Děkujeme za pochopení.
pidla
Jak je možné,
že my to vidíme a kapitáni našeho hospodářství ne.Že by to bylo shválně?
5alfa
Re: Jak je možné,
Já si právě myslím, že to vědí a až okolní země vyplýtvají šrotovné, zavedeme jej i my.
A budeme doufat, že právě naše automobilky vydrží a krachnou zatím ty jiné...
Štěpán Binko
Problém automobilek v USA
byl dlouhodobě dán neschopností automobilek na vyprodukovaném voze vydělat tolik, co konkurence. Když k tomu připočtete, že třeba v USA de facto v US cars nikdo jezdit moc nechce - kdo nemá prachy, ten kupuje japonce, kdo jich má víc tak luxusní japonce (Lexus, Infinity apod.) a kdo je bohatý, tak si koupí BMW nebo Mercedes, tak dojdete k závěru, že americké automobilky prostě takhle dopadnou musely. O to víc je legrační, že vlastně peníze všech dávají do fabrik, která produkují něco, co nikdo nechce...
chassis hunter
Re: Problém automobilek v USA
trosku bych to poopravil...Americek auta jsou draha,protoze je draha pracovni sila...Borec,ktery montuje predni svetla v GM,nemuze brat 85$ na hodinu...Dalsi duvod je v cenach...Napr.GMC Yukon stoji v zakladni verzi 45.000$...Lexus RX 300 stoji v nejlepsi vybave 44.000$...Nissan Murano necelych 40.000$...A to jsou oproti GMC moc pekne auta...
Neda se rict,ze japonec je levny,spise americke auto je drahe...Kvalitne se mozna daji srovnat,vzhledove vsak nikoliv,a to jak zevnejsek,tak i vnitrek...
BTW: Infinity a BMW jsou srovnatelne znacky...Z vlastni zkusenosti bych rekl,ze Infinity je mnohem hezci a luxusnejsi auto nez BMW....I ten Lexus je na urovni...Mercedes je uz trosku jina melta...
radim36
Nadbytek fabrik.
Autor má víceméně pravdu. Fabriky vyrábějící zboží, nejenom auta, v dnešní spotřební společnosti se množily, takže ýrobních kapacit byl nadbytek. Pomalu už se to začínalo řešit politicky, prohlášením že je šmahem bez konkrétního propočtu mnohem ekologičtější starý fungující výrobek předčasně vyhodit a sešrotovat a nakoupit nový ekologický. Brzo, během pár let by to nejspíš krachlo. Jenže krach způsobený za posledních cca 15 let principiálně špatnou politou USA ve vztahu k půjčkám a hypotékám nastal dříve a vzniklá krize nyní pročistí i ty nadbytečné výrobní kapacity.
Ivo Vašíček
USA půjčky jsou mediální plk
který říší i hloupí politici. Kolaps hypoték jen připravil některé investory o peníze, nic víc. Jediný důsledek je vyšší ostražitost investorů, kteří teď nepůjčí tomu, u koho je pochybnost o splácení. Tím poklesla spotřeba na dluh a nastal problém. Jenže ten problém byla už ta spotřeba na dluh. Její ukončení není příčinou krize, ale jejím odhalením.
Parouback
Hele Vašíčku,
tys byl na plastice? Ještě nedávno jsi měl úplně jinej xicht
killy
Hmmm...
Komouši to vědí nejlíp, jako vždy.
Třeba v Holýšově, tam je pelech:
www.evlada.cz
Za krizi muzou banky, financni instituce
a spatnej dozor. Vsechny ostatni problemy jsou jen dusledek...Volna ruka trhu , de na ruku nanazranejm spekulantum ve vedeni Bank a dalsich financnich instituci fungujicich nekontrolovatelne po celem svete. Prodavajic sracky zabaleny do pozlatek doporuceni zaplacenejch ratingovejch agentur. Celej princip je spatnej..Vsem de o vydelek za jakou koli cenu, ne o kvalitu..Taky to tak vypada na trzich. Kvalitni tituly jsou parkovistem jen v obdoni divident, jinak se nejvic tocej ty nejsrackovejsi a nejvolatilnejsi akcie a produkty.. Tzn lidi nenechte so odirat fondama, bankama . Proste si o svoje penize zagemblujte. Sance je prakticky stejna. Je to proste Gamble na kterym vydelavaj lidi co si to priznaj. To o tom , jak kazdej ma setrit , chodit do prace a chovat se jak spolecnost ocekava jsou zvasty. Gamleri co tomu sefujou , chtej co nejvic zodpovednejch ovecek co dodavaj penize do jejich Gamble machines. Prestante bejt ovce a zacnete Gamblovat. Ja dnes ORCO 140 000,- za 3h "prace".
www.evlada.cz
Re: Za krizi muzou banky, financni instituce
Jeste poznamka....A hlavne si na nic nikdy nepucujte. Zivite tim jen dalsiho zbytecnyho povalece...
kaktusak
Většina lidí na Zemi
stále automobil nemá, takže výrobní kapacity rozhodně nejsou nadbytečné.
jozka skocdopole
Re: Většina lidí na Zemi
A take to tak zustane. Vetsina lidi nema na automobil prostredky, nechce ho nebo nepotrebuje.
veskawesi
:) hezka debatka, ale....
k veci. Ano, problemy (nejen) automobilek jsou v nadprodukci. Ale, tento stav nezavinily apriory ani automobilky, ani jine produktotvorny. Je to jako v rodine...pujcim si, mohu si koupit najednou mnoho veci ja, manzelka, deti, pribuzni. Najednou se silne zvedne poptavka, a firmy prirozene reaguji tim, ze zvysuji kapacity, aby zvysenou poptavku uspokojily. Az penize rozfofruju, muzu si pujcovat tak dlouho, dokud bude na splatky, nebo tak dlouho, jak mi budou banky schopne uver poskytnout. Az jeden z techto zdroju dojde, prestane si moje rodina kupovat produkty, firmy nebudou mit odbyt a logicky budou muset snizit kapacity. Nahoru, dolu...jak prirozene. My nejsme zvykli na to, ze to jde dolu (byt zatim o trochu)
V soucasne dobe jsme dostali do situace, kdy si malokdo muze dovolit pujcku a zaroven se banky brani dalsimu pujcovani. To je sekec. Mozna prilis "ekonomickotvorne" politiky centralnich bank. Ty se zkratka pustili do centralniho planovani. Ajajajajajajaj...pruser
Ivo Vašíček
Ano,
reakcí na nižší koupě schopnost je ne jenom omezení výroby, ale také snižování nákladů a zvyšování produktivity. V globálním měřítku to má dlouhodobě drastické následky v některých regionenech (tam, kde nelza snížit náklady)
jano.zincica
hm...
radšej nech padne zdravá firma ( trebars škodovka) ako umelá čínska, že autore ?
respektive, radšej škodovka v číne ako v MB...máte to dobre premyslené
bude to ako so všetkým, obuv, textil, hračky, čínsky bosch, čínsky mliečny výrobok, čínska škodovka...len mi tam akosi chýba tá zdravá konkurencia..za čo budeme kupovať tie čínske shity?
Marcel Bednář
:-)
Dobrý den, světová krize nebyla způsobena nadbytkem výrobních prostředků a jejich konkurencí, jak tvrdíte, ale velkým množstvím podvodných úvěrů a nedostatečnými kontrolními mechanismy pro čerpání těchto úvěrů. To vedlo ke zdražování úvěrů a z toho plynoucí výrobní krizi firem. Řešením krize určitě není krach některých firem (který navíc způsobuje sociální disharmonii), ale ozdravení bankovního sektoru a tím i ekonomiky. S pozdravem Marcel Bednář
manawatu
Re: :-) OMYL
toto je krize automobilu a jeho hypertrofie..především
- Počet článků 527
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2785x
Jsem krajským zastupitelem v JMK.
Mé texty může každý svobodně kopírovat!
Seznam rubrik
- 2084 - I.serie
- 2084 - II.serie
- 2084 - III.serie
- 2084 - informace o 2084
- Příběh kosmického pilota
- ze života
- Věda a základní otázky
- politika, ekonomie a směr
- povídky
- Osobní
- Nezařazené