Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

J42a46n 55R50á79ž

18. 5. 2022 19:54

Z praxe: Mám plug in hybrid. Motivací k jeho koupi bylo, že naprostá většina mých jízd je do 30km a že baterie lze nabíjet z normální zásuvky.. Takže inzerovaných 40-45 km dojezdu jen na baterie, se mi jevilo jako dostačující.

Reál: V zimních měsících byl dojezd max. 25km a tedˇ se mi po úplném nabytí baterií objeví údaj o dojezdu 42km, ale po ujetí 6km na nákup, se ukazuje dojezd 32km a po návratu domů, čili po ujetí 12-13 km je na display údaj o dojezdu 25km. A to se jedná o úsporný typ jízdy v příměstském provozu.

Dospěl jsem k názoru, že údaje o maximálním dojezdu aut na baterie se nedají brát vážně, s čímž by měl každý zájemce o koupi automobilu s elektromotorem počítat.

0 0
možnosti
Foto

Já mám u benzinového Suzuki psanou spotřebu 7 l na 100 km, a přitom se pod 10l nemůžu dostat. Abych to taky dal k soudu?

Ono je potřeba se na to podívat jinak. Ta chyba není v principu elektromobilu, ale v nesolidnosti výrobce.

0 0
možnosti
JR

J76a48n 44R51á30ž

18. 5. 2022 20:06

Jediné auto, se kterým jsem se někdy dostal na spotřebu udávanou v TP, byl před čtyřiceti lety koupený Fiat 127, kde jsem se na inzerovaných 6,5l/100km tehdy občas dostal. A rozumnou spotřebu udával v prospektech i BMW , kde jsem se s X5 na průměrnou spotřebu kolem deseti litrů, když jsem jel rozumně, taky dostal. Jinak u ostatních aut, a že jsem jich mělr od různých výrobců na desítky, ani náhodou!

1 0
možnosti
Foto

je evidentní, že soudci, kteří si také pořidili elektrovehikl, se také cítí podvedeni a nasštváni.

2 0
možnosti
LU

"Nejsem nadšený diktátem Bruselu, jenž nám cca 5 let vnucuje drahé elektromobily s mizerným dojezdem.";-D;-D;-D

Môžete popísať ako konkrétne vám vnucuje Brusel drahé elektromobily s mizerným dojazdom?

0 10
možnosti
VH

Nesmyslné emisní limity pro klasické vozy...výsledkem jsou tříválce, auta prošpikovaná různými asistenty, o které nestojím (start/stop, asistent jízdního pruhu).Ještě před dvěma roky se dal klasický Golf koupit za 390 000,dnes...610 000.

16 0
možnosti
DS

Včera mi jedna dealerka, která dostala hybrid, dokazovala na firemních datech, že spotřebu má stejnou jako předtím v normálním autě....

0 0
možnosti
Foto

Tohle bych zase nebral nijak směrodatně. Klasický hybrid je dobrý pro častou akceleraci, tedy typicky pro jízdu ve městě. Dealeři ale většinou jezdí dlouhé trasy a tam hybrid ztrácí smysl. Tady bych se hybrida zastal.

1 0
možnosti
Foto

Takový optimista bych nebyl. Německý soud (taky pravomocně) rozhodl, že když řidič nastavoval v Tesle stěrače prostřednictvím dotykového displeje a zavinil nehodu, tak za to může automobilka díky nevhodnému ovládání. A mizí z aut velké displeje a vrací se tlačítka a páčky?

1 1
možnosti
MR

Jenze to je jiny pripad. Tam se resilo kdo muze za nehodu. Tady je najednou situace, ze v Rakousku budou muset vyrobci udavat realny dojezd, nebo prestat prodavat. Protoze jinak si koupim auto a pak ho se ziskem vratim. Coz neni spatny obchodni model pro zakaznika, ale pro vyrobce uz to tak vyhodny neni. A jak vyrobce pak vysvetli, ze do Rakouska dodava auta s mensim dojezdem nez treba do Nemecka, kde podobny soudni vyrok neexistuje a tak se zatim udava dojezd nerealny.

0 0
možnosti
Foto

No, ona v horách vyjde udávaná spotřeba u spalovacího motoru? Taky ne, že? To by mohl každý horal udělat stejně s jakýmkoliv autem.

0 0
možnosti
Foto

Snížení dojezdu v horách asi zajímavý námět na výzkum.

Elektromobil sice může cestou dolů rekuperovat (takže nabere zpět desítky procent toho, co předtím spotřeboval cestou vzhůru), ale na druhou stranu je těžší (takže do kopců zase spotřebuje o dost víc energie než auto se spalovacím motorem), a v zimě má vyšší spotřebu kvůli topení a nižší kapacitu nádrže kvůli mrazu.

2 0
možnosti
  • Počet článků 338
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2036x
62 let, hodně zájmů, hlavně cestování. Mám moc rád Rakousko, pro jeho přírodu, srdečné lidi, rozmanitost a pohodu. Jinak kolo, lyžování, četba, biatlon a dokumenty.

Seznam rubrik