Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AH

alex hart

16. 8. 2010 13:16
Jak vono to je?

Nemám nic proti kruhovým objezdům na některých vhodně vybraných místech, kde mohou mít pozitivní vliv. Stavění kruháků všude za každou cenu je ale dost problematické. Kruhový objezd, který nemá průměr alespoň 10 metrů, je pro mnoho vozidel normálním způsobem neprůjezdný.

.

Jinak já si na rozdíl od autora nemyslím, že by kruhový objezd musel být za každou cenu v paždé  p r d e l i (čímž nemyslím ani tolik malé obce, jako spíše každé zákoutí silniční sítě (třeba i ve větším městě). Prostě všude, kam ty kruháky dneska cpou. A na rozdíl od autora si také myslím, že kruhák by měl mít spíše raději průmer 15 až 20 metrů, aby se vůbec dal rozumně projíždět. Jinak to totiž vede k tomu, že to lidé stříhají klidně přes prostředek, protože objet to kolem, tak by si ukroutili ruce na volantu. A popeláři nebo stěhováci mají asi smůlu. A tam, kde se to nevejde, tak to prostě nestavět. Proč se musí za každou cenu měnit něco, co fungovalo léta letoucí?  Jen proto, že je to současná móda? Asi ano..  

0 0
možnosti
RM

r_o_s

16. 8. 2010 8:58
......

V Lužicích u Hodonína udělali v obci dva kruhové objezdy. Úsměvné v tomto případě bylo, že tyto "kruháče" sou dost malé a proto jim neustále obrubníky likvidují autobusy a občasný náklaďák. Jinak kruháče tak jak je máme schvaluji. Pro plynulost dopravy ideální. A není pravda, že v Česku jsou jen kruhové "kruháče", už jsem jel i po oválném.

0 0
možnosti
MH

bizonek123

16. 8. 2010 9:30
Re: ......

Likvidování obrubníků často souvisí s ochotou řidiče většího dopravního prostředku tzv. "vyjet" tu ideální stopu. Mnoho řidičů na to dlabe a autem to klidně vezme přes obrubníky, i když by přes ně nemusel. Jsou prostě liní točit volantem.

0 0
možnosti
MH

bizonek123

16. 8. 2010 8:44
OK

Geometrie okružních křižovatek souvisí s předpokládanými intenzitami a největším vozidlem, které tam bude běžně jezdit. Zkuste napasovat kamion na kruháč se středovým ostrovem o průměru 3 m...Jinak s těmi mosty, máme určité kategorie komunikací a každá má určený maximální podélný sklon, tudíž nelze vždy a všude přesně kopírovat terén. Navíc, ano můžeme jezdit do kopce a z kopce, ale bude to delší, spálí se více PHM, takže v konečném důsledku se stavba mostu ze socioekonomického hlediska může vyplatit.

0 0
možnosti
LN

Lukas1000

16. 8. 2010 8:30
Paneboze

To je nazor Rv

0 0
možnosti
JD

pedr64

16. 8. 2010 8:17
ano, betonový květináč uprostřed

kruháče namalovaného na cestě je jistě super. Podobnou cestou šli např, v obci Sezemice u Pardubic, tam dali doprostřed takového zjednodušeného kruháče pro jistotu asi 2tunový šutr(jak to mohl někdo schválit, je mi záhadou). To aby až ten výtvor někdo při snížené viditelnosti přehlédne nebo se tam s kamionem nevešel, aby si to pro příště pamatoval. Ta parková uprava krom estetické funkce má i funkci bezpečnostní, řidiče už zdálky upozorňuje na kruhový objezd.

0 0
možnosti