Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.

Využijte nejrychlejší přístup do diskuse pomocí přihlášení přes Bankovní identitu.

Přihlásit / Registrovat

Foto

Že jisté odlišnosti existují je fakt, který se nesmí opomíjet, či zatajovat.

Ale není nutné tomu dělat reklamu.

Foto

Jistě. Proti informaci nic nemám. Ale povinné zařazení genderové idrologie do výukových plánů....

Foto

P11e72t58r 81B81u89r19i38a11n

10. 11. 2024 17:05

Mě by zajímalo, jestli existuje nějaká studie, proč, na základě čeho, se mladý člověk začne cítit nebinární apod. Nemluvím o gay a lesbi, tam je to asi všem jasné a dávno uznávané. Jestli to jsou jen splašené hormony, vliv rodiny a sociálního prostředí, nebo je např. jedinec šikanovaný a on v tomto najde útěk do jiné reality. Nebo jen má touhu být zajímavý. Mě to někdy připadá, jako jejich vstup do sekty.

Každopádně jsem pro, aby se o tom otevřeně mluvilo a to i na půdě školy. Zákazy a dělání, že to neexistuje nic neřeší. Jak to má ve školách probíhat rád přenechám kompetentním.

MP

Počkejte, nechcete dětem cpat ideologie. To je v pořádku. A o sobě si mohou rozhodnout sami, nebo jim to určitě Vy na základě vlastní ideologie? Proč by nemohly být informovaný o tom, že existuje něco jako LGBT? Proč chcete dětem dělat to, proti čemu na začátku článku horujete. A to je zatajování skutečnosti. Sama píšete, že jste chtěla za komunistů slyšet pravdu, profi je dětem sama chcete upírat? Děti v dospívání procházejí změnami a hledají vlastní identitu a je dle mě důležité je informovat a respektovat. Zakazováním informací ničeho nedocilíte.

Foto

Ano, procházejí změnami. A právě v tomto období je nebezpečné brát tyto změny a pocity jako daný fakt. Proto uje důležité pojmenovat ideologii pravým jménem.

Ona sem ta vlna kritiky této ideologie ze západu dorazí, počkejme si.

PB

..... "světonázor" zemí a národů na pomezí Euroasie, Asie, Arabského světa, Afriky, sice připouští existenci různých přírodních anomálií, však pohlaví jsou pouze DVĚ a šmitec, což nakonec donedávna obecně ctila samotná pokroková Evropa včetně progresivních USA!,- ..... biologická linie je od Adama/Evy dána a po tisíciletích jasně definována,- mi stále uniká, jaký vlastně význam a smysl má tento zvrácený sociální experiment?!?

VR

Jsou to starosti. My jsme to měli celkem jednoduché - kluci se rodili s pindíkem, kdežto děvčata ho neměla a doma nás čekala máma s tátou - prostě rodina. Dnešní děti to mají zřejmě složitější - ale získávají tím něco?.

MV

Jako školák bych byl komukoliv vděčný, kdyby mi v těch letech pomohl poznat, že nemusím skrývat to, o čem se skoro vůbec nemluvilo, a když jo, tak povětšinou hanlivě a oplzle (stejně se i dnes chová podobně nekolik "jedinců"). Je třeba najít vhodnou formu podání těchto témat. Učitele, kteří mrzačí děti tím, že mají touhu cokoliv zakazovat nechat dělat jinou činnost bez toho, aby děti mrzacili podobnými úvahami nebo zákazy.

Foto

Přečtěte si perex, pane Valičku. Jedna věc je tolerovat jinosti a odchylky, případně o nich s dětmi mluvit, druhá věc je povýšit jinosti a odchylky na normu a psát záznamy do rejstříků lidem, kteří to odmítají. Což se děje v Británii. Pěkný den.

Foto

Teď naprosto neutrálně - vysvětlí mi někdo, co to vlastně ta genderová, či jak se to nazývá, ideologie vlastně je? A jak se to ve společnosti projevuje?

Foto

Pohlaví je konstrukt, nikoli danost. Důležité jsou vaše pocity, vaše identita. Velmi stručně, ono to má mnoho variací a konotací.

Pokud se ve dvanácti necítíte ve svém těle správně, je třeba zasáhnout - blokátory puberty, operace vršku, v budoucnu možná tranzice. Proti tomu mnoho let protestuje Rowlingová. kliniky, granty, dotace, mnoho zmrzačených dětí. V Británii už vyšla odborná zpráva, zavřeli jednu kliniku, začíná se obracet vítr. Pěkný den.

PC

K tématu dodám:

Doporučuji přečíst si knihu Nevratné poškození. Její vydání bylo původně (myslím nejen u nás) zakázáno na nátlak aktivistů z neziskovek LGBT komunity. Při čtení je pak naprosto jasné, PROČ ta kniha neměla vůbec spatřit světlo světa.

P.S. Rozumím tomu, že existují případy těchto odchylek, a nijak to neodsuzuji, ba naopak je mi spíše těch lidí líto - oni si to sami nevybrali. Jde ale většinou o ty, co nejsou slyšet, neboť to považují to za ryze soukromou, intimní věc. U těch ostatních, co mají potřebu to vyřvávat do světa, jde ale podle mého názoru o něco docela jiného.

Foto

Ano, o knize se zmiňuji níže.

A také o letošní zprávě významné britské pediatričky Hilary Cassové. Glosa mě omezuje rozsahem. Děkuji.

JZ

"vyučovat genderovou ideologii", jestlipak by nám autorka dokázala tenhle blábol naplnit nějakým konkrétním obsahem, který se na školách skutečně děje.

Co se na školách skutečně děje, je například to, že vyučující kurzu osmanské sociální historie zařadí do výuky právní záznamy případů domácího znásilnění a jak to jejich právní systém řešil, nebo analýzu zrušení chlapeckých striptýzových kaváren v Istanbulu v polovině 19. stol, kdo tam chodil, kdo to řešil a proč

Foto

Zdravím, přesun glosy z MFD na soukromý blog. Důvod: zdroje. Ty do glos nevkládám, ale adminům je ráda pošlu a přidám je i k blogu.

Děkuji za diskusi, je v ní mnoho informácí a odkazů. Je vidět, že se jedná o veliký problém.

Foto

Dobré ráno paní Valíková, jak jsem psal v mailu, patrně jste nečetla mail od kolegyně celý. Zkuste to prosím.

  • Počet článků 477
  • Celková karma 26,34
  • Průměrná čtenost 1649x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

Jsem i zde:
https://neviditelnypes.lidovky.cz/novinari/veronika-valikova.N5530

mail: ver.valikova@seznam.cz