Děkujeme za pochopení.
lomihnát
Zůstal bych u bičování a sekání končetin.
Tam na výši příjmů nezáleží a každý může dostat za stejný prohřešek stejný trest.
U pokut podle příjmu JDE o závist. Howgh.
Helper09
Výše pokut a spravedlnost
U pokut podle příjmu nejde o závist, ale o spravedlivé řešení.
Nedávno Ústavní soud vyhověl stížnosti, že výše důchodu musí být adekvátní výši příjmů v životě člověka. To je holý nesmysl stejně jako stávající legislativa v pokutovém procesu. Jistý bloger/ka DuchVeliky, se vší úctou, u svého příspěvku asi moc nepřemýšel a nepoložil si níže uvedené otázky. Jeho míra nechápavosti je zcela pochopitelná. Na druhou stranu, bloger/ka Salamalajkum podstatu návrhu ministra dopravy vyjádřila zcela jasně. Divím se, že DuchVeliky neporovnal a nenapadl také tu skutečnost, že dle výše škody způsobené protiprávním jednáním člověka je také posuzován druh uložení sankce. To je to samé. Nebo že se přihlíží k okolnostem spáchání skutku a k osobě pachatele. Je třeba upřímně a sebekriticky zodpovědět níže uvedené otázky.
A Má nárok na vyšší důchod dle usnesení Ústavního soudu ten, kdo celý život okrádal, korumpoval a podváděl?
B Jak se v silničním provozu chová majetný a nemajetný člověk?
DuchVeliky
Podporovat neúspěšné?
Návrh mi přijde naprosto nesmyslný. Někdo bude platit víc za to, že si vydřel úspěch? Stát by měl úspěšné podnikatele podporovat a ne je podrážet. Nechápu, jak může někdo přijít s takovou blbostí.
Někdo, kdo celý život nic nedělá, jezdí ve škodovce za 5 tis z bazaru, tak bude mít nižší pokuty? Nechápu proč. Spíš by měl pan Bárta vzít lopatu a jít opravovat ty zlikvidované silnice, za které si ještě dovoluje účtovat silniční daň.
Už aby byly další volby a VV vypadly. Jedna stara horší než druhá. Ani se nedivim, že tolik lidí už nechodí volit.
Salamalajkum
Re: Podporovat neúspěšné?
Pokud berete pokutu jako každodenní chléb a jako nějakou de facto daň za používání silnic, pak Váš argument chápu. Nicméně platit víc nemusí nikdo, když bude jezdit podle předpisů ;)
Pokuta je prostě proto, že porušujete pravidla a trest je proto, aby pravidlo mělo smysl (bohužel). A trest IMHO by měl být spravedlivý jak z pohledu jaký prohřešek to byl, tak vůči skupině všech lidí, kteří stejný prohřešek udělali (aby všichni byli potrestáni ekvivalentně).
SYETEY-KOTZOUR
návrh mi nepřijde nijak "socialistický"
...pokuty odpovídající příjmu budou bolet dotyčné stejně nebo podobně, takže mohou dělat to, k čemu jsou určeny, tj. stimulovat k změně chování.
Vám držím palce nejen v této oblasti.
jahoda22
Ano, jedá se o spravedlivé řešení
nevím jak jinak by se to dalo uděla, nebo změnit. Každopádně, jak je již tady zmíněno, tento systém pokut funguje v mnoha evropských zemích a není důvod aby nefungoval tady.
pavel 99
Re: Ano, jedá se o spravedlivé řešení
řekl bych, že odebrání x-dvanáctin možnosti řídit vozidlo (každému) je mnohem spravedlivější. A navíc to funguje ve více zemích. Proč to nestačí? Proč další experimenty?
pepabel
S návrhem souhlasím
funguje to např. ve Skandinávii a nikdo si nestěžuje. Pokuta má každého bolet stejně,. Nebojme se novot.
toddla
Poměrná výše pokut ano!
Souhlasím, že trest by měl odrazovat a právě poměrná finanční výše trestu je podle mě tím nejlepším "strašákem" pro neukázněné řidiče nezávisle na jejich finančním kontě. Přijde mi to logické, a proto tento návrh podporuji!
cara al sol
No nevím, pane Bárto
Pokuty podle výše příjmů (ač je můj příjem výrazně nadprůměrný) mi přijdou v pořádku, ale spravedlností bych se moc neoháněl. Každý trest by podle mě měl být hlavně efektivní a odrazovat od budoucích přestupků.
Zapata
Re: No nevím, pane Bárto
No a to přece je, ne? Vezmi si jaká by tedy měla být výše pokut aby odrazovala? Pro někoho kdo má 15k čistého bude 5k pokuta hodně, pro toho kdo má měsíčně 40k to bude nic. Tudíž to odradí jenom ty nízkopříjmové skupiny, zbytek ne.
Daniel Ch
.
K povinnému ručení pane Bárta. Myslíte že stará škodovka udělá jinou škodu na vašem vozu než třeba A6. Každý by měl platit stejně a přímo za svou osobu.
toddla
Re: .
Jedna věc je ale pokuta za porušení dopravních ustanovení a druhá věc je výše škody, která se vyřizuje přes pojištění a povinné ručení. Je vidět, že absolutně nemáte ponětí o dopravě pane...
mamarena
Navrhuji:
Aby byla povinnost mít auta barevná podle daňových skupin. Tzn. nejvyšší daňová skupina-auta červené, 2. sk. třeba žluté a poslední(ti nejchudší) auta bílé. Ušetřilo by se tak na administrativě. Policie by ihned viděla, kdo má kolik zaplatit(bez správního řízení!). Takže jakmile by na červenou přejela dvě auta, jedno červené a 2. bílé, ihned by bylo jasné, které pokutovat, a u kterého to není pro naši společnou kasu tak výhodné a je lepší si počkat na jinou barvu. A navíc by byli majitelé aut chráněni i před jinými zloději. Takový zloděj by pak jistě soucítil s auty bílými a soustředil se na ty červené, protože když něco ukradeš "bohatému", nebude z toho tak smutný. Pane Bárto, Váš návrh jako populismus a body do nadcházejících voleb dobrý, ale do té doby, než bude potlačena korupce, nebudou předražené dálnice a cesty budou kvalitní a bezpečné, tak jako ve Finsku, zabývejte se tím, co je podstatné.Proto tam jste.
pavel 99
Re: Navrhuji:
firma se jeden rok dostane do ztráty a "dorazíá" ji přestříkávání všech vozidel.
- Počet článků 47
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1732x
Od 13. července 2010 do 21. dubna 2011 ministr dopravy České republiky.
Zakladatel, dlouholetý generální ředitel (do února 2010) a spolumajitel (do 7. července 2010) bezpečnostní agentury ABL. Manažer odvětví roku 2008 v soutěži organizované Českou manažerskou asociací.
www.vitbarta.cz