Děkujeme za pochopení.
A68n76t93o24n91í82n 61K83o43u31n22o90v34s30k42ý
Sluneční energie proudí zadarmo.
To je fajn.
Ale proč tedy zaplatíme solárním baronům 800 mld. korun?
V letech 2010 až 2030.
Za to by se daly klidně pořídit ty jaderné reaktory, které plánuje vláda.
J24o28s21e38f 49P38r36o15c12h46á61z10k84a
Jdu stejným směrem, máme čerstvě fotovoltaiku, příští rok plánujeme elektromobil.
T14o59m33á67š 35F48l34a84š83k10a
Ta čísla jsou dle mě trochu jiná (také mám FVE), ale principielně s článkem souhlasím. Je potřeba dořešit ještě pár technických detailů (skladování, rozvod), ale do budoucna jsem optimista. Tudy cesta povede.
J72i70ř80í 20J41i71r90o76u40d81e76k
Něco o ,,bludném kruhu". Energetická náročnost na těžbu a zpracování surovin, výroba komponent, přeprava, instalace, životnost, a také likvidace toho, co doslouží, neb nic není na věčné časy
S14t55a78n43i27s55l49a36v 73J50e57l97e19n
K závěrečné otázce:
1. Závislost na dovozu surovin zvyšujeme například tím, že si zakazujeme těžbu (limity, povolenky).
2. FVE je sice zdánlivě výborná, ale problém je v tom, že vyrábí nepravidelně (v závislosti na sezóně, denní době a počasí), zatímco spotřeba je poměrně pravidelná. Náklady na stabilizaci dodávek energie její zdánlivou ekonomickou výhodnost více než smažou.
P33a76v81e44l 21D22v75o10ř94á86k
Získávat energii ze solárů je sice málo efektivní, ale - je to zadarmo. Tudíž nezáleží na nějaké efektivitě.
Z hlediska uživatele jde jen o to, za jak dlouho se investice do solárů vrátí, pokud je dokáže naplno využít.
Tady je otevřené pole pro badatele a vynálezce. Tedy jak akumulovat energii, když to zrovna nesvítí.
Vzpomínáte třeba na akumulační kamna?
S79a17b90r68i48n44a 58D10v32o56ř62á10k14o54v33á
Problém se jmenuje "baterie". A to jak baterie v samotných elektromobilech, tak baterie nutné k uchovávání vyrobené energie k jejímu použití později. Slunce totiž sice svítí pořád, ale jen část té doby jsou dobré podmínky k výrobě elektřiny. Takže fotovoltaické panely někdy té elektřiny produkují nadbytek a jindy zase žádnou. A současné baterie mají spoustu nedostatků, z nichž největší je surovinová náročnost při výrobě, kterou jen z malé části umíme pokrýt recyklací.
Ale jinak máte pravdu - čímž se dostáváme k té ideologii: pokud bude nárůst počtu elektromobilů kopírovat možnosti pokrýt jejich spotřebu ze solárů, bude to v pořádku.
P17a92v83e57l 20D58v24o71ř71á86k
Nabízí se třeba při přebytcích energie ze solárů vyrábět do zásoby vodík. Kterým pak můžeme v případě potřeby "krmit" palivový článek. Třeba ten v autě.
J64a88r56o64s27l16a75v 18H68a98l35u36z85a
Dobrý den, té elektrárně v odkazu něco podstatného chybí. Životnost baterie a střídače taky není věčná a s bilancí to docela zahýbe a potom ty díly musíte koupit v Číně, takže žádná výhra. Cesta k tlaku na cenu ropy je v její spotřebě a není to jen u aut, (kde se kdysi počítalo se spotřebou 3 l na 100 km, ale různé opatření jdou proti tomu) ale i ve spotřebním jednorázovém průmyslu.
T11o91m24a50s 35M50a55c32e72k
Nevím jestli špatně koukám ale u té elektrárny v odkazu je jen střídač, baterie a wifi modul. Nějak vypadly panely, ne? Nebo tam jsou? Pokud koukám správně tak k té ceně je třeba připočíst ještě 22x panel 450W a cena je pak o nějakých 76000,- výše
A36l20e14š 28L90i51s84o37v64s44k28ý
Ano, souhlas. Nelze vzít nejvýhodnější variantu a z té udělat obecné řešení. Musí se vzít v potaz i ta nejméně výhodná.
A81n83t54o12n44í14n 50T86i90c44h55e97r79a
Vypadá to krásně, ale výpočet má několik úskalí:
Vycházíte z ročního nájezdu 50t. km. To udělá málokteré rodinné auto. Já třeba ujedu ročně do 12t. km. A už jste na čtvrtině "úspory". 50t. km vyžaduje při průměrné spotřebě 1kWh/6km přes 8MWh energie. Elektrárna vám opravdu max. těch 12MWh spíš méně. Elektřinu ale nečerpáte jen pro auto. Takže vám nakonec bude chybět. Musíte čerpat u stojanů za poměrně vysoké ceny. A pokud nejezdíte jen krátké trasy, tankování mimo svou elektrárnu se nevyhnete. Nehledě na to, že výroba elektřiny je během roku rozložena velmi nerovnoměrně. V zimě vám na váš nájezd nebude energie stačit. V létě je zase energie přebytek a nevíte co s ní. To jsou další ztráty v tom ideálním výpočtu.
Dále bych zpochybnil cenu 200t. za elektrárnu s výkonem 10kW.
A to se bavíme opravdu jen o majitelích elektráren s FV na střeše svého domku. Existují mraky lidí s vlastním autem, bydlících v panelácích a bytových domech ....
Abychom si rozuměli: nejsem odpůrcem elektromobility. Ale musí to dávat ekonomický smysl. FV na střeše mám a před rokem jsem řešil výměnu auta. Krátký jednoduchý výpočet stačil k tomu, abych si koupil zase diesel. Místo lehce ojetého (tedy levnějšího) elektromobilu. Zatím se mi to prostě nevyplatí, ale věřím, že horizontu jednotek let bude situace jiná.
- Počet článků 223
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1285x
Závěr: Internet je dokonalý vynález. Bez něho by blbost chřadla.