Český železniční špunt

Nedalo mi to, trošku se "pošťourat" v té naší železniční síti a jistému komentáři o vysokorychlostních tratích a jediné naší vyspělé železniční trati Praha- Ostrava. Myslím, že bylo pozapomenuto na další koridory, již hotové či rozestavěné. Například Ostrava- Břeclav či rozestavěné Beroun- Cheb a IV. koridor do Českých Budějovic. 

  Uváděná jízdní doba Wien- Hamburg přes Německo (oklikou za devět hodin, přes Českou republiku za dvanáct). Jistě, je to možné, až bude dostavěna jistá trať. Poměřil jsem si jízdu EC Hungaria na trase Brno-Děčín... tedy přes naše území. Vzdálenost 384 km za 4 hodiny a 19 minut. Navíc přes dosud rozestavěné úseky Úvaly- Běchovice a Holešovice- Bubeneč... A samozřejmě zdržení jízdy přes hlavní město. S tím, že hotovo není.

  Druhá byl úsek München- Frankfurt/Main. Vzdálenost cca 350 km doba jízdy ICE vlaku je v rychlejší verzi 3 hodiny 14 minut. Po již hotové trati. Jsou zde úseky na 350 km/ hod, na 250 km/hod. a 160 km/hod. Na cestě není žádný rozestavěný úsek ani zastávka a průjezd velkým městem jako je Praha. Neřekl bych tedy, že špuntem mezi stanicí Wien a Hamburg je právě česká železnice. Tak jsem si na videu projel úseky např. Bad Schandau- Pirna nebo Dresden- Berlin. Řekl bych, že právě tím špuntem jsou bývalé východoněmecké železnice. 

  Nechci zde chválit to naše české, které není zcela bez chyb, ale rozhodně pro pesimisty dobře znějící zprávy o našem "bordelu" mi nezní v uších dobře. Navíc, pokud se uvažuje o tom, že na některých úsecích by v budoucnu mohly vlaky jezdit až 200 km/ hod. stále oním špuntem budou německé dráhy s pozůstatkem bývalé DR. 

  

Autor: | pátek 12.12.2014 13:40 | karma článku: 11,64 | přečteno: 825x
  • Další články autora

Skútristo čekej....., jaro přijď

31.3.2013 v 11:53 | Karma: 7,65

Nebýt chudý a omezovaný

26.3.2013 v 9:51 | Karma: 12,61

Pružnost, kapitalismus a svoboda

23.3.2013 v 13:09 | Karma: 11,57

Nekvalifikovaná kvalita a normy

17.3.2013 v 10:30 | Karma: 13,32