Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J58a72n 78R13á18ž

17. 9. 2017 10:33

Dávám karmu!

Vyrostl jsem v Brně v oblasti ulic Stará, Bratislavská. Francouzská, Cejl, Marxová, které se říká dnes Bronx. V našem domě jsme byli jen dvě rodiny gádžů. Takže pamatuji dobu, kdy všichni Cikáni, jak si tehdy ještě sami říkali, chodili do práce a všechny děti chodily do školy, nebyl tam ani jeden vybydlených dům a po Marxové, či Körnerové se dalo jít i o půlnoci bez strachu, že mi někdo udělá monokla a sebere peníze.

Ovšem problémy Cikánů tehdy neřešily neziskovky a nevládní organizace, ale esenbáci a sociálka, popřípadě "šedý mor", což byli úředníci mající na starosti veřejný pořádek v domech a okolí.

Na různé práce si dnes zvu vždy stejnou partu Cikánů a když debatujeme na téma "Proč?," říkají: Vy jste Cikány zdecimovali dávkami a hernami. Proč by měl mladý Cikán chodit do práce, když skoro tolik co vydělá, dostane na dávkách. To je raději na sociálce a občas za dvě stovky na hodinu vykope nějaký rigol pro kanalizaci aby měl co házet do automatů

Eurosocialní civilizační program blahobytu pro všechny, devastuje, jak lze pozorovat, nejenom Cikány. A když teď migrantský problém vytlačil t.zv. "Rómsky problém" z titulků, neznamená, že neexistuje a jednou se bude muset začít řešit efektivně.

3 0
možnosti
Foto

Ano, jsem prakticky stejného názoru. Díky.

0 0
možnosti

No vidím, že to máte autore vyřešeno, když píšete, že: "Situace je již vyřešena, prostě to bude jako to je."

Takže to bude i nadále tak, že jedni chodí do práce, aby uživili své rodiny a k tomu budou živit i ty, kteří do práce nechodí, ač by mohli.

0 0
možnosti
Foto

Ano, je to takhle vyřešeno a to tak dlouho, dokud bude aktuální sociální stát tak shovívavý jak je. "Chtěla bych se přestěhovat" píše mi kamarádka ze Vsetína, "ale nemůžu, protože já nedostanu příspěvek na bydlení ONI ano". Je to nespravedlivé, hlavně, že oni dají pokoj. :-(

0 0
možnosti

Pominul jste řadu věcí. Například: drobné krádeže, organizované krádeže, lhaní, organizované podvody, hrubost a násilí, výchova založená na hrubosti a násilí, a mnoho dalších. A také to, že někdy umí sami zorganizovat pracovní četu, že se někdy propracují do televize, rozhlasu (rádia) a do vedení. Že to první přináleží jejich kultuře jako celku, a že to druhé reprezentuje čestné výjimky. V příkladech by se dalo pokračovat ještě dlouho. Bohužel, vývoj se téměř neděje. Není pozorovatelný. Z Vašeho textu jsem vyrozuměl, že jste spokojen se současným stavem (v Brně): asi by mohlo být hůř. Jak ale přijmout to, že v části takto vymezené společnosti neplatí zákony? A policie je nemůže efektivně prosadit? I s tím jste se smířil? Hlavně, že to není horší? Já to pokládám za velmi špatnou situaci. Tím, že hromadně (a někdy organizovaně) nerespektují zákony, sebe staví mimo většinovou společnost. Už jste zaznamenal nějaký vnitřní pokus skupiny romských občanů změnit vztah k zákonům? Aby bylo na čem stavět zlepšení vzájemných vztahů s okolím? Aby pomoc integrátorů nebyla jen házením hrachu na zeď? Moc si přeju slyšet o nějakém takovém příkladu. Prosím, dejte mi naději a napište, že jste kromě vlastní vysoké míry tolerance také zaznamenal posun v rostoucí zodpovědnosti romských autorit.

3 0
možnosti
Foto

Díky Františku, ano pominul, jistě jsem se nesnažil o ucelený pohled. Krádeže, ano, ale suma sumárum jsou "oni" v oboru krádeží ve srovnání s politickými elitami vyložení žabaři. :-))) Ale okradeného konkrétního občana bolí ukradená stovka jistě víc než miliony rozházené třeba socany, to chápu. S Brnem jsem rád, že je to aspoň tak jak to je, ani nedutám a doufám, že to nebude horší. Asi jste vyrozuměl, že vůči nějakému "řešení" jsem docela skeptický, v tom se shodneme. Posun opravdu nevidím, ale všiml jsem si že některé matky poměrně důsledně vodí děti do školy. Zákony jistě často nedodržují jako je nedodržují ani ostatní občané včetně mně, a to dnes a denně, třeba na silnicích, zkuste jet po obci 48 km/hodinu. :-)) Souhlasím, pomoc integrátorů lze vidět jako házení hrachu na zeď, i když žádného integrátora bohužel neznám. A opakuji moje podezření, že příliš sociální stát a různí začleňovači "je" od života většiny spíš oddalují než naopak.

0 0
možnosti
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 652x
Kdo jste Kdo jsem? Ten otazník mi chyběl, protože smysl větičky tkví v sebezpytavém dotazovaní. Sebezpytování jakožto očistná procedura, kterou lékaři duší doporučují každému provádět třikrát do roka a na lačno, stejně jako pobyty v hojivých lázních. Ovšem ouha sebezpytování může být zraňující a bolestné, vedoucí často až na samu hranici ztráty integrity, je to silný lék se kterým se musí zacházet opatrně. Kdo jsem? Odpověď neznám, ač se o ni pokoušívám. Což takhle vyslat Jungovy horníky do hlubin vlastního nevědomí, aby tam ve štolách zděděných archetypů zkusmo skládali roztříštěné části obrazu v pošetilé snaze sestavit puzzle na jehož lícní straně spatří kýženou odpověď? Marno, marno, vidím je jak se pomalu vynořují, unavení roztrpčení, někteří i vzteklí. Našli? Nenašli! Našli? Nenašli! Kdo jsem? Vyhýbavou odpověď lze sestavit negativním výčtem, kdo nejsem. Nejsem žena to vím jistě. Rozumím mapám a mluvím rozumně, nehádám se o chiméry nebo dávno vyčpělé grotesky. A potají zkoumal jsem odlehlá zákoutí měkkého břicha, zda se tam neskrývá příšera Uterus! Ne, není tam. Nejsem žena! :-) Kdo jsem? Zeptám se zrcadel, co visí mi na chodbě. Pokaždé odvracím zrak když míjím to místo. Sám sobě se nelíbím a čas jistě a neúprosně okrádá můj kdysi mladistvý půvab, pokud kdy jaký byl, a mění mne ve strašáka malých dětí. Nevím kdo jsem. Kdo jsem? Nakonec vzpomínám, někdo to rozlouskl, to je ono, babička se ptá vnuka: Honzíku kdo jsi?? A zazní správná odpověď: Ale babi to jsem přece já!! Teď nevím jestli to dalo těch alespoň sto znaků!?

Seznam rubrik