Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VK

vit.kucik

17. 7. 2010 22:36
Může to být výhodné. Záleží na ceně.

Strach z cizích investic (ať čínských nebo jiných) je podobný jako urputná snaha některých zemí před desítkami let o potravinovou soběstačnost. Tato snaha je ekonomicky vyčerpávala a snižovala jejich bohatství. Nakonec tyto země i liberální ekonomika praxí dokázala, že je výhodněji potraviny levně dovézt než draze pěstovat a vydělají na tom obě strany.

Stejně tak i dovážet levnou čínskou práci (už jen jak ošklivě to evropským uším zní...) může být výhodnější, než uměle prosazovat drahou domácí. Mohou na tom dlouhodobě vydělat obě strany. Záleží na ceně.

0 0
možnosti
JC

Jorge Calisto

14. 7. 2010 0:39
jiste toho pána znáte...

 tak jen na odlehceni:    http://dsc.discovery.com/videos/stephen-hawkings-universe-fear-the-aliens.html

0 0
možnosti
ŠB

Štěpán Binko

2. 7. 2010 0:30
Smutné,

leč velmi pravdivé čtení :-(R^.

0 0
možnosti
JC

Jorge Calisto

26. 6. 2010 22:04
Zdravim po velmi dlouhe dobe

Jsem velmi potesen, ze jste neprestal prispivat na blog. Mel jsem ted trosicku hekticke obdobi, tak nebyl cas travit u vasich prispevku. Mohu vam rici, ze mam dodnes okopirovane nektere diskuze pod vasimy clanky. Jsou to zalezitosti, se kterymi se mohu v "uvozovkach" trapit cele tydny. Na vasem blogu vzdycky travim spoustu casu a nutno dodat, ze velmi rad. Po dlouhe odmlce a zcela od tematu vam posilam jednu malou perlicku z oblasti teologie a evolucni teorie. Netusim, jestli jste uz tenhle uzasny kousek videl nebo ne, nicmene stoji za shlednuti.

http://www.youtube.com/watch?v=jhh4NCB2ar4

S uctou vas oddadny ctenar Jorge Calisto Woodstock

0 0
možnosti
IV

Ivo Vašíček

1. 7. 2010 10:28
Re: Zdravim po velmi dlouhe dobe

Dík, mrknu na to až po dovolené, teď nemám ideální připojení.

0 0
možnosti
KP

KRUTÁ PRAVDA

20. 6. 2010 22:57
číňani hlavně brzo zmáknou nás

kdo si myslí, že budou donekonačna dělat za pár šupů, tak je značně naivní

0 0
možnosti
LH

hvarcz

20. 6. 2010 12:10
dálnice

jasně, dáme to "našim" firmám, taková skanska to je česká firma jako české banky spořka, komerčka, čsob že jo?

továrny korejců a japonců nevadí a číňanů by vadily?

eon, komunální služby a vodovody na jihu čech patří vesměs rakušákům a taky to nikomu nevadilo ..................

0 0
možnosti
IV

Ivo Vašíček

20. 6. 2010 12:20
Re: dálnice

To jsou důsledky toho, že jsme byli ve studené válce na straně poražených. Nicméně teď v hospodářské válce (které si vládci jaksi nevšimli) zřejmě prohrajeme zasé. Pravda, majetkově nejvíc to odnesou ti, kteří něco vlastní, což Češi spíše nejsou. Je to podobné, když jsme byli "na východě", přáli jsme si vítězství západu.

0 0
možnosti

lost

20. 6. 2010 9:37
jj

po zkušenostech s číňany se mi vymykají pojmy. jsou neobyčejně socializovaní - ve větším měřítku než upachtění evropané, umějí být zatraceně asertivní .

0 0
možnosti
I

Ikhor

18. 6. 2010 18:23
Dálnice

Když byste měl vybrat, jestli dálnici postaví Skanska nebo Metrostav za 800 mil/km nebo čínská firma za 200 mil/km, kterou byste vybral? Jasně, pokud by byl rozdíl při stejné kvalitě v jednotkách procent, bylo by asi správné dát zakázku firmě se sídlem u nás, ale takhle? Např. v Polsku stavěli dálnice okolo 300 mil/km a s čínskou firmou prý ušetří desítky procent.

0 0
možnosti
IV

Ivo Vašíček

18. 6. 2010 22:09
Re: Dálnice

To je jasné. Není to však důvodem k nevýhodným půjčkám sousedům, kterými zvětší trh konkurentů. Tohle státy dříve nedělaly, tedy ty svéprávné.

I když, pro Německo není Čína konkurence, ale zákazník. Oni jsou jedni z mála, kteří na čínském růstu profitují. Proto jsou čínské kopie Su-34 lepší než originály. Vyrábějí na německých mašinách.

Strojírenství jde proto nahoru, průmysl spotřebního zboží bude stále více upadat. To je dynamika trhu.

0 0
možnosti
LU

pidla

18. 6. 2010 14:58
Hezky jste to shrnul,

ten sarkazmus u vás neznám, taky už ztrácíte trpělivost???R^

0 0
možnosti
IV

Ivo Vašíček

18. 6. 2010 15:30
Re: Hezky jste to shrnul,

dík, humor léčí.R^

0 0
možnosti
PO

POToole

17. 6. 2010 21:07
Pekny clanek,

otazkou ovsem je, kdo vlastni ty "cinske" firmy. Vetsinou to nejsou Cinane, ale Japonci, Americani a Evropani. V dusledku je ale dopad jeste smutnejsi - za potlesku tupych politiku a neznale verejnosti se penize odcerpavaji ze statnich kas nadnarodnim spolecnostem. Sice skonci v cinskych bankach, ale ty je nevlastni. Bezny Cinan dostane za drinu jen ubohoucky plat, bezny Evropan a American tak prijde o praci a skonci na davkach. Cim vice lidi na davkach a prazdnejsi pokladna, tim vice je potreba levnych vyrobku a stale levnejsi pracovni sily. Je to zacarovany kruh, ktery navzdory zdravemu rozumu nikdo nerozsekne....

0 0
možnosti
IV

Ivo Vašíček

17. 6. 2010 21:21
Re: Pekny clanek,

Ano, jen trochu doplním. Velký kapitálový impuls do Číny přišel z JAR. A dnes už přes Čínu ovládají rozsáhlá území v celé Africe. Velký impuls byl vstup zahraničních (nepodnikajících v ČLR) Číňanů, ti šli v etapách, nejprve z Hongkongu a Británie, potom ze Singapuru a nakonec i z Thiwanu a USA. Hodně také vlastní Korejci, ti byli mezi prvními.

0 0
možnosti
  • Počet článků 527
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2785x
Neexistuje univerzální dobro a zlo. Vždy je něco dobré jen pro někoho a pro něco, to však neznamená, že pro všechny a pro všechno.

Jsem krajským zastupitelem v JMK.

 

Mé texty může každý svobodně kopírovat!