- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Až na ty "chytré hlavy setkávali v Bruselu" karma
Možná by stálo za to se nějakým tím tříválcem (samozřejmě s turbem) projet, než budete vynášet nějaké dehonestující hodnocení. Pro malé SUV (např. Suzuki Vitara) nebo auta střední třídy (např. Škoda Octavia) podobné motory bohatě stačí.
Navíc auta určená do USA z Evropy, nebo z Japonska mají jiné motory, výbavu a bez výjimky také automatické převodovky. Stejně tak třeba Fordy pro Evropu se nevyrábí v Americe a kromě motorů mají třeba také jiné brzdy, naladění podvozku apod.
Je to tak. A to si samozřejmě nemůžu nevzpomenout na milovaného zelenáče Kretschmanna, ministerského předsedy spolkové země Bádensko-Württembersko (to je ta, odkud pochází Mercedesy a Porsche), zvoleného poprvé dva měsíce po cunami ve Fukušimě, jak po nástupu do své funkce prohlásil, že jeho cílem je zrušit v jeho zemi výrobu automobilů. Po chvilce rozpačitého mlčení se ovšem projevilo tahání za drátky v pozadí a zelenáč hodil zpátečku: prý že tím myslel, že se bude zasazovat o výrobu ekologických automobilů. Kosočtvercová princezna v Berlíně současně v očekávání spolkové volby a s pohledem na výsledek té bádensko-württemberské převzala politiku zelenáčů beze zbytku za svou.
Tak to bylo.
V češtině se asi tahá za nitky v pozadí, že.
Tak mně připadá, že snad zpochybňujete blahodárný vliv EU orgánů na všeobecný pokrok a kvalitu našich životů. To bych zrovna od vás nečekal.
Pokud se nemýlím, jsou emisní limity u aut v USA ještě přísnější než Evropské.
Jak kde, v kalifornii rozhodne.