- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Karma za velice potřebné upozornění. Dodnes není hotové naše dálniční propojení s Rakouskem. Na všech trasách, které přicházejí v úvahu (Břeclav / Mikulov / Znojmo / České Velenice) jsou problémy právě v závěrečných úsecích u hranic. A přitom je to nesmírně důležité strategické propojení jak obchodně, tak i z vojensko bezpečnostního hlediska. Neexistuje přímě dálniční propojení Polsko - Rakousko. Například trasa Bohumín - Břeclav měla být hotová už dávno a ve skutečnosti na ní nejsou ani žádné závažné terénní překážky, žádné vysoké hory, atd.. Nemáme severní dálniční propojení západ východ směrem na Slovensko. Osobně se domnívám, že to není jenom nějaké "zanedbání". Vypadá to na úmysl. Zvláště, když si promítnu, jací lidé u nás měli a mají v politice během posledních třiceti let dominantní postavení...
Dálnice (železnice) my nikdy nemůže postavit (jako Rusko nikdy nemůže být hospodářsky vyspělé, viz včerejší článek Aleše Michla v MF Dnes).
Jakmile se má něco začít dělat, objeví se úředník a politik. Úředník (rakousko-uherský) začne vymýšlet papíry a politik (ČSSD) začne přemýšlet, jak odklonit peníze do své kapsy.
Nedávno vyšla kniha Vladislava Vlčka Loď. U Země se objevila kosmická loď nabídla zastupitelům Země výlet po Sluneční soustavě. A přišel pozemský úředník a začal zjišťovat, zda má pilot odpovídající licenci, zda je vyvěšen provozní řád a zda budou cestující přede letem proškoleni z bezpečnosti.
Ve všem máte pravdu až na jednu věc. Srovnávat současnou českou byrokracii s tou c. a k., je urážka c. a k. byrokracie. Kromě toho byla daleko méně početná než ta současná. Myslím, že i z hlediska celého R-U.
NATO je obranné společenství a Česká armáda má bránit republiku a neválčit někde v Pobaltí.Z tohoto hlediska jsou naše dálnice vynikající obranný prostředek.Špatné komunikace a neúnosné mosty by byly velkou překážkou pro nepřítele.Ten by nás nanejvýš rozbombardoval,ale neokupoval.
Slysel jste nekdy o 21.8.1968
Naprostý souhlas. Ovšem z toho vyplývá, že značná část výdajů na modernizaci silniční sítě by měla být součástí nákladů na obranu, případně i dotována NATO.
Dálnice jsou fakt nebezpečné a historie to dokládá sama! Jako první na to doplatili Římané. Právě tudy, Pavel z Tarsu šířil myšlenky Křesťanství. Neuvěřitelný cestovatel a kam nedošel tam napsal! Listy Korintským aj., hrůza, to ještě fungovala Pošta! Výsledky známe, staří bohové se zřítili. Chválím tedy Současnou Vládu, zejména ministerstva Dopravy a Vnitra! Dálnice nejsou a pošta je v bankrotu! Tato vláda padnout nemůže a ČR pak ani není ohrožena. Samotný D. Trump se o tom přesvědčil - D-1 = No pasarán! = Neprojdou ... Kam se hrabe Slavný Řím ..
Pane kolego blogere,
musím konstatovat, že jste klepl hřebík přesně na hlavičku.
Budování a úprava dálnic je i v zájmu armád NATO a proto by podstatná část výdajů na armádu měla být směřována také do výstavby, úpravy a údržby dálnic, včetně mostů, jako investice do zajištění a zabezpečení zázemí armády stejně, jako vyšší investice do výzkumu a vývoje moderních armádních prostředků a systémů.
Karma.
Váš článek je z taktického hlediska logický. Železnice má být páteřní dopravní sítí, ale kvůli taktice nemůže být jedinou dopravní sítí. Když nepřítel zničí koleje, nezbyde nic jiného než silnice a vzdušný prostor.
I údržba dálnic jak píšete je pravda. Myslím si, že chybí zákonný váhový strop a kontejnerová překladiště u vlakových nádraží. Pak bude mít smysl opravy dálnic a silnic. Ti kamioňáci přece nemusí jezdit přetížení stovky kilometrů po celé Evropě, ale stačí naložit náklad na vlakovém nádraží a rozvést po kraji do jednotlivých měst. Je to jen logistická záležitost. Dokonce nikdo nenutí stavět skladiště, montovny a supermarkety ve vesnicích do 500 obyvatel kam vede silnice 3. a 4. třídy. Proč se teda lidi stěhují z města na vesnici, když si tam nechají stavět takové budovy, které jen dělají starost dopravcům 7.5 kamionů jakým způsobem tam budou jezdit?
Tohle by se mělo vyřešit přednostně, pak si myslím, že se i dopravcům uleví, že nebudou jezdit do každé díry a hlídat návěs před větvemi stromů, hlídat každou zatáčku, aby ji projeli bez úhony a uleví se i ostatním řidičům, kteří nebudou muset trpět nekonečné opakující se opravy, protože po opraveném úseku zase jede někdo přetížený a nakonec se uleví i daňovým poplatníkům, kteří všechnu tuhle srandu platí.
Železnice nemá kapacitu odtížit významně automobilové dopravě. S tím vážením máte pravdu. Před 20 lety to stát sliboval. Přetěžování je ale problém Česka, ven si to nikdo netroufne.