Děkujeme za pochopení.
K66l64á96r91a 22T22r24n79k96o85v97á
Karma, tentokrát stoprocentně souhlasím, i když nejsem pedagog.
Také kvituji, že propagujete různé formy vzdělávání, komu víceleté gymnázium nevyhovuje má na výběr jinde.
Děti jsou, stejně jako dospělí, velmi různé, navíc dospívají nestejně, některé dříve, jiné později a jsou i totální opožděnci. Proto jsou nutné různé formy vzdělávání, hlavně by se mělo důsledně dbát na to, aby vhodné školy navštěvovaly všechny děti.
J76a26k96u62b 92K90n29e92c18h50t82o47v71s41k53ý
Bohužel, ale víceletá gymnázia stále více rozevírají nůžky ve vzdělanostní společnosti.
E40v73a 50S53v77o50b87o25d42o21v31á
Oddělit nadané, pracovité a tvořivé od (pod)průměrných, líných a bez zájmu by mělo být v zájmu každé normální společnosti, přičemž těm druhým nikdo nic nebere.
P97e64t67r 73D59r92a70p78a80l
Teda některé vaše pseudoargumenty pobavily. Třeba ten, že si rodičové mohou po zkouškách odpočinout...a není tedy jedno, jestli zak dělá prijimacky v 5., 7. Nebo 9. Třídě. Nebo ten o rozmanitosti škol...a protože jsou školy různé, tak se zavedla jednotná maturita?
V16e34r57o70n60i51k68a 74V77a26l80í59k29o79v68á 83Š15u56b42o30v35á
No se státní maturitou se peru třináct let, v tuto chvíli z ní zbyly jen testy. Jak souvisí s viceletyými gymnázii? Těm jenom ublížila.
J38i81ř30í 81K69o30p38e50c75k33ý
Tak teď jste mě trochu dostala. Kopecký dnes by s Vámi asi souhlasil, ale Kopecký v 85 určitě ne. Asi je to individuální, dítě od dítěte. Některé děti se ve dvanácti ještě úplně nechytají a na výšce můžou být mnohem úspěšnější, než některé, které na základce měly vyznamenání. Opravdu nevím, co je správné.
V53e11r62o71n33i49k92a 82V26a98l28í50k64o93v49á 48Š44u86b15o75v86á
Správná je různost a rozmanitost nabidky.
J24i45ř60í 80K94i74n49d78l
Co vlastně definuje ty nejtalentovanější a zda je správné rozdělovat děti už v tak raném věku. . Když se v devadesátých letech zaváděla, měli jsme za vzor Německo a Rakousko, jelikož nám byli nejblíže, ale když se podíváme na studijní výsledky v zahraničí, jasně vidíme, že jsou na tom lépe než ČR. Na rozdíl od nás totiž ve většině zahraničních zemí gymnázia, jak my je známe, převážně nemají. Děti chodí do školy třeba 12 let ve stále stejné skupině. V roce 2018 bylo proevdena studie z cílem zjist jaký je rozdíl mezi žáky 9 tříd a víceletých gymnazií. Bylo zjištěno, že zde žádný velký rozdíl a v oblasti matematiky, fyziky, čeština je to na stejné úrovni V roce 2022 byl studie zopokavaná se stejným výsledkem. Rozhodujcí je ten, kdo vyučuje.
V80e48r45o36n50i57k15a 27V26a95l59í65k62o59v13á 35Š20u40b64o86v29á
Ano, důležitý je učitel.
V tuto chvíli je situace v češtině dost tristní i kvůli reformám svrchu, respektive statní maturitě. Její model také přišel od našeho vzoru, Německa, pokud se nepletu, a ovlivnil hodiny češtiny velmi zasadně. Analýzy dvaceti knih odnaučily naše maturanty číst, na všech typech středních škol. Bude trvat nějaký čas, než se to zlepší.
Ale z toho bych víceletá gymnázia nevinila. Proti modelu SM z čjl se bouřili především čestináři z víceletých gymnázií, jejichž třídy paradoxně v SM bodovaly. 😉
- Počet článků 478
- Celková karma 31,76
- Průměrná čtenost 1648x
Knihy:
Soukromý nebe (2004) - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.
Češtinářky 1. 9. 2022
Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.
Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...
Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/
Jsem i zde:
https://neviditelnypes.lidovky.cz/novinari/veronika-valikova.N5530
mail: ver.valikova@seznam.cz
Seznam rubrik
- Kámošky
- Ženy a muži
- Časové a příležitostné
- Bezpečné místo k nadechnutí
- Porodnice a Soukromý nebe
- Škola a maturita
- Literární seminář pro oktávy
- Děti a Sešívané léto
- NEVERMORE
- Moře a další lásky
- PPP - Proti předčasným porodům
- Rodinka jak ze Shakespeara
- Taháky k maturitě
- NE! plošné střídavé péči
- Zvířátka
- Povídky