Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A65n11t88o49n62í22n 12K11o66u48n63o85v57s65k65ý
Sluneční energie proudí zadarmo.
To je fajn.
Ale proč tedy zaplatíme solárním baronům 800 mld. korun?
V letech 2010 až 2030.
Za to by se daly klidně pořídit ty jaderné reaktory, které plánuje vláda.
J83o53s24e78f 44P39r98o57c62h94á14z45k30a
Jdu stejným směrem, máme čerstvě fotovoltaiku, příští rok plánujeme elektromobil.

T84o58m48á22š 30F38l97a21š17k96a
Ta čísla jsou dle mě trochu jiná (také mám FVE), ale principielně s článkem souhlasím. Je potřeba dořešit ještě pár technických detailů (skladování, rozvod), ale do budoucna jsem optimista. Tudy cesta povede.

J66i43ř37í 96J62i65r53o36u53d57e76k
Něco o ,,bludném kruhu". Energetická náročnost na těžbu a zpracování surovin, výroba komponent, přeprava, instalace, životnost, a také likvidace toho, co doslouží, neb nic není na věčné časy

S81t50a24n43i27s75l50a10v 36J33e80l26e30n
K závěrečné otázce:
1. Závislost na dovozu surovin zvyšujeme například tím, že si zakazujeme těžbu (limity, povolenky).
2. FVE je sice zdánlivě výborná, ale problém je v tom, že vyrábí nepravidelně (v závislosti na sezóně, denní době a počasí), zatímco spotřeba je poměrně pravidelná. Náklady na stabilizaci dodávek energie její zdánlivou ekonomickou výhodnost více než smažou.

P59a80v59e45l 41D65v16o33ř22á61k
Získávat energii ze solárů je sice málo efektivní, ale - je to zadarmo. Tudíž nezáleží na nějaké efektivitě.
Z hlediska uživatele jde jen o to, za jak dlouho se investice do solárů vrátí, pokud je dokáže naplno využít.
Tady je otevřené pole pro badatele a vynálezce. Tedy jak akumulovat energii, když to zrovna nesvítí.
Vzpomínáte třeba na akumulační kamna?
S84a70b18r21i53n98a 84D33v28o49ř80á13k17o33v77á
Problém se jmenuje "baterie". A to jak baterie v samotných elektromobilech, tak baterie nutné k uchovávání vyrobené energie k jejímu použití později. Slunce totiž sice svítí pořád, ale jen část té doby jsou dobré podmínky k výrobě elektřiny. Takže fotovoltaické panely někdy té elektřiny produkují nadbytek a jindy zase žádnou. A současné baterie mají spoustu nedostatků, z nichž největší je surovinová náročnost při výrobě, kterou jen z malé části umíme pokrýt recyklací.
Ale jinak máte pravdu - čímž se dostáváme k té ideologii: pokud bude nárůst počtu elektromobilů kopírovat možnosti pokrýt jejich spotřebu ze solárů, bude to v pořádku.

P13a61v57e21l 79D73v85o26ř17á47k
Nabízí se třeba při přebytcích energie ze solárů vyrábět do zásoby vodík. Kterým pak můžeme v případě potřeby "krmit" palivový článek. Třeba ten v autě.

J81a15r18o94s86l51a52v 68H88a39l72u19z64a
Dobrý den, té elektrárně v odkazu něco podstatného chybí. Životnost baterie a střídače taky není věčná a s bilancí to docela zahýbe a potom ty díly musíte koupit v Číně, takže žádná výhra. Cesta k tlaku na cenu ropy je v její spotřebě a není to jen u aut, (kde se kdysi počítalo se spotřebou 3 l na 100 km, ale různé opatření jdou proti tomu) ale i ve spotřebním jednorázovém průmyslu.
T96o10m51a10s 61M76a48c55e72k
Nevím jestli špatně koukám ale u té elektrárny v odkazu je jen střídač, baterie a wifi modul. Nějak vypadly panely, ne? Nebo tam jsou? Pokud koukám správně tak k té ceně je třeba připočíst ještě 22x panel 450W a cena je pak o nějakých 76000,- výše
A36l66e37š 13L57i22s42o87v97s53k10ý
Ano, souhlas. Nelze vzít nejvýhodnější variantu a z té udělat obecné řešení. Musí se vzít v potaz i ta nejméně výhodná.
A73n70t93o76n37í40n 96T37i43c28h92e15r92a
Vypadá to krásně, ale výpočet má několik úskalí:
Vycházíte z ročního nájezdu 50t. km. To udělá málokteré rodinné auto. Já třeba ujedu ročně do 12t. km. A už jste na čtvrtině "úspory". 50t. km vyžaduje při průměrné spotřebě 1kWh/6km přes 8MWh energie. Elektrárna vám opravdu max. těch 12MWh spíš méně. Elektřinu ale nečerpáte jen pro auto. Takže vám nakonec bude chybět. Musíte čerpat u stojanů za poměrně vysoké ceny. A pokud nejezdíte jen krátké trasy, tankování mimo svou elektrárnu se nevyhnete. Nehledě na to, že výroba elektřiny je během roku rozložena velmi nerovnoměrně. V zimě vám na váš nájezd nebude energie stačit. V létě je zase energie přebytek a nevíte co s ní. To jsou další ztráty v tom ideálním výpočtu.
Dále bych zpochybnil cenu 200t. za elektrárnu s výkonem 10kW.
A to se bavíme opravdu jen o majitelích elektráren s FV na střeše svého domku. Existují mraky lidí s vlastním autem, bydlících v panelácích a bytových domech ....
Abychom si rozuměli: nejsem odpůrcem elektromobility. Ale musí to dávat ekonomický smysl. FV na střeše mám a před rokem jsem řešil výměnu auta. Krátký jednoduchý výpočet stačil k tomu, abych si koupil zase diesel. Místo lehce ojetého (tedy levnějšího) elektromobilu. Zatím se mi to prostě nevyplatí, ale věřím, že horizontu jednotek let bude situace jiná.
- Počet článků 224
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1293x
Závěr: Internet je dokonalý vynález. Bez něho by blbost chřadla.