- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Karma. Ovšem dovolil bych si polemizovat s níže uvedeným tímto tvrzením (pod čarou):
Odpovědnost by měli nést ti, kdo tento systém prosadili, protlačili a uvedli v život!!!
"Protože chybný je systém. A CERMAT by už konečně měl nést odpovědnost za to, co s českým školstvím za osm let provedl."
CERMAT dělá chyby . Některé jsou až nepochopitelné.
Mám ale pocit, že to není o moc víc chyb, než dělá jakýkoli jiný ministerský ouřad.
Nebo si snad myslíte, že rozprášením této instituce a přesunem úkolů třeba na nějaký odbor MŠMT lze dosáhnout podstatné změny?
Současný školský systém od mateřské školy až k celoživotnímu vzdělávání je zásadně chybný. Maturita je zbytečný strašák,který nic neznamená pro život jednotlivce. Tu nezbytnost si tady vytváříme sami. A Cermat je jen obrovský vybudovaný tunel na peníze. Co to vůbec je a proč ta obluda vznikla ? Je to stejné jako ústav pro kontrolu léčiv ve zdravotnictví! Všichni vědí,že to je pitomost a krade se vesele dál.
1) ano, je pravda, ze "strasak" ve forme jakychkoliv zkousek si vytvarime sami. Ale je treba si uvedomit, ze nam zase v jinych oblastech zjednodusuje zivot. At uz tim, ze vime, ze clovek s maturitou neni negramotny (tedy aspon doufam, o porevolucnich maturantech pred zavedenim statni maturity si nejsem vzdy jist), nebo ridic s ridicakem absolvoval nejaky minimalni vycvik v autoskole.
2) Vy vite neco o tunelovani v CERMATU? Kdo a kam vyvadi penize? Nebo jen placate? Ono totiz vsechno neco stoji.
Největší zvěrstvo jsou slohové práce. V 90. letech, kdy soubory 4 témat určovala předmětová komise (a vedení pak vybralo jeden z nich), bylo možné odstínit sečtělé gymnazisty třeba od odborně zaměřených průmyslováků. Psalo se 4 hodiny čistého času, hodnotila se originalita, schopnost pohrávat si s jazykem, nápad, literární aluze...Z té doby mám schováno několik desítek špičkových prací, které čtu v hodinách slohu, aby studenti měli představu, co by mohli sami napsat. Ale nenapíšou, protože je trénujeme na 250 slov napsaných za hodinu a půl tak, aby ničím nevyčnívali a nepopudili si hodnotitele. Ze slohovek psaných pro Cermat jsem si neschovala žádnou, nebylo čím se nadchnout (a to není ani ve vzorové publikaci vydané Cermatem).
250 slov je minimum, nikdo nerika prece, ze to musi byt presne 250.
Tak jako je předností, aby řidič zvládl jednotné testy z dopravních předpisů a pak si jezdil po silnici kam je libo, tak je nutné, aby testy ve školách byly jednotné, protože jenom tento přístup může garantovat zvládnutí dalších stupňů vzdělání pro život.
Já se pravidla českého pravopisu snažím dodržovat a studenty k tomu vedu.
Já jsem dodnes nepochopil co bylo špatného na starém systému maturit, kdy slohovky opravovala češtinářka na dané škole?? Tyhle centrální maturity jako mají být objektivnější??? Nebo jde o to, aby se na tom někdo jen centrálně pakoval finančně? Já si myslím, že učitel je snad dostatečně důvěryhodná osoba, aby mu bylo svěřeno hodnocení žáků. Kdo vlastně jiný by to měl dělat a proč? Zajímavý blog děkuji. Mám děti 13 a 15 let, takže to pro nás bude brzy aktuální.
A to Vám nedošlo čím se asi tak měří úspěšnost škol - myslíte tím kolik lidí tam neudělá maturitu takže tam bude nabito? Státní maturita by snad měla být zárukou že má alespoň nějakou váhu.
No pokud bychom chteli opravdu ryze individualisticky pristup ke vzdelani, pak se stredoskolska cestina muze zrusit... Vse nutne k zivotu se clovek v cestine naucil naucil na zakladce.