Advokáti a daňoví poradci nemusejí mít datové schránky!

Datové schránky jsou od listopadu povinné pro orgány veřejné moci a právnické osoby. Advokáti a daňoví poradci však tuto povinnost nemají. Ministerstvo vnitra jim je zřídí až za tři roky.

Nechápu, proč mají advokáti a daňoví poradci tuto výjimku. V případě úřadů a firem postupovalo ministerstvo nekompromisně – pokud si do 1. listopadu nezaktivovali datovou schránku, Česká pošta to udělala za ně. I v případě nevyzvednutí přístupových údajů mohly do schránek chodit závažná sdělení úřadů. Zřízení datových schránek je zdarma a ministerstvo vnitra je automaticky zprovoznilo všem právnickým osobám, tedy firmám, a také úřadům.           

Zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů říká, že advokátům a daňovým poradcům budou datové schránky zřízeny až v roce 2012, to znamená tři roky poté, co je musejí mít úřady a firmy. Služby daňových poradců a advokátů využívají nejenom občané, kteří mohou i nadále komunikovat písemně, ale i firmy a úřady, které už mohou vyřizovat dokumenty elektronicky. V případě advokátů a daňových poradců ale musí úřad i firma opět použít písemnosti. Je to paradoxní a chaotické. Navíc tak advokáti dostávají prostor pro různá manévrování a využívání skulinek v zákonech. Přitom právě oni by měli být příkladem.

www.derner.cz

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Vladimír Derner | pondělí 7.12.2009 11:41 | karma článku: 12,18 | přečteno: 1474x