Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AK

Sluneční energie proudí zadarmo.

To je fajn.

Ale proč tedy zaplatíme solárním baronům 800 mld. korun?

V letech 2010 až 2030.

Za to by se daly klidně pořídit ty jaderné reaktory, které plánuje vláda.

0 0
možnosti
JP

Jdu stejným směrem, máme čerstvě fotovoltaiku, příští rok plánujeme elektromobil.

1 0
možnosti
Foto

Ta čísla jsou dle mě trochu jiná (také mám FVE), ale principielně s článkem souhlasím. Je potřeba dořešit ještě pár technických detailů (skladování, rozvod), ale do budoucna jsem optimista. Tudy cesta povede.

2 2
možnosti
Foto

Něco o ,,bludném kruhu". Energetická náročnost na těžbu a zpracování surovin, výroba komponent, přeprava, instalace, životnost, a také likvidace toho, co doslouží, neb nic není na věčné časy

2 0
možnosti
Foto

K závěrečné otázce:

1. Závislost na dovozu surovin zvyšujeme například tím, že si zakazujeme těžbu (limity, povolenky).

2. FVE je sice zdánlivě výborná, ale problém je v tom, že vyrábí nepravidelně (v závislosti na sezóně, denní době a počasí), zatímco spotřeba je poměrně pravidelná. Náklady na stabilizaci dodávek energie její zdánlivou ekonomickou výhodnost více než smažou.

10 0
možnosti
Foto

Získávat energii ze solárů je sice málo efektivní, ale - je to zadarmo. Tudíž nezáleží na nějaké efektivitě.

Z hlediska uživatele jde jen o to, za jak dlouho se investice do solárů vrátí, pokud je dokáže naplno využít.

Tady je otevřené pole pro badatele a vynálezce. Tedy jak akumulovat energii, když to zrovna nesvítí.

Vzpomínáte třeba na akumulační kamna?

1 2
možnosti
SD

Problém se jmenuje "baterie". A to jak baterie v samotných elektromobilech, tak baterie nutné k uchovávání vyrobené energie k jejímu použití později. Slunce totiž sice svítí pořád, ale jen část té doby jsou dobré podmínky k výrobě elektřiny. Takže fotovoltaické panely někdy té elektřiny produkují nadbytek a jindy zase žádnou. A současné baterie mají spoustu nedostatků, z nichž největší je surovinová náročnost při výrobě, kterou jen z malé části umíme pokrýt recyklací.

Ale jinak máte pravdu - čímž se dostáváme k té ideologii: pokud bude nárůst počtu elektromobilů kopírovat možnosti pokrýt jejich spotřebu ze solárů, bude to v pořádku.

1 1
možnosti
Foto

Nabízí se třeba při přebytcích energie ze solárů vyrábět do zásoby vodík. Kterým pak můžeme v případě potřeby "krmit" palivový článek. Třeba ten v autě.

1 0
možnosti
Foto

Dobrý den, té elektrárně v odkazu něco podstatného chybí. Životnost baterie a střídače taky není věčná a s bilancí to docela zahýbe a potom ty díly musíte koupit v Číně, takže žádná výhra. Cesta k tlaku na cenu ropy je v její spotřebě a není to jen u aut, (kde se kdysi počítalo se spotřebou 3 l na 100 km, ale různé opatření jdou proti tomu) ale i ve spotřebním jednorázovém průmyslu.

1 0
možnosti
TM

Nevím jestli špatně koukám ale u té elektrárny v odkazu je jen střídač, baterie a wifi modul. Nějak vypadly panely, ne? Nebo tam jsou? Pokud koukám správně tak k té ceně je třeba připočíst ještě 22x panel 450W a cena je pak o nějakých 76000,- výše

0 0
možnosti
AL

Ano, souhlas. Nelze vzít nejvýhodnější variantu a z té udělat obecné řešení. Musí se vzít v potaz i ta nejméně výhodná.

1 0
možnosti
AT

Vypadá to krásně, ale výpočet má několik úskalí:

Vycházíte z ročního nájezdu 50t. km. To udělá málokteré rodinné auto. Já třeba ujedu ročně do 12t. km. A už jste na čtvrtině "úspory". 50t. km vyžaduje při průměrné spotřebě 1kWh/6km přes 8MWh energie. Elektrárna vám opravdu max. těch 12MWh spíš méně. Elektřinu ale nečerpáte jen pro auto. Takže vám nakonec bude chybět. Musíte čerpat u stojanů za poměrně vysoké ceny. A pokud nejezdíte jen krátké trasy, tankování mimo svou elektrárnu se nevyhnete. Nehledě na to, že výroba elektřiny je během roku rozložena velmi nerovnoměrně. V zimě vám na váš nájezd nebude energie stačit. V létě je zase energie přebytek a nevíte co s ní. To jsou další ztráty v tom ideálním výpočtu.

Dále bych zpochybnil cenu 200t. za elektrárnu s výkonem 10kW.

A to se bavíme opravdu jen o majitelích elektráren s FV na střeše svého domku. Existují mraky lidí s vlastním autem, bydlících v panelácích a bytových domech ....

Abychom si rozuměli: nejsem odpůrcem elektromobility. Ale musí to dávat ekonomický smysl. FV na střeše mám a před rokem jsem řešil výměnu auta. Krátký jednoduchý výpočet stačil k tomu, abych si koupil zase diesel. Místo lehce ojetého (tedy levnějšího) elektromobilu. Zatím se mi to prostě nevyplatí, ale věřím, že horizontu jednotek let bude situace jiná.

11 0
možnosti
  • Počet článků 223
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1285x
Narcistní civilizace se vyznačuje tím, že v totalitě komunikačních technologií prakticky nekomunikuje, jen vytváří hluk.

Závěr: Internet je dokonalý vynález. Bez něho by blbost chřadla.