- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Z praxe: Mám plug in hybrid. Motivací k jeho koupi bylo, že naprostá většina mých jízd je do 30km a že baterie lze nabíjet z normální zásuvky.. Takže inzerovaných 40-45 km dojezdu jen na baterie, se mi jevilo jako dostačující.
Reál: V zimních měsících byl dojezd max. 25km a tedˇ se mi po úplném nabytí baterií objeví údaj o dojezdu 42km, ale po ujetí 6km na nákup, se ukazuje dojezd 32km a po návratu domů, čili po ujetí 12-13 km je na display údaj o dojezdu 25km. A to se jedná o úsporný typ jízdy v příměstském provozu.
Dospěl jsem k názoru, že údaje o maximálním dojezdu aut na baterie se nedají brát vážně, s čímž by měl každý zájemce o koupi automobilu s elektromotorem počítat.
Já mám u benzinového Suzuki psanou spotřebu 7 l na 100 km, a přitom se pod 10l nemůžu dostat. Abych to taky dal k soudu?
Ono je potřeba se na to podívat jinak. Ta chyba není v principu elektromobilu, ale v nesolidnosti výrobce.
Jediné auto, se kterým jsem se někdy dostal na spotřebu udávanou v TP, byl před čtyřiceti lety koupený Fiat 127, kde jsem se na inzerovaných 6,5l/100km tehdy občas dostal. A rozumnou spotřebu udával v prospektech i BMW , kde jsem se s X5 na průměrnou spotřebu kolem deseti litrů, když jsem jel rozumně, taky dostal. Jinak u ostatních aut, a že jsem jich mělr od různých výrobců na desítky, ani náhodou!
je evidentní, že soudci, kteří si také pořidili elektrovehikl, se také cítí podvedeni a nasštváni.
"Nejsem nadšený diktátem Bruselu, jenž nám cca 5 let vnucuje drahé elektromobily s mizerným dojezdem."
Môžete popísať ako konkrétne vám vnucuje Brusel drahé elektromobily s mizerným dojazdom?
Nesmyslné emisní limity pro klasické vozy...výsledkem jsou tříválce, auta prošpikovaná různými asistenty, o které nestojím (start/stop, asistent jízdního pruhu).Ještě před dvěma roky se dal klasický Golf koupit za 390 000,dnes...610 000.
Včera mi jedna dealerka, která dostala hybrid, dokazovala na firemních datech, že spotřebu má stejnou jako předtím v normálním autě....
Tohle bych zase nebral nijak směrodatně. Klasický hybrid je dobrý pro častou akceleraci, tedy typicky pro jízdu ve městě. Dealeři ale většinou jezdí dlouhé trasy a tam hybrid ztrácí smysl. Tady bych se hybrida zastal.
Takový optimista bych nebyl. Německý soud (taky pravomocně) rozhodl, že když řidič nastavoval v Tesle stěrače prostřednictvím dotykového displeje a zavinil nehodu, tak za to může automobilka díky nevhodnému ovládání. A mizí z aut velké displeje a vrací se tlačítka a páčky?
Jenze to je jiny pripad. Tam se resilo kdo muze za nehodu. Tady je najednou situace, ze v Rakousku budou muset vyrobci udavat realny dojezd, nebo prestat prodavat. Protoze jinak si koupim auto a pak ho se ziskem vratim. Coz neni spatny obchodni model pro zakaznika, ale pro vyrobce uz to tak vyhodny neni. A jak vyrobce pak vysvetli, ze do Rakouska dodava auta s mensim dojezdem nez treba do Nemecka, kde podobny soudni vyrok neexistuje a tak se zatim udava dojezd nerealny.
No, ona v horách vyjde udávaná spotřeba u spalovacího motoru? Taky ne, že? To by mohl každý horal udělat stejně s jakýmkoliv autem.
Snížení dojezdu v horách asi zajímavý námět na výzkum.
Elektromobil sice může cestou dolů rekuperovat (takže nabere zpět desítky procent toho, co předtím spotřeboval cestou vzhůru), ale na druhou stranu je těžší (takže do kopců zase spotřebuje o dost víc energie než auto se spalovacím motorem), a v zimě má vyšší spotřebu kvůli topení a nižší kapacitu nádrže kvůli mrazu.