- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ještě jsem si to nepřečetl celé, nicméně musím napsat, že za postojem Špidly, Dientsbiera či Klause není žádná politologická analýza, ale jen osobní sympatie či antipatie.
Hezké čtení......ale více než ekonomické a politologické formule mně zde chybí návod, jak zavést a udržet kvalitní morálku všech - občanů i politiků...........pokud bude na každém kroku motem všech, ukrást pro sebe, co se dá a "prekabátit" každého, jak to jen půjde, zůstanou ony poučky pouze prázdnou teorií......
Teoretické povídačky mimo realitu skutečných problémů. Nikdy nezačíname z bodu nula.
Vždyť jde ale přesně o to se zorientovat a určit správný směr...
1. Co je to svoboda?
2. Haiti má jeden z nejmenších států na světě, žít byste tam ale nechtěl.
3. Kromě moci politické a ideologické existuje také ekonomická moc.
4. Kde máte jaký rozumný argument pro vaše tvrzení, že čím méně přerozdělování, tím více svobody?
5. Rozdělení levice a pravice je historické, jak na začátku správně uvádíte. Vaše pojetí, které se opírá o míru přerozdělování, je sice zajímavé, ale jen vaše.
1) Svoboda je možnost, případně také schopnost volit, rozhodovat a jednat „podle své vůle“ a nést za to přiměřenou odpovědnost.
2) Haiti má ale malý stát jenom protože kdyby vzala lidem cokoliv navíc tak by umřeli hlady. Historie Haiti je v podstatě nikdy nekončící válka následovaná odpornou diktaturou, která ždímala z lidí co jenom mohla. Když to skončilo v roce 2004 následovalo děsivě zemětřesení. Podivejte se vedle do Dominikánské republiky, tam by se Vám nelíbílo? :)
3) ano a co? :)
4) Pokud můžete rozhodovat o 90 procentech penězích, které vyděláte jste určitě svobodnější než když Vás stát sebere 50 procent a pořídí věci, které jste si neobjednal, nemyslíte?
5) Není pravda. Je to jedno z moderních pojetí spektra. Jak jsem uvedl ve článku odvolávám se třeba na knihu Knapp, Andrew. Wright, Vincent. The government and politics of France.. Ani v Evropském parlamentu by nikdo nacisty necpal vedle UKIP a posadil by je pěkně na levici kam patří
většina lidí se cítí svobodněji pokud je někdo jiný zbaví odpovědnosti. Je to paradox svobody, že nese odpovědnost, která svazuje.
necítí se svobodnější. Jsou jen pohodlní, ne líní myslet. Někteří se snad i bojí, aby je to nebolelo. Čemu se ale divit? Existuje národ, který ustál nezlomený desítky, respektive stovky let područí?
99%. Jedno procento dolů za zesměšňování Táni Fischerové. Ekonomii možná moc nerozumí, ale je to fajn a slušná ženská.
My jsme jí zase tak moc nezesměšnili. Jenom jsme sestříhali to nejzajímavější z jejího rozhovoru. I ta úvodní znělka tam byla už v originále...
Libertariáni mi prostě vadí svým naivním
uchopením reality a primitivním individualismem. Ano, autor má v mnoha
věcech pravdu (např. euroval), ale selhává hned
na začátku, kdy odmítá diachronní pohled na jazyk, tedy jako na
vyvíjející se objekt. Ignorovat vývoj jazyka je prostě stupidní, ale
dejme tomu, že toho chce využít pro svůj článek. Budiž. Problémy má tento článek daleko větší. Autor se neustále ohání ekonomickým růstem atd, ale zapomíná zmínit životní úroveň obyvatelstva. Proč asi vzrostla "velikost vlády" od roku 2001 do roku 2011 v USA? Žeby US vláda investovala do pohodlí svých občanů? Protože v těch letech se odehrávaly 2 naprosto předražené, stupidní války, proto tolik utrácení! Ano, ekonomika v USA silně rostla do začátku 20. století. A taky byly 16ti hodinové směny a žádné víkendy. A samozřejmě o vlivu peněz na politiku v USA se ani nezmiňuje, přitom rok 1978 byl naprostý gamechanger, když ústavní soud rozhodl, že korporace mohou utrácet neomezené peníze na politické kampaně ( http://en.wikipedia.org/wiki/Corporate_personhood ). Libertariáni se neustále ohánějí slovy jako svoboda, ale odmítají zavést mechanismy, které by svobodu zachovaly, na to je jejich ideologie příliš primitivní. A potom se dokonce ohání citáty Abrahama Lincolna a Thomase Jeffersona, u kterých bylo už dávno prokázáno, že jsou fejk, nějaký reverend je vymyslel (btw Abraham Lincoln nebyl členem otců zakladatelů). Ale co by taky člověk mohl čekat od typana, který o sobě prohlašuje, že je popíračem globálního oteplování. A to v době, kdy tu máme silný vědecký konsensus, geniální vědce jako Armand Neukermans a jeho Silver Linings Club atd.
Libertariáni v USA jsou asi nejhlasitější protiválečný hlas v Americe. Dělají na to téma i pěkné klipy. Tak nevím, co mi vyčítáte. Omezení peněz na politické kampaně je nesmysl, jak můžete teď krásně vidět na prezidentských volbách. Někdo má k dispozici max 50 mil a někdo má k dispozici Bakalovo mediální miliardové impérium... S tím globálním oteplováním Váš odkážu na klimaskeptik.cz, pokud tam najdete jedinou nekonzistenci nebo nesmysl, tak dejte vědět. Ale je to skutečně jako u blbejch. Nikdo nepopírá, že člověk má nějaký vliv na klima, ale snažit se teď odhadnout podle toho vlivu, který nevíme jaký skutečně je jaké bude klima za sto let je demence nejvyšší řádu a je neskutečné kolik lidí na to naskočilo... Ješte 2x dementnější je to, jak se větrníky a biopalivy snažíme se změnou klimatu bojovat... Mě by zajímalo co si počnete, až přijde další doba ledová. Kdyby se v ČR oteplilo o dva stupně tak to přežiji, ale ledovec v domě by mě vadil....
Pokud tvrdíte, že ty citáty jsou fake, tak byste to měl doložit nebo se mi omluvit za to že kecáte.
Jefferon to řekl 4.3 1801 při své inaugurační řeči http://www.lewrockwell.com/vance/vance17.html
Linconl to řekl 4.7.1861 a kde jsem napsal, že patři mezi otce zakladatele? Napsal jsem že jejich duch vydržel až do začátku 20 století.
http://www.founding.com/founders_library/pageID.2270/default.asp
Tipnul bych si, že jste nějaký levicový intelektuál, že mám pravdu? :)
Promiňte, ale jak se říká - čůráte tady proti větru. Stojíte totiž před neřešitelným problémem - zdrcující většina lidí svobodu vůbec nechce. To není můj názor, to je fakt. Stačí se podívat na výsledky voleb všude na světě. Nebo na to, jak rádi lidé podléhají médiím, dříve vůdcům, hnutím, jak rádi se drží v davu, jak zoufale postrádají vlastní "nestádní" názor. Svoboda je pro ně cosi jako vyděděnost, osamělost, podivínství, nepřátelský element. Bylo tomu tak vždy - už od dob otrokářské společnosti. A vládci všech dob toho vždy využívali a vymýšleli stále nové a nové způsoby, jak masy účinně ovládat. Tedy - dělat jim dobře, dávat jim, co chtějí. Tak to bylo vždy a bude to tak vždy. Cpete lidem něco, co nechtějí, proto jste předem poražený. Narozdíl od všech politiků, kteří toto dobře vědí. Co je však dobré a nezničitelné - každý, kdo po svobodě touží, může si ji budovat sám v sobě, nezávisle na státě, na politice, na momentálním společenském zřízení. Svobodný občan tedy nepotřebuje stranu, přesněji řečeno - všechny strany i politici jsou mu k ničemu.
Souhlas. Stále platí:
„Nikdo není tak beznadějně zotročený, jako ti, kteří falešně
věří, že jsou svobodni.“ » Johan Wolfgang von Goethe.
obsahově velmi zajímavé, gramatická stavba vět na nedostatečnou, základní kostra ideje stylem ZIG ZAG. Bohužel mimo EU jiné cesty není, hledání lepší je zcela iluzorní, ikdyž se ekonomo--filozofové snaží navíc mlžit, v tom lidském smogu 7,5 miliardy tvorů.
Často si v této souvislosti vybavuji slova právního historika J. Klimenta, který v roce 1939 vítal německou okupaci mimo jiné těmito slovy: "Pro nás samostatnost byla neštěstím. Tvoří se impérium a my si musíme v jeho rámci najít skrovné místo." Těm, kdo uvažují o dnešní EU podobně, by kniha Petra Macha měla otevřít oči.