- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nechápu, proč mají advokáti a daňoví poradci tuto výjimku. V případě úřadů a firem postupovalo ministerstvo nekompromisně – pokud si do 1. listopadu nezaktivovali datovou schránku, Česká pošta to udělala za ně. I v případě nevyzvednutí přístupových údajů mohly do schránek chodit závažná sdělení úřadů. Zřízení datových schránek je zdarma a ministerstvo vnitra je automaticky zprovoznilo všem právnickým osobám, tedy firmám, a také úřadům.
Zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů říká, že advokátům a daňovým poradcům budou datové schránky zřízeny až v roce 2012, to znamená tři roky poté, co je musejí mít úřady a firmy. Služby daňových poradců a advokátů využívají nejenom občané, kteří mohou i nadále komunikovat písemně, ale i firmy a úřady, které už mohou vyřizovat dokumenty elektronicky. V případě advokátů a daňových poradců ale musí úřad i firma opět použít písemnosti. Je to paradoxní a chaotické. Navíc tak advokáti dostávají prostor pro různá manévrování a využívání skulinek v zákonech. Přitom právě oni by měli být příkladem.
Další články autora |