- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Slovíčko sem, slovíčko tam, česká distribuce si s tím hlavu moc neláme. Avšak slovo "před" s sebou nese v tomto případě až zásadní charakter. Anne Fontaine se totiž zabývala předchanelovským obdobím - totiž pouze dobou než se tato módní návrhářka stala slavnou a uznávanou. Navíc upozorňuje, že její dílo není přísně životopisné, ale že se pouze o život Chanel opírá.ŽIVOT Dětsví Coco je velmi podobné tomu, jaké měla Edith Piaf. Jako malá byla odložena v sirotčinci a poté si přivydělávala zpíváním šansonů v barech a hospodách, kde poznala bohatého muže, díky němuž se vyhoupla z chudé švadleny do návrhářky klobouků. Poté, co jí zemře jediný muž, kterého doopravdy milovala, se soustřeďuje pouze na kariéru a uzavírá se do své samoty. MÓDA
Chanelovská móda se vyznačuje především jednoduchostí. Mizí veškeré přeplácané zdobení, stahující korzety, v nichž se nedá dýchat, a příliš laciné oblečení, které víc zahalí než ukáže. Objevují se jednoduché pánské střihy, volnost, elegance a nadčasovost. Ve filmu je naznačena inspirace sirotčincem, kde všichni museli nosit jednoduché černé šaty, a také touhou moci se volně pohybovat při tanci a zpěvu. Coco si přešívá pánské košile, zúžuje kalhoty a přepásává šaty šňůrou. Odmítá klobouky s peřím, ve kterých se podle ní nedá přemýšlet. Jejíma očima kriticky pozorujeme ženy, které jsou korzetem skoro přepůleny, zatímco samotná Chanel stojí v pánském obleku a září z ní uvolněnost a radost. LÁSKA Coco pochopila, že v době, kdy má žena být pouze doplňkem pro svého muže, musí peněz a samostatnosti dosáhnout i jinak než pílí a profesionalitou. Jedině přes postel vedou všechny cesty. Svou svěžestí a odlišností doslova oblbne solventního barona Balsana, který se nejprve stydí, že Coco skrývá svou ženskost do pánských obleků a že nemátolik potřebnou prestiž a jméno. Když však Coco začne koketovat s jeho obchodním partnerem Arthurem "Boyem" Capelem zbystří a nejraději by si Coco hýčkal na svém sídle. Milostný trojúheník jak vyšitý, tajné líbačky, zamilované úsměvy, Miluju tě, ale nikdy si tě nevezmu... Nakonec Coco zůstane sama s křídou v ruce a s cigaretou v puse. Elegantní, krásná, hrdá a osamělá. AUDREY JAKO COCO V hlavní roli září francouzská Audrey Tautou, která už se asi nikdy nezbaví nálepky Amélie. V rozhovoru pro Reflex (25/2009) říká, že studovala všemožné materiály (rozhovory, záznamy z módních přehídek, životopisné materiály...), ale spíše než jimi se nakonec řídila intuicí a instinktem. Život Coco je totiž obestřen smyšlenkami, které ona sama vytvářela. Za své dětství se totiž vždy styděla, nechtěla být litována a odmítala s sebou nosit břímě svého původu. Audrey je věrohodná jak vzhledem, tak chováním. RESUMÉ Pokud od Coco před Chanel nebudete čekat životopisnou přehlídku plnou historek o módě, parfémech a kabelkách s logem, ale připravíte se na to, že uvidíte film o životě ženy, která si chtěla splnit svůj sen, nebudete zklamáni. Možná příliš lásky a romantiky, ale oku lahodí skvělé šaty a hudba A. Desplata. Nedoufejte ani, že dostanete naservírovaný život Coco na talíři. Je to jen film. Ale krásný.
Další články autora |
Jana Maluchy, Ostrava - Dubina
12 000 Kč/měsíc