Diskuse
Elektromobily jsou skvělá idea…
Děkujeme za pochopení.
L22a28d62i72s84l95a64v 17S20t59r54n52a86d
To je velice jednoduché. Elektromobily budou kupovat hlavně ekoteroristé, kteří v zápalu boje proti jaderným elektrárnám, budou mít v autě jednoruční ovládání, místo šaltpáky ebonitovou tyč a budou třít a třít a třít, až budou mít dostatek elektřiny k rozjezdu, tak se rozjedou. Ale i při jízdě nesmí zapomínat na pravidelný pohyb pravou rukou nahoru-dolů-nahoru-dolů. Jinak se jim ten werk zastaví a buď budou muset slevit ze svých zásad a nabít baterky někde ze sítě (samozřejmě s rakouským vynálezem, který jaderné elektrony nepustí drátem dále), nebo opakovat celý postup před rozjetím: nahoru-dolů-nahoru-dolů....atd. až do zblbnutí, což by při jejich IQ asi nemělo trvat příliš dlouho.
M57i97r92o68s35l83a90v 85K30u64l41h86a75v14ý
Masovější výroba má dva limity: ropné společnosti a další na nich závislé a druhý jsou automobilky, u kterých by musel být zajištěn přechod výroby bez propadů.
Jiná otázka je organizačně konstrukční; jde o vlastní dobíjení a nebo o rychlou výměnu baterií na dobíjecích stanicích. Zcela jistě by jejich četnější existence zajistila plynulou celodenní spotřebu (popřípadě regulace cenou).
M52i21c38h21a74e27l 85R16a78d41a
Nevím, co tímto článkem chtěl pan poslanec říci, neřekl totiž vůbec nic, scházela jakákoli konkrétní čísla, propočty apod. Narozdíl od pana Dvořáka, který ve svém komentáři použil obojí.
Jestliže je autor vázán na jedno ze stávajících loby špinavých energií a dopravy, tak to má říci přímo, protože blog není pultík ve sněmovně, kde je moci mluvit a mluvit a mluvit a nic neříkat, protože to stějně nikdo nevnímá, ale prostor sdílení optimálně faktů.
T76o18m89á58š 19D16v76o80ř31á56k
V případě kompletního přechodu ČR na elektromobily by ten nárůst spotřeby elektřiny nebyl až tak závratný. IMHO výpočty ukazovaly na potřebu cca 1,5x kapacity Temelína, což by šlo pokrýt už z dnešních přebytků. V praxi by to asi bylo o něco víc, protože poptávka by se soustředila do nějakých 10-12 hodin během noci.
Jinak ze slunce půjdou elektromobily nabíjet dost těžko, protože elektromobil se typicky nabíjí přes noc. Vyrábět elektřinu pro elektromobily z uhlí vychází energeticky +- stejně jako pálit přímo v autech benzín nebo naftu, ale má to výhodu, že v prvním případě splodiny vypouštíme vysokým komínem elektrárny kdesi v polích, zatímco v tom druhém si je rozprašujeme přímo pod nos v místě bydliště. Jádro samozřejmě z tohoto pohledu vychází mnohem lépe než uhlí.
V46o93k83o31u90n 18V75l73a91d63i31m84i19r
elektromobil se typicky nabíjí přes noc.Pokud s nim nejezdite do prace muzete mit i pravdu.
Ale da se mabijet i na parkovisti pred superhyper, pred podnikem, kde jste zamestnan a dokonce i pred uradem kam si odskocite neco vyridit.
P50a29v60e91l 27V93é42b76r
Kdesi jsem četl takový vtípek, moc se mi líbil:
"Víte, kde má výfuk elektromobil?"
"??"
"Je to komín prunéřovské elektrárny!"
T24o87m59á64š 29D67v57o37ř16á29k
OK, je to samozřejmě něco, co nelze pominout, ale na druhou stranu je dobré si uvědomit, že i za současného stavu energetického mixu je pořád lepší mít ten výfuk (z 50 %) někde 100 m nad Prunéřovem než ze 100 % na konci auta, které stojí v koloně 50 cm přede mnou.
- Počet článků 99
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 935x