- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co má nějakou hodnotu, na to člověk v průběhu života vždy narazí a nemusí ho na to někdo násilně směrovat v systému vzdělávání. Co hodnotu nemá, bude ztraceno v propadlišti dějin.
Další propagátorka myšlenkového odpadu profesora Tolkiena a jemu podobných mozkožroutských děl.
Fantasy literatrura nemá rozhodně co dělat v seriózní literatuře podporující rozvoj myšlení a ducha - což je jejím hlavním účelem. To ale pochopitelně autorce uniká, protože má plnou hlavu Froda a jiných kreatur, které jsou pro ni v životě asi to nejdůležitější.
Jak jsem psal jindy a jinde: fantazy literatura dokonale odvádí od reality, deformuje životní postoje k řešení reálných problémů - mimo jiné tím, že klade před jeho hrdiny, se kterými se čtenář v důsledku oslabeného kritického myšlení ztotožňuje, pouze takové úkoly, které lze hravě vyřešit... nejlépe s pomocí kouzelných lektvarů, zázračnách mečů, hůlek, prstenů a jincýh atributů - zatímco skutečně reálné životní hodnoty jsou zde potlačeny, negovány apod. V podstatě, čtenář, který je obětí fantazy literatury, má pak pokřivené vnímání světa, nízkou adaptabilitu a zvýšenou iracionálnost a "snivost" k řešení problémů v reálném životě.
Nepřímo lze podobnou fantazy literaturu označit jako sofistikovanu intelektovou drogu. Její důsledy vidíte beze zbytku i v blogu autorky.
Jistě - Frodo řeší situaci pomocí lektvarů, hůlek a prstenů. Přesně o Tom je Pán prstenů Pane Faltýne, přečtěte si to. Bez komentáře.
Cermat - kdo to je? Firma, která vyhrála tendr na vytváření celostátních školních testů a v určitém rozsahu i školních osnov. Podle jakých kriterií se takový tendr hodnotí? Především podle ceny. Myslíte si, že dalším kriteriem byla např. prokázaná odbornost zaměstnanců firmy? Zcela určitě nebyla. Takže jakási firma s nejnižší nabídkovou cenou ovlivňuje náš školský systém, ale především inkasuje. Úroveň jejich výstupů nikdo nekontroluje, prostě vyhráli tu soutěž a teď mají pouze za povinnost cosi zesmolit a pak si to vyúčtovat. Myslím, že zásadní problém je v tom, že vůbec taková koncepce vznikla
Á, zas jedna, co prd ví.
CERMAT je příspěvková organizace ministerstva školství. Dělá jen a právě to, co ministerstvo vyplodí.
Koncepce, která se snažila minimalizovat vliv školy na průběh a hodnocení, byla velmi rozumná. Jen nebyla pojata dost důkladně. Když potom ministerstvo ustoupilo tlaku ředitelů, kteří měli problém zajistit ty správné výsledky, zbyl z koncepce jen vykleštěný chcípák.
Zrovna Betty McDonald nebo Jana Eyrová mi do školní četby moc nepasují... Ale Shaw, Sienkiewicz, Nabokov nebo Fitzgerald tam bývali... Škatulky a návody musíme holt nacpat všude.
Zrovna Jana Eyrová tam chybí. Není to románek pro dívky, je to literatura! Ale škatulky jsou zlo všeobecně, v tom souhlasím.
Fandím vám v tom pekelném boji. Celkově je to s učením literatury na střední škole asi očistec pro učitele a zmatek pro děti.
Mimochodem, mám neodbytný dojem, že o Goldingovi nás učili dávno před sametem na maloměstském gymnáziu zcela samozřejmě, o dalších ani nemluvě...
Takže opět nastoupí učitelé v roli osvícenců a rodiče coby doučovatelé. Vše se opakuje.
Prosím, nevzdávejte to.
Inu, tupost úředníků nezná mezí a je jen škoda, že se před nimi učitelé a ředitelé "podělají" a budou si hledět učit dle seznamu, aby študáci prošli. Motivace k poznávání a samovzdělávání pláče. Hezky napsané poněkud smutné čtení
Kdybyste viděl, kolik maturantů se sakra blíží funkční negramotnosti, na nějaké samovzdělávání byste nevsadil ani vindru.