- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
K problematice školství - prozatím mně nikdo nevysvětlil, proč se po roce 1990 neřídí školství odkazem našeho národního velikána, J.A.Komenského. Jak moc je známo Desatero mravních přikázání, jehož je on autorem? Stačilo by plnit polovinu jeho bodů a svět by ze změnil k nepoznání. To ale asi naše vlády od roku 1990 nechtějí, přejí si málo vzdělané občany, kteří 4 dny před volbami se rozhodnou jen pro ně. Lidi bez sebedůvěry a tím pádem bez odpovědného delegování důvěry u voleb.
Zdravého rozumu jenám třeba:
Stačíjen používat zdravý rozum. Jak nadčasově uvažoval pan PetrHannig, když v roce 2002 založil Stranu zdravého rozumu, která sestále voličům nabízí. Zvednou oni v letošním roce nabízenourukavici?
„Američané, mezi nimiž teď několik měsíců žiji, jsou statečný národ, který dvakrát obětoval životy svých synů pro svobodu Evropy.
Pokud tohle někdo vysloví a/nebo napíše, je třeba mu připomenout, jak se chovali americké bombardéry v dubnu 1945 nad naším územím. V době, kdy válka byla již rozhodnuta a oni móóc dobře věděli, kdo a čím (Škoda Plzeň, Zbrojovka Brno a další) jim v době míru může na světových trzích konkurovat. USA patří mezi naše tzv. "spojence". kteří nás třikrát (r.1938, 1968 a 1990) hodili přes palubu. Pokaždé jinak, ale vždy se stejným výsledkem, vyklidili jsme světové trhy.
Kterévlastně naše tzv. "spojence" považujete za přátelskék našemu národu? Ty, co nás v letech 1938, 1968 a 1990 hodili přespalubu? Počtvrtése napálit nenecháme. Zdravýrozum zvítězí.
Pokudje někdo jiného názoru, ať zde vyvrátí tato fakta (politiku zdenepleťte)
Sím sím, hlásím se, paní učitelko!
Místo: "V úvodu P. Halík ...".
Dejte: "V úvodu T. Halík ...".
V článku o 17. listopadu (http://valikova.blog.idnes.cz/c/484466/17-listopad-je-svatek-studentu-tedy-o-studentech-a-nasi-odpovednosti-k-nim.html?ref=viacbloger) máte superkopanec: Kunderův román Žert jste připsala Pavlu Kohoutovi.
Omlouvám se za poťouchlost, ale opravovat učitelku je prostě požiteček.
Děkuji.
Jejda, opravím. Kohouta a Kunderu si nepletu - oba je stejně nemiluji. P. Halík je správně
Váš výčet problémů ve školství ČR bych doplnil o bod 4:
- neschopnost objektivně vyhodnotit výsledky kvality výuky jednotlivych učitelů (výstupní testy např. na konci 3.,5.,7.,9.tř.) a výměna neschopných za schopné, tak, jak je to bežné ve zbytku společnosti, pokud chce být úspěšná !!
Kdyby vedení školy takové zadání nezvládlo, vyměnit vedení!! Potom by teprve mohly přijít peníze pro úspěšné a společenská prestiž by se dostavila sama a docela levně.
Zastavit populistické, zviditelňovací nesmysly socialistických právniček ve školství (ŠVP aj.) a zpětná vazba kvality práce učitelů a vedení škol je rychlá a jednoduchá cesta ke zlepšení nynějšího marasmu!!!!!
Když na ČT běžely upoutávky na tento pořad a viděl jsem jména některých pozvaných hostů (Halík, Hausenblas), tak jsem usoudil, že by mě tento pořad nijak neobohatil a pouze bych se u něj rozčílil. A jak vidno, odhadl jsem to správně...
Vám za článek karma.
Každá škola řeší dva obecné problémy: 1) CO se učí. 2)JAK se to učí.
To "CO" by mělo být věcí zákazníka, tedy studenta a rodičů žáků. Mám představu, že student a rodič si vybírají na trhu učitelů vhodného "dodavatele" podle poměru cena x kvalita. Na trhu učitelů si budou tito konkurovat nabídkou, což povede k vyšší kvalitě.
a děkuji, že jste mi přiblížila "debatu". Jo, jo, školství každý "rozumí", vždyť do té školy jsme chodili všichni. Učitelé to schytávají ze všech stran, divím se, že se někteří stále ještě snaží poctivě a zajímavě své svěřence vzdělávat.
S vámi pojmenovanými problémy celkem souhlasím, ale dovolím si jeden postřeh.
Pokud se budeme bavit o platech ve školství (a dle mě jsou neuvěřitelně nízké, vzhledem k významu té profese) tak používáte to u nás bohužel obvyklé:
".. ženské uživí, chlapy s rodinami už ne."
Myslíte, že ženy nemají rodiny?
Osobně v tomto přístupu vidím důvod podfinancovanosti.
Celá ta profese je podfinancovaná i díky tomu, že je obecně akceptován názor, že ženám stačí méně, potože chlap živí rodinu.
Inak povedané, ženy sú ochotné robiť aj za nižší plat, ako muži.