- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podle mého názoru musíme co nejdříve vytvořit v České republice podmínky pro to, aby vysokorychlostní trať Balt – Jadran vedla přes naše území. Proto tlačím na Ministerstvo dopravy, abychom se jako země aktivně zapojili do jednání o budoucnosti připravovaných transevropských tratí. Dálková doprava přes Vysočinu je především po dálnici D1, což má negativní dopady nejen na obyvatele žijící v oblasti dálnice. Musíme k tomu přičíst časté nehody a následné využívání objízdných tras. Podle senátora Jonáše jsou atraktivní místa pro cestovní ruch, jako jsou památky UNESCA v Třebíči a v Telči, těžko dostupné a to snižuje jejich turistickou atraktivitu.Vysokorychlostní trať by nebyla využívaná jen pro mezinárodní osobní dopravu, ale umožní i dopravu vnitrostátní, osobní i nákladní.
Ve Francii jezdí TGV, v Japonsku Šinkansen, ve Španělsku AVE. Česká republika v tomto ohledu zaspala. Pendolina zde jezdí teprve od roku 2005 a stejně nemohou využít svoji rychlost, na kterou jsou stavěny.
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!