- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Obsahově souhlas
ale Vladimíre, bacha!: Kámen sváru je asi tak smysluplný, jako jablko úrazu
Mně na nějakém tom šutru nebo padavčeti nesejde...
To jste se probudil brzy, kontroverze stara 10 let, v roce 2004, kdyz byla premiera v NY, protestovalo asi 36 ortodoxnich Zidu, nedelejte z toho cowboyku, ale jak jinak Mistre, ze
BBC NEWS | Entertainment | Christ film opens to controversy
news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/3484916.stm
Neprobudil se brzy pan Kroupa, ale České židovské obce, Jaryne
Vláďo, prosím Vás, kde je ta "historická pravdivost"? V tom, že se Římani (a všichni další) s nepřáteli, či zločinci nemazlili, to je holý fakt, vynalézavost v mučení byla na vysoké úrovni. Ale ještě nikdy se mi nepodařilo nikdy nikde najít jakýkoliv zdroj, že by ten muž na kříži opravdu chodil po tomto světě. Až u Marca Aurelia, to je snad ověřený zdroj, se píše že nějaký Chrestos dělá jakési bouře v Palestině, to je ale skoro o 2 století jinde.
Nicméně, pohoršení židovské obce je trochu mimo.
Souhlasim s tim, ze reakce zidovske obce je mirne receno usmevna. Film Mela Gibsona o Jezisi je tak spatny a trapny, ze nema vubec smysl jej komentovat a samotny Gibson se svym chovanim dostatecne znemoznil, takze nejake udeleni oceneni, je v tuto chvili bezvyznamne.
Hlavně jde o to, že na základě tohoto by jednou někdo mohl požadovat, aby se z Nového zákona vypustily ty pasáže, které umučení Krista a jeho ukřižování popisují.
Mluvíte o 2000 let starém obrazu, který ovšem nedávno patřičně zfilmoval pan Gibson. Není to mimochodem jeho první dílo a čin nenávistný vůči Židům. Samozřejmě obce moc dobře vědí, co se děje ve světě, na rozdíl od vás.
Tak mně, nevědoucímu, povězte, jak udělená cena v naší zemi poškodí českou židovskou obec. Mně je jedno, co kdo kde ví, pro můj názor a moje svědomí je důležité to, co si myslím já, a nikdo mi nebude říkat, co si mám, nebo nemám myslet. Židé nejsou žádnou světovou autoritou, které by se byli povinni všichni klanět a skládat jí účty. Já pán - ty pán.
Napsal jste to výstižně, dávám karmu.
Nevím o tom, že by "festival" mluvil do činnosti židovské obce, tak jaksi nechápu proč židovská obec mluví do festivalu. Po církevních restitucích se zdá, že nikdo nesmí vyslovit názor, který se nelíbí nějaké církvi.
Jak jsme si ty církve vychovali, takové je máme ;)