Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AZB

Asocial z Berouna

5. 11. 2011 21:21
Velmi dobre

Dobre, ale spatny "nepritel". Pricina neni v zlych bankach a "mocnych na pozadi". Za vse si muzeme sami, vzdy je v dluhove spirale pricinou dluznik, i kdyz ani chovani bank neni zrovna vzor slechetnosti, je to ale jen reakce na socialismus a volbu lidi. Resenim je tedy dvema smery, posileni a zaroven oslabeni vseobecneho volebniho prava a demokracie, vice prime demokracie, odvolatelnost politiku, ale zaroven pevnejsi ustava zakazujici davu volit nezodpovedne a zadluzovat se, tedy v ustave vyrovnany rozpocet a omezeni socialniho statu.

0 0
možnosti
IV

Ivo Vašíček

5. 11. 2011 22:36
Re: Velmi dobre

Myslím, že i ten "dav" nedal žádný mandát k zadlužování. Nevšim jsem si, že by se někdy nějaký politik ptal jestli může stát zadlužit. Kolem Řecka je šílená propaganda, jak všechno prožrali. Naše vlády také sekají stamiliardové dluhy (ta rozpočtové odpovědnosti chce zaseknou dalšíhc 135 miliard). Máte pocit, že něco "prožíráte", já tedy ne a mohu to doložit daňovým přiznáním. Banky nejsou zlé, chovají se racionálně, potřebují peníze půjčovat, je to jejich hlavní zdroj příjmů. A kvalifikovaná banka by měla půjčovat bezpečně, je kvalifikovanější než dlužník. Když není dlužník schopen platit musí nést odpovědnost, za špatný odhad, nechápu proč bych to bankám měl kompenzovat ze svých daní. Je to jejich byznys, jejich ztráta. A jsem si jist, že půjčovali s vědomím, že to dlužník nemůže zaplatit (stejné to bylo v USA s hypotékami). Shrábli prémie za výhodný obchod. Teď, když obchod nevyšel se z toho snaží vykroutit. Já bych těm bankéřům zabavil majetky, protože je získali neoprávněně.

0 0
možnosti
DP

Daniel P.

5. 11. 2011 9:13
karma

...ale radši bych uděloval čtenost.

0 0
možnosti
IV

Ivo Vašíček

5. 11. 2011 11:37
Re: karma

dík

0 0
možnosti
RF

Dinkel

5. 11. 2011 7:06
žádný bankrot a žádné referendum

Poté co si ho povolali na kobereček - Jorgos Papandreos prohlásil, že nápad na referendum byl jen hloupý vtip ;-D - takže žádný bankrot a jedeme dál :-PEURv

0 0
možnosti
IV

Ivo Vašíček

5. 11. 2011 11:38
Re: žádný bankrot a žádné referendum

je v tom příliš mnoho peněz, zcela konkrétních lidí

0 0
možnosti

radek.stembera@volny.cz

5. 11. 2011 0:11
referendum...

to s tím referendem je hezká ukázka, jak se "vyjednává". Řekové jsou slabí ale vymysleli pěkný trik. Jelikož každý ví, jak je to s tou "pomocí" jednoduše naznačili že by mohli udělat referendum... věřím, že jim jistě za to, že ho teď neudělají odpustí něco navíc, prostě to s EU válí. Tedy - bankrot řecka je oddalován proto, že se vyjednává o tom kolik kdo prodělá. Co je ale na celé věci poučné, je to, že na ní nikdo nevydělá. Protože co se vypije se neztratí. Co prožerete nikdo vám nevezme. A ty peníze co si řekové napůjčovali jsou z větší části v nenávratnu. Ať už to tedy uhrají lépe věřitelé nebo dlužníci, mělo by se z toho stát memento pro všechny. Nepůjčovat si. Vše co nám tato krize přináší je svým způsoben dobré, lidé se stanou většími realisty. Je nám lháno o všem, tak to teď budeme muset dohnat proti své vůli, přituhne. Pokud to bude zakončeno revolucí nebo válkou, tím hůř pro všechny, protože pak padnou i iluze o svobodě.

0 0
možnosti
IV

Ivo Vašíček

5. 11. 2011 11:38
Re: referendum...

souhlas

0 0
možnosti
P9

POT 90

4. 11. 2011 15:03
Karma

Myslím, že jste se s panem Streitem hezky doplnili, viz.

http://streit.blog.idnes.cz/c/225645/At-demos-lid-sklapne-ted-ma-slovo-SarkoM.html

0 0
možnosti
IV

Ivo Vašíček

5. 11. 2011 11:38
Re: Karma

asi ano

0 0
možnosti
KK

monarxa

4. 11. 2011 13:27
karma....

jeden z mala blogeru, kteri vidi realitu Recka tak jak doopravdy je....skvely popis reality

0 0
možnosti
IV

Ivo Vašíček

5. 11. 2011 11:38
Re: karma....

dik

0 0
možnosti
ZH

Zani

4. 11. 2011 12:48
Odpověď je krátká

Na otázku v nadpisu mám krátkou odpověď.

Bankrot Řecka se odkládá z jediného důvodu. Nikdo by už nepůjčil Itálii ani Španělsku, možná ani Francii. Banrot Řecka jako takovej by se ustál, ale bankrot Itálie a Španělska ? Nikdy a nikdo.

0 0
možnosti
IV

Ivo Vašíček

4. 11. 2011 17:39
Re: Odpověď je krátká

S tím také souhlasím, ale není to jediný důvod.

0 0
možnosti
K

kram.bigbloger.lidovky.cz

4. 11. 2011 12:46
Trochu k tomu chybi doplnit toto

Pane Vasicku, tohle co pisete, je presne to, co propaguji #occupywallstreet #occupylse apod. chapu, ze to Vam jako CPS musi byt sympaticke. A naprosto rozumim proc. Na druhou stranu, jak vite, dluhopis je trochu jina forma investice, nez akcie. Navic, diky swapum, se muze ocitnout v baliku s cimkoliv jinym. A co je horsi, tak diky tomu, ze to dluhopis je "bezpecna" investice, jsou v tom nejen penize spekulantu, ale predevsim tech co rozhodne nechteli spekulovat uz jen protoze jim to zakon zakazuje. Pojistovny, Penizijni fondy, Stavebni sporitelny, statni pokladny...apod. Duvod jiste znate, Regulace vam narizuje, ze musite investovat jen do urciteho typu nastroju s nizsim rizikem. Jelikoz, jak jiste vite, dluhopis narozdil od akcie je chranen mezinarodnim pravem, ktere je na strane veritel - proto to je DLUH(opis), nikoliv INVESTICE(pis). Pokud toto pravo Recko porusi, vznikne pravni precedens, jehoz nasledkembude panika jelikoz tim padem vsechny bezpecne investice nemusi byt splaceny.

0 0
možnosti
J

jfb

4. 11. 2011 14:10
Re: Trochu k tomu chybi doplnit toto

Máte pravdu, ale jaká je REÁLNÁ alternativa? Žádná...

0 0
možnosti
AA

Saša

4. 11. 2011 11:25
Díky.

Stručně, jasně, srozumitelně.

0 0
možnosti
IV

Ivo Vašíček

5. 11. 2011 11:44
Re: Díky.

dík

0 0
možnosti
ŠB

stařec bez moře

4. 11. 2011 11:11
Státy by při uzavírání půjček měly ručit státním majetkem.

Teˇb by měli věřitelé říct třeba, Dobrý, tak Rhodos je náš.

0 0
možnosti
G

Gašpo_2

4. 11. 2011 11:21
Re: Státy by při uzavírání půjček měly ručit státním majetkem.

Kto je to stát? Ako bude "štát" postavený k zodpovednosti za špatné, alebo dokonca podvodné rozhodnutie? Pojde do kriminálu, zabaví sa mu majetok, alebo odvisne na šibenici? 8-o

Za každým rozhodnutím je nejaký podpis a za tým podpisom konkrétny človek. Pokiaľ sa nebudú trestať konkrétny jedinci za konkrétne rozhodnutia, nemá nič zmysel.

Vy ste len taký táravý truľo ( súdim podľa Vašich blogov ) s hodne naivným pohľadom. Nie nemyslím to ako urážku, je to celkom pohodlný a príjemný sposob existencie.;-)

Ale skúste si predstaviť, že by ste na tom Rhodose žil.

1 0
možnosti
  • Počet článků 527
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2785x
Neexistuje univerzální dobro a zlo. Vždy je něco dobré jen pro někoho a pro něco, to však neznamená, že pro všechny a pro všechno.

Jsem krajským zastupitelem v JMK.

 

Mé texty může každý svobodně kopírovat!