- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Přesně jak autor píše, nejlepší řešení je neřešit.
na rozdil od vietnamcu a jinych narodnosti kteří se integrovali bez problemu, cikani se ve sve vetsine integrovat nechteji.. po dobrem to s nimi nejde a ty desitky organizaci pro jejich zaclenovanoi jsou vyhozene peníze.. na cikana se musí silou.. bud budes dodržovat zákon a nebo jdes sedet.. pocitani je na nic.. a na otázku jak se pozna cikan se zeptejte nemcu..
Chvíli jsem uvažoval o nějakém vhodném příměru k této problematice. Ať už jsem to vzal z jakékoli strany vždy jsem došel k tomu, že "správně agitovaný" jedinec vždy může použít jiný příměr který z jeho pohledu bude na dané téma sedět jak prdel na hrnec. V tom případě můžu říci jen jedno - proboha, nepočítejte, jednejte....
Není mi moc jasné, jak to myslíte. Počítání mi přijde samoúčelné a má stejný účinek jako statistiky romské kriminality, a pod. Po jejich zveřejnění si řekneme: to jsou hajzlové, ty cikáni! A co dál? Budeme si říkat, že opravdu jsou, protože to statistika potvrdila a dodáme, že se na rozdíl od majority "množí". Otrávíme tím, ty slušné z nich a těm problémovým jenom dáme další vzkaz, že mají zůstat ve svých ghettech (reálných i virtuálních)
U Romů je problém, že jejich počet narůstá (natalita, stěhování) a navíc došlo z různých důvodů k jejich nebývalé koncentraci. A řešit pak takovou Krupku, Litvínov, Varnsdorf, části Ústí je ... A moc se nemísí s majoritou, i když také znám případ.
Nějaké údaje o počtech by měly být, po r.1945 tady žádní Romové prakticky nebyli. Ale jak lépe spočítat - nevím. Osobně si myslím že jejich počet je podstatně vyšší.
USA praktikovaly, nevím jak dnes, pozitivní diskriminaci, protože si s "Afroameričany" nevěděly rady. Názory na úspěšnost se různí. Mají elitu i střední stav - proti Romům nesrovnatelné, ale "spodní část" - US Afro - uvádí se 13% populace a přes 50% trestné činnosti.
To s vámi souhlasím. Názorů na řešení problematiky etnických menšin je mnoho a řekl bych, že jejich úspěšnost je také různorodá a hlavně i pozitivní zkušenosti jsou velmi těžko přenositelné z prostředí do prostředí. Nicméně některé aspekty podobné jsou. V Americe už nikdo moc neřeší, jestli právník, chirurg nebo sportovec je černoch, ale prodavač drog z Harlemu je prostě negr. V tomto případě je z toho poučení jasné, cesta vede přes vzdělání k dobré práci, která přináší společenskou prestiž, a kdo dosáhne pracně nějaké společenské prestiže, ten už do ghetta zpátky nepůjde.
Mně to připadá, že cikánům jejich příslušnost k Romům byla spíše vnucena a k tématice se hlásí jenom když jsou za tím nějaké peníze.
Jinak jsou to pořád cikáni.
Víte, slovo "cikán" dostalo víceméně oprávněně pejorativní podobu. Moc nechápu, proč by tak měl být nazýván i slušný člověk, který tak být nazýván nechce.
Musím souhlasit s tím, že nejlepší by bylo vycházet z rovnosti a uplatňovat právo a povinnosti bez rozdílu. To by se ale neziskovkám moc nelíbilo, přišly by o peníze.
Stát nebo různé organizace pochopitelně mohou pomáhat nějakým lidem bez ohledu na etnikum, stát za zákonem daných podmínek a třeba charitativní organizace na základě svého poslání. Nechci paušalizovat neziskovka = podvodníci, ale je fakt, že činnost desítek romských a Romy se zabývajících organizací mnohdy zavání minimálně jakým si alibizmem. Spočítáme Romy, vyfasujeme na ně peníze a ty pak nějak utratíme. Je otázkou jak, a jaký to má mysl. Jedno je ale jisté, ve společnosti to vzbuzuje zcela opačné emoce, než by bylo žádoucí.
Nejvíc mě pobavil názor jednoho Roma v televizním zpravodajství, který považoval za rasismus, že se sčítají jenom Romové. "Ať se sčítají i gadžové!"
Je to prosté jak bulharská striptérka. Svět nám vyčítá, že utlačujeme Romy. Politici potřebují zjistit kdo to vlastně je a kolik jich je. Když se to číslo doplní do správné tabulky, na druhém konci vyskočí nějaká daň, dotace nebo obojí.
Obávám se, že to tak je. Proto si myslím, jak jsem také uvedl, že nepovažuji dobré řešit problémy s ohledem na etnikum. Tedy, neřešit problémy se vzděláváním romských dětí nějakým bohatě dotovaným nesmyslným programem, ale prostě řešit vzdělávání dětí z problémového prostředí "standardními" metodami, potažmo se vzděláváním opravdu smysluplně a nepokrytecky zabývat