Děkujeme za pochopení.
T84o65m53á83š 39T79a33t27í25č88e51k
Á jé, aktivistka!
Ale konec srandy: co mne udivuje, že nikdo nebojuje za dvojsložkový vzdělávací systém, jak ho mají např. v Německu. Jo, to by se dalo debatovat o nárocích na maturitní zkoušky, kdyby maturita nebyla kvůli požadavkům na úrovni absolvování ZŠ pro srandu králíkům. Politiky a ouřady chápu - dělají svoje věci ze zištnosti nebo neschopnosti, ale že vy kantoři mlčíte k tomu, že budoucí zámečník musí umět ještě něco víc než budoucí řešitel černé hmoty a černé energie, aby na střední škole uspěl, to moje hlava nebere.
V98e76r75o74n79i78k88a 90V63a84l82í73k83o46v63á 96Š79u27b53o86v85á
Inu, já právě chci, aby studenti věděli více, proto si přeji návrat slohů a ústního do škol. Stávající maturitní model není šťastný. Vědomostní záležitosti ošetří testy. Pěkný den.
H67a94n44a 24D70a29ň13k33o37v17á
Myslím, že "zkušený češtinář" by i na cizí škole při maturitní zkoušce dovedl ohodnotit studenta. Přece pozná, jestli student se dovede vyjadřovat a ví o čem mluví. Zkouška není jen o naučeném obsahu nějaké knihy, je také o celkovém chytrém vyjadřování.... Na škole chybí rétorika, aby byla čeština "naplněná". Už jen
z rozhovoru se studentem se dá mnoho usoudit. Dřív byl na školách při maturitě přítomen jeden učitel z jiné školy. Myslím, že jeho přítomnost dodávala zkoušce trochu váhy. I když zkoušel domácí učitel, který zná žáka a může správně hodnotit. Bohužel, celkové klima společnosti dnes je velmi narušené zásahy jako protekce, snížené pozice učitelů ....
J38i19ř11í 85Ř63e90z72n67í42k
V mém případě šlo o předsedu maturitní komise, vzájemně jsme si ihned rozuměli, a pokud si vzpomínám, tak šlo profesora češtiny.
V64i28k19t44o11r 91Š68e46d75i82v53ý
"Státní forma" části maturitní zkoušky má spoustu různých nevýhod ale také jednu zcela zásadní výhodu - vcelku slušně zaručuje jednotnou úroveň hodnocení.
Vrátit hodnocení do rukou učitelů na náročnějších školách znamená také vrátit hodnocení do rukou podvodníků a prodejců vysvědčení.
-
Dnešní koncepce maturity je otřesný kočkopes kulhající na všechny tři nohy. Řešení ale není v návratu na školy, nýbrž v odnětí všech částí zkoušky z dosahu kohokoli na dané škole.
V98e71r12o65n40i81k40a 60V18a59l84í66k35o77v54á 63Š81u59b98o15v16á
Jako že učitelé budou zkoušet na jiných školách, než kde učí? Taky kolegové navrhovali kamery, abychom se cítili ještě lépe... A nestačily by fakt ty testy?
J59a20n31a 67M58a59j43o32v11á
Veroniko, vím, že o maturitách píšete často a nejste z nich šťastná. Netajím, že tématu nijak nerozumím, maturovala jsem dávno a na současném způsobu mi asi nejvíc vadí jeho nepřehlednost, neustálá dlouhá čekání, která maturanty přivádějí k šílenství a zcela subjektivně i nízké nároky proti tomu, co jsme zažívali my (ale to může být jen dojem).
Netroufla bych si to tématu diskutovat, ale napadlo mne jen, jestli by nebylo šikovnější s některým z členů školského výboru navázat předem kontakt, sejít se, vysvětlit svůj názor a přístup - prostě JSTE odborník z praxe, domluvit se, co pro výbor připravit a pak přijít v roli hosta, který je očekávaný. Mohlo by to pomoci.
Víte, myslet si, že si vás všimnou, protože o tématu píšete je takové optimistické. Snad až příliš. Ráda se držím toho, že chci-li se s někým domluvit, musím se naučit jeho jazyk a mluvit jím. To prostě platí i v parlamentu.
V81e37r50o82n17i65k16a 45V54a80l60í22k59o82v79á 60Š82u66b56o37v86á
Děkuji, Jano. Ano, kontaktovala jsem ty, s nimiž mluvit chci, a jmenovala v blogu ty, s nimiž mluvit nechci. Uvidím, zda se mi někdo ozve.
Třeba profesor Bohuslav Svoboda, jeho řeč mě skutečně vyděsila. Před mnoha lety, v roce 1997 jsme s Danajkou vedly kampaň za záchranu ÚPMD v Podolí. Za tuhle krásnou porodnici se tehdy postavily všechny ostatní pražské porodnice. S jedinou výjimkou - Vinohradská porodnice v čele s profesorem Svobodou to neudělala. Šlo samozřejmě o pacientky, které Podolí Vinohradům přetahovalo. Tenkrát jsem tu nekolegialitu nechápala.
A s Kateřinou Valachovou také mluvit nechci. Napáchala toho v českém školství už dost.
I poslanci by měli zvážit, s kým se při hlasování spojují.
Z85d75e76n47ě49k 60Ž79í96k80o31v96e37c16k76ý
Proč je státní maturita špatná? Má to znamenat, že
a) její konkrétní současná forma je špatná, a protože nevěříte, že by se podařilo prosadit její opravu, tak decentralizace by to zachránila aspoň na některých školách;
nebo
b) z nějakého důvodu chcete, aby úroveň na různých školách byla různá?
V57e26r52o69n88i57k46a 15V28a54l92í98k37o51v17á 75Š92u85b94o24v94á
Navrhujeme ponechat testy, slohy a ústní vrátit do kompetence škol.
Celou historii SM mám v blozích (a článcích z MFD) v rubrice Škola a maturita. Až pochopíte systém, založený převážně na formě, můžeme diskutovat dále.
J60i72ř44í 66Ř14e36z47n72í58k
Co máte proti tomu, aby státní zkouška prověřila schopnost studentů abstraktně i logicky myslet na určité úrovni pro všechny shodné, tedy sepsat nějaký smysluplný text a použít matematické symboly. Když jsou do toho vráženy veřejné peníze.
V62e83r52o15n32i43k40a 95V67a78l50í80k57o32v53á 49Š33u38b89o15v38á
Proti smysluplným textům a abstraktnímu myšlení nic nemám, naopak. Proto chci, aby slohy a ústní vrátily do kompetence škol. maturanti už deset let smysluplné texty nepíšou a formální rozbory dvaceti děl budou mít dlouhodobé následky. Pěkný den. PS: Předpokládám, že o té maturitě také mnoho nevíte.
- Počet článků 478
- Celková karma 31,76
- Průměrná čtenost 1648x
Knihy:
Soukromý nebe (2004) - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.
Češtinářky 1. 9. 2022
Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.
Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...
Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/
Jsem i zde:
https://neviditelnypes.lidovky.cz/novinari/veronika-valikova.N5530
mail: ver.valikova@seznam.cz
Seznam rubrik
- Kámošky
- Ženy a muži
- Časové a příležitostné
- Bezpečné místo k nadechnutí
- Porodnice a Soukromý nebe
- Škola a maturita
- Literární seminář pro oktávy
- Děti a Sešívané léto
- NEVERMORE
- Moře a další lásky
- PPP - Proti předčasným porodům
- Rodinka jak ze Shakespeara
- Taháky k maturitě
- NE! plošné střídavé péči
- Zvířátka
- Povídky