- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jen pro pořádek, onou změnou u O2 je nová šéfka korporátní komunikace Dana Dvořáková, ne příliš sympatická PR manažerka roku 2009 (Unipetrol). Dvořáková je u O2 od května, AMI pro „kyslíky“ pracuje už víc než deset let. Spolupracovali spolu jak v oblasti media relations či krizové komunikace, tak i produktové komunikace, zkrátka všechno.
Zpráva o tom, že AMI končí se svým (bezpochyby) významným klientem z důvodu neshod s Dvořákovou je nevídaná. Skoro se chce věřit, že agentura chtěla dát světu najevo, že si svoje klienty může vybírat a ať se všichni mají na pozoru, protože AMI nebude pracovat s každým. Takový postoj si může dovolit jen největší agentura v Čechách. Ovšem, uvážíme li, že prakticky téměř vždycky je na straně klienta „obtížný partner“, nezdá se pravděpodobné, že by se agentura dobrovolně vzdala tohoto prémiového klienta.
Zajímavou skutečností v případu je také to, že O2 podle interních pravidel vypisuje co dva roky nové tendry na dodavatele, tedy i na PR agenturu. Tendr vychází na letošní rok a podle informací Dvořákové už pracují na jeho přípravě. AMI oficiálně ukončí spolupráci k poslednímu září, takže zbývají tři měsíce do výběrového řízení. To už to opravdu nemohli AMIové vydržet? Jaroslav Krupka (MaM) se domnívá, že je klidně možné, že O2 už s AMI dále nepočítalo, tohle by tedy byla důstojná cesta, jak o klienta přijít. Daniel Köppl (MaM) rovněž upozornil na možnost, že to AMI dělá jen proto, aby mohla zastupovat nějakého jiného klienta v oblasti telekomunikací. Tímto by se dostala mimo střet zájmů a také předvedla ramena.
Každopádně pro mě je otázkou spíše než proč to AMI udělala, jestli to je správné. A já tvrdím, že není. Public Relations je samo o sobě dosti temný obor, ale platí zde jasná pravidla a věřím, že i jistá stavovská čest. Úkolem agentury je dbát o klientovo PR, nikoli o svoje. Svoje PR si agentura buduje svými referencemi a odvedenou prací. V tomto případě, ať už je Dana Dvořáková sebe děsnější megera, AMI jednala proti klientovi, zradila. Být jedním z klientů AMI, dám si pozor, abych tam náhodou někoho nenaštval, pěkně by se mi to očividně vymstilo.
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!