- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Profesionální politik je spolutvůrcem nemravných pravidel a proto je to vždy spolupachatel trestných činů a někdy i spolupachatel masových vražd.
V zemích s delší a nepřerušenou tradicí demokracie je pouhé podezření konec politika. Je to tvrdé, někdy i nespravedlivé, ale je to taky jeden z kamínků funkční demokracie.
Paní magistra popisuje strach politiků rozhodovat z obav před trestním stíháním. Ten samý strach z musí mít i státní zástupci. Musí mít obavy z konce své kariéry, pokud medializují zásah u politika, nechají uniknout video, části tr.spistu atp. Medializuje-li politik zabavení zlata v souvislosti se zásahem na řadu vlády, aby se pak úkázalo, že nebyla souvislost, musí to být konec st. zástupce. Musí tedy fungovat systém brzd a protiváh, zabaoučasného zalkona to můžou řešit jen pravidla společnosti.
Proto mají být státní zástupci voleni v místních volbách jako v USA, ne jako u nás na neomezenou dobu.
Ne že bych nesouhlasil, ale dnešní, respektive včerejší praxe orgánů činných v trestním řízení zevšeobecněla pod heslem boje proti korupci. A znám zase konkrétní příklad jednoho starosty, který se sice o zvelebení obce své velmi zasloužil, přitom však si on, respektive jeho rodina přišli na své. Co pak s tím?
Určitě jako volič vyhodnotit konkrétní situaci a podle toho hlasovat. Pokud starostu nezavřeli, ani nestíhali, pak je čistý a může být volen. Najde ale své voliče?