- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jak a kde je moznost provest alespon castecnou zmenu vnitrniho mysleni ceske spolecnosti.
Zmenu, ktera by narodni spolecenske mysleni posunula z prostoru vychodnich bafunaru, poznamenanych mentalitou doby Kondeliku do rozmeru Holandanu, Belgicanu a lidi zijicich v oranzskych statech.
Neustale obavy ze skomirajiciho Ruska, strach z Americanu, nepochopeni toho, ze Evropa jako EU je podstatne silnejsi nez rvouni z Kremlu je zarazejici.
Budoucnost je jinde nez "hura flastenceni" 19 stoleti.
Článek byl zajímavý, početl jsem si. Historii já rád. Teď jeden dotaz.
Jsem vlastenec, který nemá rád šovinisty, nacionalisty, vlastenectví chápu jako povinost = sounáležitost se státem, což pro mě znamená pokoušet se aby to tu vypadalo lépe, podporující české výrobky ( ne na úkor kvality). Mám rád naši vlajku, naši hymnu, naše dědictví ( ikdyž má i stinné strany) Nemám nic proti menšinám, pokud se chovají slušně a přesto nejsem silný zastánce multikulturalismu. Jsem jako oni? Jako ti žvanivci o kterých mluvíte jako o vlastencích? Je špatné cítit sounáležitost k národu? Děkuji za odpověď.
Originální demokrat,
Já neztotožňuji vlastenectví se šovinismem. Jsou to rozdílné věci. Vlastenectví je normílní a zdravý vztah k domovu, šovinismus je deformovaný vztah, který pohrdá jinými. Skutečné vlastenectví je asi to, co popisujete: snaha pomoci vlastnímu národu a zemi, ale i za cenu kritiky problémů a zlozvyků. Právě tu kritiku šovinisté nechápou, jejich nízké národní sebevědomí jim brání kritiku uznat a uznat také hodnotu jiných národů a lidí. Ale myslím, že mi rozumíte.
my cesi mame ohromny mindrak z historie. Ve skole nas ucili jak byla skvela a kdyz clovek vice cte a zjistuje si informace., tak cesi se proslavili bratrovrazdou kralu a okradenim slusnych lidi v 1918.1945.1948.1946.1953.1990... Proste hole ceske prdelky a spousta agresivity a nenavisti v narode ceskem...A ta zavist
proboha ... a co poprava Marie Stuartovny nebo vrazdeni ve Francii, traveni italskych slechticu, atd. atd.? Vemte uz jednou konecne rozum do hrsti a uvedomte si, ze krute dejiny ceskeho naroda se nijak nelisi od dejin narodu ostatnich
Celý článek velmi kazí, že si autorka typické lidské vlastnosti plete s "typicky českými" vlastnostmi. Zřejmě ještě nevytáhla paty z českých zemí. To je škoda, již mnoho let se to smí
No nevim, ale vzhledem k tomu že píše cestopisné články to asi pravda nebude
Tato a podobné formulace mne zvedají ze židle. V které době a na které planetě bylo lépe, než je dnes na Zemi? Pocit, že "líp už bylo", je starý jak lidstvo samo, ale nemá racionální základ. Jinak nic proti článku, komické nepochopení KHB ze strany pologramotných nacionalistů není nic nového.
Autorce: myslíte, že mohu čekat odpověď na svůj dotaz?
skvela diskuze,k.h.b.by z vas mel radost!drive jste hajlovali v majovych pruvodech husakovi a bali se ceknout.a ted se predvadite na internetu schovani za jeho anonimitu.apropo,cim prispeli za cele veky zide ke zjemneni a duveryhodnosti lidstva?vynalezem zastavaren a lichvou?od premysla otakara az po dnesni globalizaci jsou s nimi jen potize!
Ač nejsem žid, tak mám takový pocit, že celá evropská civilitzace je na judaismu a křesťanství postavená
Chtěl bych využít příležitost a zeptat se autorky na dvě záležitosti, s článkem nikterak nesouvisející, jde spíše o znalosti autorky v oblasti Blízkého východu. 1/ V chudé části Jeruzaléma žije ortodoxní sekta, jejíž příslušníci studují tóru. Mají mnoho dětí, výjimkou není dvanáct potomků v rodině. A především se mužští členové sekty vyznačují zvláštními kruhovými kožešinovými čepicemi. Jak se ta sekta jmenuje? 2/ židé nosí u Zdi nářků speciální klobouček, malý cylindr, připevněný nahoře na čele. Je velký sotva několik centimetrů. Má nějaké zvláštní pojmenování? Děkuji.
1. Asi myslíte čtvrť Mea Šearim. Žijí tam ortodoxní Židé, říká se jim charedim. Jde ale o několik různých skupin, které se mezi sebou liší jen v detailech. jejich oděv je tradičním oděvem východodevraopských chasidů včetně toho kožešinového klobouku. Pochází z 16. století a ortodoxní jej přijali jako své poznávací znamení i jako symbol: bílá znamená čistotu a černá smutek nad zkázou chrámu.
2. Ten "klobouček" je součást modlitebních řemínků "tfilin" a jmenuje se domeček "bajt". Jsou v něm svitky s modlitbou. Nosí se při modlitbě ve všední den.
...byl TAM
Pamatuji si z učebnice dějepisu z 80', že Havlíček byl obdivovatelem Ruska až do chvíle, kdy poznal, že ruský carismus je horší, než Bachův absolutismus. A k jeho vyhnanství: pochopitelně, že různá místa odpovídají své době, ale zajeďte se někdy podívat do Brixenu, dnešního italského Bressanone. Řeknu vám - tam bych tedy chtěl trávit vyhnanství.
To je další věc. Pamatuju si z hodin dějepisu a literatury, jak naši obrozenci lamentovali, že ho vyhnanství zabilo. Brixen jsou nádherné klimatické lázně a paradoxně Havlíčkovi i jeho ženě život spíš prodloužily
"postmoderní společnost"... zvláštní slova. Jaké označení byste navrhla po postmoderně?
Slova jako postmoderna, postmoderní jsou zažité termíny z oblasti společenských věd. Co bude potom? Nevím, ale myslím, že každá doba se bude definovat sama. Nebo doba po ní vytvoří definici.