Myšlenka na neděli. Ježíš Kristus jako vtělený Bůh.

( Iz.43:10-11) Vy svědkové moji jste, praví Hospodin, a služebník můj, kteréhož jsem vyvolil, takže můžete věděti, a mně věřiti, i rozuměti, že já jsem a přede mnou nebyl sformován Bůh silný, aniž po mně bude. Já jsem Hospodin a žádného není kromě mne Spasitele.

( Iz. 45:6)  Já jsem( I AM) Hospodin a není žádného více, kromě mne není žádného  Boha.

„Slyš, Izraeli: Pán, náš Bůh je Pán sám… Mistře, dobře jsi v pravdě pověděl. Nebo jeden jest

Bůh, a není jiného kromě něho." (Mar.12:29+32)

„Poněvadž jeden jest Bůh…" (Řím.3:30)

„Ale my máme jediného Boha…" (1.Kor.8:6)

„Ale prostředník není jednoho, Bůh pak jeden jest." (Gal.3:20)

„…nesmrtelnému, neviditelnému, jedinému Bohu budiž čest!" (1.Tim.1:17)

„Jeden jest zajisté Bůh." (1.Tim.2:5)

„Ty věříš, že jest jeden Bůh? Dobře činíš." (Jak.2:19)

„Jemu, jedinému Bohu, který je skrze našeho Pána Ježíše Krista naším spasitelem, — jemu budiž

sláva a velebnost, císařství i moc, i nyní i po všecky věky. Amen." (Juda25)

Místa ze Starého zákona, z prorockého slova, a z Nového zákona, z apoštolského„Na počátku bylo

Slovo, a to Slovo bylo u Boha, a to Slovo byl Bůh." (Jan.1:1) Tímto veršem je popisován ten, který

se zjevoval, který když vystoupil ze Své původní světelné plnosti, začal působit mimo ni, a sice Bůh

jako Logos — Jahve, ten Jednající a Kráčející, který se později stal tělem a přijal postavu Syna.

Jako Jahve (Pán) byl ukázán vedle Elohima (Boha), a sice vně duchovní a světelné plnosti. Proto je

psáno: „To bylo na počátku u Boha" (v.2), ne ve věčnosti, neboť věčnost nemá počátek. Aby

všichni věděli, že se zde jedná o Jahve, o Stvořitele, je ve verši 3 vzhledem ke Slovu, Logos, dále

řečeno: „Všecky věci skrze něj učiněny jsou, a bez něho nic není učiněno, což učiněno jest." V této

souvislosti také musíme vidět slovo z Kol.1:16: „Nebo skrze něho stvořeny jsou všecky věci, které

jsou na nebi i na zemi, viditelné i neviditelné, buďto trůnové neb panstva, buďto knížata neb

mocnosti; všecko skrze něho a pro něho stvořené jest."

Proroci a apoštolové neznali žádnou trojjedinost, proto také formulace „trojjediný Bůh" se ani

jedinkrát v Bibli nevyskytuje. Jak by pak mohly být tři osoby, které jsou zajedno, jedním Bohem?

To může být opravdu označeno pouze jako pohanské učení a jako něco, co je Bibli cizí. Ten jediný,

pravý, věčný Bůh se zjevil trojím způsobem: v nebi jako Otec, na Zemi v Synu a skrze Ducha

svatého. To je svědectví Písma. Proroci a apoštolové, kteří Boha prožili, slyšeli, viděli a znali, Jej

zvěstovali tak, jak se zjevil. Theologové postavili Boha vzhůru nohama a z Jednoho učinili tři.

Převážná většina z nich přiznává, že Bible učení o trojjedinosti nezná, ale přesto ho zastávají. Jak je

to možné?

Navždy zůstává pravdou: „…a žádný nezná Syna, jedině Otec, aniž Otce kdo zná, jedině Syn, a

komu by chtěl Syn zjeviti." (Mat.11:27)

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Lubomír Vít | neděle 17.4.2011 7:05 | karma článku: 12,72 | přečteno: 1175x