- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Z vaší metafory soudím, že se člověk může stát autem, ale nestačí jenom chodit do garáže, je to tak?
Četl jsem vaši výměnu názorů s mohykánem.
Nemáte dojem, že děláte něco špatně?
Vypadá to, že vám nějak hapruje křesťanská morálka, o lásce k bližnímu nemluvě.
V čem přesně ? Nebo lépe- v čem dle vás ona kř. morálka a láska k bližnímu spočívá?
p.s. Beze vší urážky- jako každý neznaboh se cítíte v tomhle natolik fundován, že dáváte věřícím mravokárná kázání- uvědomujete si,jak jste směšný?
Které vede lidi k bohu jste zdeformovali, už konečně pochopte...
jeho institucionalizace do církevních hierarchií zabíjí vše, co by mohlo být i jen trochu rozumné. Víra? To je něco úplně jiného. Víra je osobní vztah člověka k čemukoli, co ho přesahuje, a je úplně jedno, zda někdo vyznává Vyšší Princip, nebo rybího boha ukrytého mezi třetím a čtvrtým horním zubem Tasmánského čerta vlevo. Souhlasím s tím, že existuje jen jediný pravý bůh. Ovšem každý má právo rozhodnout se zcela svobodně, kde, v čem a v jaké podobě se ten bůh nachází. Je-li totiž všudypřítomný (a já věřím, že ano), pak je i v klávesnici, na které tohle píšu. Víra je vždy nositelkou svobody, náboženství vždy nositelem nesvobody.
Vira je absence strachu.
... cítím správně Karla Bartha?
a tím pochopitelně myslím pravověrné katolické křesťanství ,náboženstvím je, a to dokonce jediným pravým a ke spáse duše vedoucím!
Vy, Lubánku však nejste křesťan ale unitářský heretik sabeliánského směru!
P.S. Skutečnost, že vám to místní protestanti neřeknou do očí ( heretik vybočující z rámce křesťanství jste i podle nich.....) je věc navýsost smutná a budu se modlit za vás i za ně.......
Extra Ecclesia nulla salus
ale absence logiky vám může pomoci si udržet víru.
-
Definoval jste náboženství, do vaší definice křesťanství zapadá, nebo se znad křesťané nesanží dostat k Bohu dobrými skutky? To co jste popsal dále jsou detaily, jaké má pro svoje odlišení každé náboženství. Žádný zásadní rozdíl mezi křesťanstvím a jinými náboženstvími jste neuvedl, jediný evidentní rozdíl je, že vy jste křesťan.
-
Mimochodem, podle mě je vaše definice poněkud nepřesná, já bych spíše chápal náboženství jako víru v něco, co nás přesahuje. Jsou náboženství s mnoha bohy a jsou náboženství bez bohů. A jsou náboženství, která se od boha distancují, jako třeba satanismus.
K bohu se nedostanete zadnymi skutky. Buh Vas stvoril.
Na koho to tedy volal, v bolestech Ježíš na kříži?
Sám sebe opustil. U Boha není nic nemožné.
Tím Vás nechci urazit, ale pouze poukázat na zmatečnost Vašeho článku.
1) Pokud vím, Ježíš se sám nazýval "Synem člověka" a zdůrazňoval tím své lidství. Mimo to se ještě označoval za "Syna Božího", ale ani náhodou za samotného Boha! Mimochodem, sám to píšete ve druhém odstavci a třetí i čtvrtý odstavec mu tím pádem odporují. Žádné důkazy o tom, že Ježíš je Bůh proto nemohou existovat.
2) Křesťanství je monoteistické náboženství, jako každé jiné. Můžete je nazývat životním stylem, jedinou pravdou, duchovní cestou nebo jak chcete, ale je to náboženství.
3) Ježíš může určitě měnit lidské životy i v jednadvacátém století, které už nějaký ten rok máme.
Jan 10,30: „Já a Otec jedno jsme."
Jan 8,58: „Amen, amen, pravím vám, dříve než se Abraham narodil, já jsem.”