- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
( Iz. 45:6) Já jsem( I AM) Hospodin a není žádného více, kromě mne není žádného Boha.
„Slyš, Izraeli: Pán, náš Bůh je Pán sám… Mistře, dobře jsi v pravdě pověděl. Nebo jeden jest
Bůh, a není jiného kromě něho." (Mar.12:29+32)
„Poněvadž jeden jest Bůh…" (Řím.3:30)
„Ale my máme jediného Boha…" (1.Kor.8:6)
„Ale prostředník není jednoho, Bůh pak jeden jest." (Gal.3:20)
„…nesmrtelnému, neviditelnému, jedinému Bohu budiž čest!" (1.Tim.1:17)
„Jeden jest zajisté Bůh." (1.Tim.2:5)
„Ty věříš, že jest jeden Bůh? Dobře činíš." (Jak.2:19)
„Jemu, jedinému Bohu, který je skrze našeho Pána Ježíše Krista naším spasitelem, — jemu budiž
sláva a velebnost, císařství i moc, i nyní i po všecky věky. Amen." (Juda25)
Místa ze Starého zákona, z prorockého slova, a z Nového zákona, z apoštolského„Na počátku bylo
Slovo, a to Slovo bylo u Boha, a to Slovo byl Bůh." (Jan.1:1) Tímto veršem je popisován ten, který
se zjevoval, který když vystoupil ze Své původní světelné plnosti, začal působit mimo ni, a sice Bůh
jako Logos — Jahve, ten Jednající a Kráčející, který se později stal tělem a přijal postavu Syna.
Jako Jahve (Pán) byl ukázán vedle Elohima (Boha), a sice vně duchovní a světelné plnosti. Proto je
psáno: „To bylo na počátku u Boha" (v.2), ne ve věčnosti, neboť věčnost nemá počátek. Aby
všichni věděli, že se zde jedná o Jahve, o Stvořitele, je ve verši 3 vzhledem ke Slovu, Logos, dále
řečeno: „Všecky věci skrze něj učiněny jsou, a bez něho nic není učiněno, což učiněno jest." V této
souvislosti také musíme vidět slovo z Kol.1:16: „Nebo skrze něho stvořeny jsou všecky věci, které
jsou na nebi i na zemi, viditelné i neviditelné, buďto trůnové neb panstva, buďto knížata neb
mocnosti; všecko skrze něho a pro něho stvořené jest."
Proroci a apoštolové neznali žádnou trojjedinost, proto také formulace „trojjediný Bůh" se ani
jedinkrát v Bibli nevyskytuje. Jak by pak mohly být tři osoby, které jsou zajedno, jedním Bohem?
To může být opravdu označeno pouze jako pohanské učení a jako něco, co je Bibli cizí. Ten jediný,
pravý, věčný Bůh se zjevil trojím způsobem: v nebi jako Otec, na Zemi v Synu a skrze Ducha
svatého. To je svědectví Písma. Proroci a apoštolové, kteří Boha prožili, slyšeli, viděli a znali, Jej
zvěstovali tak, jak se zjevil. Theologové postavili Boha vzhůru nohama a z Jednoho učinili tři.
Převážná většina z nich přiznává, že Bible učení o trojjedinosti nezná, ale přesto ho zastávají. Jak je
to možné?
Navždy zůstává pravdou: „…a žádný nezná Syna, jedině Otec, aniž Otce kdo zná, jedině Syn, a
komu by chtěl Syn zjeviti." (Mat.11:27)
Další články autora |
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha