- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nejsem si však úplně jistý, jestli lze souhlasit s druhou částí „Zápisníku“ pana redaktora Bibena, totiž že bychom si měli vzít za příklad chorvatské budování dálnic. Dálnice v Chorvatsku jsou jistě krásné, nové a bezpečné, ale spočítejme si, jak velké mýtné za ně místní občané a turisté musí platit. Trasa od hranic se Slovinskem na turisticky atraktivní Makarskou riviéru vyjde na přibližně 250 kn ( 875 Kč ), což je při zpáteční cestě již významně více než cena celoroční dálniční známky v ČR. Zahraniční turista to jedenkrát ročně zvládne, ale pro Chorvaty je dálnice pro každodenní užívání dost drahá, takže mimo turistickou sezonu místy zeje prázdnotou. Právě proto, že má Chorvatsko méně výkonnou ekonomiku a stavbou dálnice se stát zadlužil částkou kolem 100 miliard korun, kterou není schopen splácet, zvažuje nyní dlouhodobý pronájem dálnice. Pro začátek by nám mělo stačit vypisovat otevřená výběrová řízení a tím tlačit na nižší cenu staveb a investovat do staveb projekčně dobře připravených, na které lze čerpat peníze z evropských fondů. Naši sociálně demokratičtí hejtmani za Královéhradecký a Pardubický kraj správně „ slovně “ bojují za stavbu dálnice R35. Uvidíme, jak se jim bude dařit u jejich ministra dopravy, pokud bude ČSSD po předčasných volbách vládnout. Snad je nenapadne rozvíjet plány „jejich“ prezidenta Zemana a současného „odborného“ ministra dopravy bakaláře Žáka na stavbu megalomanského projektu vodního kanálu Labe – Odra. Stavba těchto našich dvou dálnic je jistě přínosnější pro občany nejen Pardubického kraje a hlavně méně nákladná.
Další články autora |
S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...