právní odpovědnost řidiče a za všechno . . .

2 0
možnosti
Foto

Oceňuju Váš příspěvek a chápu. I to v článku píšu, že práce řidiče MHD určitě žádný med není R^

0 0
možnosti

Dovedu mít pochopení pro spoustu věcí, ale některé řidiče fakt absolutně taky nechápu...před pár dny se mi stalo, že jsem přijela tramvají na konečnou Nádraží Braník. Bus směr Kačerov, který jsem potřebovala chytit, měl odjíždět až za dvě minuty (Braník je jeho výchozí zastávka, takže tam stojí a čeká na čas odjezdu). Protože jsem věděla, že dvě-pět minut na této trase řidiči neřeší (ať už vyrážejí dříve, nb později), utíkala jsem těch pár desítek metrů na autobus, který v tu chvíli zrovna najízděl do zastávky. Za mnou pospíchali další cestující. Ač tam byl dřív, než měl a ač nás musel vidět, jak běžíme a ač venku bylo několik stupňů pod nulou, v zastávce jen přibrzdil, ani nezastavil a jel dál...Ubohost největšího kalibru.

1 0
možnosti
MB

Mé poznatky z DP - THP i řidič. Práce nesmírně poctivá = Řidič je sice na trase sám, ale velí mu JŘ + kontroluje GPS systém. Vyjetí z konečné dříve o 1 minutu - pohyb na trase nad 2 minuty = Porušení pracovní kázně! Žádný autobus není parkován pod střechou - pak sedačky, skla vše omrzlé. Při vyrovnávání času, v zastávkách, ty dveře skutečně nemůže zavřít! Čidlo to načte jako odjezd a odešle elektronivký záznam na panel dispečinku. Pak jde o předčasný odjezd - přestože bus stojí! (To vyrovnávání časů - není bezpečnostní přestávkou), ty určuje skladba JŘ. Výjezd ze zastávky může působit i drze - řidič může omezit, nikoliv ohrozit. Žel, s galantností nikam nedojede. Poznal jsem od stolu i volantu - Skutečně je to tvrdé. K tomu houstnocí provoz = trasy absolutně nepřizpůsobené + proměna cestujjících k horšímu. Tím absolutně nepopírám i nějakého bus vola - I autobusáři mají svůj den! Každopádně, bez jakési lásky a zájmu - Se to nedá dělat ... :-)

7 0
možnosti
JR

J44a45n 50R33i35c81h14t65e16r

21. 12. 2018 9:41

Je milé setkat se s věcným argumentem.

A autorovi jeho postoj nemějte za zlé - je snazší si zanadávat než zjistit fakta.

2 0
možnosti
Foto

R^vše je hlavně o lidech-někteří cestující jsou občas také na zabití;-)

0 0
možnosti
JH

Řidiči autobusů jsou dost patologická skupina. Sice chápu, že občas je potřeba být od rány. Třeba v situacích, kdy do autobusu nalezou mládežníci na kolečkových bruslích, anebo nějaký blbec v limuzíně blokuje dopravu. Ale na druhou stranu mám i bizarní historky. Třeba řidič, který se zeptal, zda je dítěti 9 nebo 10. Když dostal odpověď, že 10, požadoval plné jízdné, jelikož postrádal průkaz, že dítěti ještě nebylo 15. Nebo řidič, který na pojídání v autobuse nereagoval ráznou domluvou, ale prudkým zabržděním, aby se mohlo jídlo rozprsknout po celém autobuse a mohl teprve následně o to více nadávat.

0 0
možnosti
AL

Vážený, můžete mi sdělit, jaké vlastníte řidičské oprávnění?

Možná usmolené Béčko.

Zkuste si jednou zažít tuhle práci. Jak se zpívá, že řidič tvrdej chleba má, to je pravda. Navíc má zodpovědnost i třeba za takové jako Ty! A ono, nechat se kvůli někomu takovému třeba i zavřít, to vyžaduje odvahu a tělesnou i duševní odolnost. Co máte z toho Vy?

0 3
možnosti
JH

Vskutku věcná argumentace.

2 0
možnosti
Foto

Tak Ti pěkně děkuju. Od včerejška nemůžu písničku Ředitel autobusu dostat z hlavy.;-O;-D

0 0
možnosti
Foto

Já si na ní vzpomenu vždycky, když narazím, na podobného týpka v řídící kabině;-D

0 0
možnosti
RM

R40o12m50a70n 27M73a79r42e39k

20. 12. 2018 10:39

pět lidi co vystupuje případně nastupuje navolí všechny dveře,řidič nečeká že by se mu chtělo, kdyby to šlo klidně přijede na konečnou o pár minut dřív aby si prodloužil pauzu, ale při zavření dveří se povětšinou přehodí zastávka a na dispečinku se vůz ukáže že odjel dřív ze stanice = sankce za předčasný odjezd =případná stížnost že řidič někomu ujel bude považována za oprávněnou(opět finanční postih).Topení komentovat nemá cenu, protože vozy nelze vytopit při teplotách kolem nuly,když na pomalu každé zastávce se otevřou předvolené dveře i když se to nezdá topení běží naplno víc prostě pustit nejde.

3 0
možnosti
Foto

Dobrý den, ten argument o zavřených dveřích = hlásí se na dispečink mylně předčasný odjezd, slyším prvně. Nedalo by se to řešit jen otevřenými jedněmi dveřmi, třeba těmi u řidiče, když je sám zavřený ve vytopené kabině? Pak by přeci systém neměl hlásit odjezd, když by byly jedny otevřené, nebo se mýlím?

0 0
možnosti

Otevřený dveře na konečných jsou skvělý hlavně proto, že se aspoň trochu vyčistí vzduch a mrazem poscípají bacily, nashromážděný během předchozí tůry;-D

1 0
možnosti