Kdo je Bůh?

Bůh je ten Veliký, Věčný. Na počátku - daleko před tím, než počátek nastal, On ani Bohem nebyl. Bůh je „předmětem uctívání.” Ale zde ještě nebyl nikdo, kdo by se Mu klaněl. On žil sám.  

                                  

                V Něm byly vlastnosti. Co je to vlastnost? Myšlenka. On byl tím, čím byly Jeho vlastnosti v Něm. Bylo to v Něm - stát se Otcem, bylo to v Něm - být Bohem, bylo to v Něm - být Synem, bylo to v něm - být Spasitelem, bylo to v něm - být Lékařem. Všechny tyto věci zde jednoduše zobrazují jeho vlastnosti. Zde není nic v nepořádku. Myslíte si, že Bůh neviděl konec před začátkem? Samozřejmě že viděl. Nic není neuspořádané - zobrazuje to prostě Jeho vlastnosti.

                On by nemohl být spravedlivý a zároveň způsobit, aby člověk padl do hříchu. On jej musel postavit na základ svobodného morálního rozhodování, aby byl schopen učinit svou vlastní volbu. On to ale věděl, že člověk padne do hříchu.

                On by nemohl být Spasitelem, kdyby nikdo nebyl ztracen. On nemůže být Lékařem, pokud nikdo není nemocný. Tyto věci musí takto fungovat. Bůh je tak učinil, aby se mohly projevit Jeho nádherné vlastnosti. Kdyby se tak nestalo, On by nikdy nemohl být Spasitelem. My ale víme, že On jím byl. Dokonce před tím, než začal čas, On byl Spasitelem. Byl Spasitelem, proto někdo musel být ztracen. Jak se to mělo stát?

                Kdyby On někoho vzal, a ztratil ho jen proto, aby ho zachránil, nebylo by to spravedlivé – podle Jeho soudu. On by nemohl poslat člověka do pekla, a být spravedlivý. On je laskavý, dobrotivý, věrný, upřímný, a On je zároveň velký soudce. Hleďte, vždyť on by postupoval proti Sobě.

                Proto On musel umístit člověka zde na zemi, a dát mu svobodu rozhodování s vědomím, že by mohl klesnout. A člověk, stvořen dle Jeho podoby – jak on mohl klesnout? Proto On musel stvořit vedlejší produkt. Něco, co nepatří do původního stvoření. Adam po stvoření byl perfektní. Též všechna zvěř atd. Nic nemohlo upadnout. Vše bylo v originálním stvoření. On dal všem hovadům, ptactvu a zvěři jména, ale byl sám. Takže Bůh Adama uspal, a zněho vyňal to ženské pohlaví, ženu a přivedl ji k Adamovi. Vedlejší produkt. On nestvořil ženu tak jako ve zvířecím králoství samičku a samce, ale vyňal ji z Adama. Slabší pohlaví, kterou svedl had atd. On ale věděl že se tak stane, aby mohl vystavit své atributy.

                 

         

Autor: Lubomír Vít | pondělí 27.5.2013 20:17 | karma článku: 12,58 | přečteno: 501x