- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No s tím vzděláním - problém je v tom, že např. u vysokoškolského vzdělání momentálně není zcela jasné, jaký má být jeho hlavní účel. Zda dobrá příprava na budoucí povolání, udělení VŠ titulu nebo obecný cíl zvyšování vzdělanosti lidí, bez ohledu na míru uplatnění získaných poznatků v praxi. To potom také souvisí s tím, co chápeme pod pojmem "kvalita školy" a také způsob financování té školy. Pokud chci po studiu dělat nějakou vysoce kvalifikovanou práci, pro kterou VŠ potřebuji (např. lékař), jde mi o to naučit se to co nejlépe, protože to budu potřebovat. Pokud jde jen o získání titulu (např. jsem učitel nebo městský strážník a musím mít doplněný Bc titul), nebo chci dělat zaměstnání, na které VŠ prakticky není vůbec potřeba, ale zákonem je titul předepsán (např. audit), pak je úplně jedno, co se tam v té škole dozvím. Pokud je moje hobby např. filozofie nebo historie a chci se něco dozvědět jen kvůli sobě, můžu jít na univerzitu a pak mě velmi zajímá, co se tam dozvím, a klidně bych za to i platil školné...
Svoje děti mile rád podpořím při jejich vzdělávání, ale ruku na srdce, pokud si vyberou filosofii, politologii, či jiný podobný švindlkurz, jež je v nabídce přehršel, tak z toho nebudu zrovna odvázanej a rozhodně se jim to pokusím vymluvit.
Tady ma nekdo (vykony reditel jazykovky) problem sehnat klienty..... je to pro nej tezsi, nez pro uverove spolecnosti.
Vzdělání je velmi důležité. Tak důležité, že by ho neměl organizovat stát.
Dnes si rodiče pro své děti přejí asi raději továrnu, nebo dílnu, z té je jen tak zaměstnavatelé nepropustí. Řemeslo má zlaté dno, ale vysokoškoláků je jako malých myší a práci neseženou.
to Vam rikaji v tovarne na motivacnim skoleni? Vzdyt je to nesmysl. Minimalne pro vetsinu oboru.