- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V příštím článku by jste mohl pěkně rozbrat tohle video - https://www.youtube.com/embed/JeGqpGpjEas?feature=player_embedded
Moc nechápu, proč bych to dělal. Problém velkých muslimských komunit v mnohých evropských zemích je obecně známý problém, který na jedné straně není důvod ještě více dramatizovat a na druhé straně ani bagatelizovat. Islám prostě v Evropě existuje a působí mnohde problematicky, což má svou příčinu ve špatné migrační politice příslušných zemí (že to dopustili, a že podcenili integraci muslimů) a také v současném kritickém stavu islámského světa. Osobně se domnívám, že démonizace islámu, zkreslování historických reálií a takto laděná propaganda problém nevyřeší, ba právě naopak.
Ještě technická poznámka
Když už jste se rozhodl psát encyklopedii o islámu, rozhodně Vám doporučuji, abyste si uveřejňované inoformace někde ověřil. V kapitole o cizoložství například píšete, cituji: "jinde (např. ve Sjednocených arabských emirátech) jsou středověké tresty islámského práva sice zákonné, ale již se řadu let nepraktikují."
Tak to nemáte pravdu. V emirátech se praktikuje nejen trest smrti, ale i veřejné popravy. Nejvíce v emirátu Šardžá (Sharjah), kde se i veřejně kamenuje. Kidně uzavřou luxusní robotizované parkoviště, vykonají popravu, asfalt pak důkladně umyjí a zase se parkuje dál, jako kdyby se nic nestalo. Veřejné popravy jsou prováděny například také v Pákistánu (ročně několik set, které jsou evidovány úřady, fakticky jich jsou tisíce).
Ještě jste se nevyjádřil k problematickým tezím Vašeho prvního dílu a už je tady druhý.
Například k heslu o káhirské univerzitě "al Ahzar" jste napsal, že "to není žádná líheň džihádistů". Jenže opačný názor mají i někteří členové egyptské vlády a parlamentu. Například v roce 2013 chtělo několik set radikálních studentů vyvolat něco jako islámskou revoluci a při této příležitosti došlo k bitce s policií, při které došlo k úmrtím a zraněním. Část univerzity vyhořela.
Také jste se nevyjádřil k heslu "antisemitismus", a přitom toto heslo jste zpracoval nejproblematičtěji, protože jste do něj převzal antisemitskou argumentaci.
Například upozorňujete na naprosto menšinový názor, který říká, že "antisemitismus je projevem boží vůle mající židy přimět k návratu k Tóře". Tento "argument" je z hlediska hodnocení antisemitismu naprosto nepřijatelný, a používají ho právě lidé, kteří chtějí prostřednictvím "názoru samotných Židů" usvědčit Židy z toho, že o antisemitismu přehánějí. Důkazem je Vaše následná bagatelizace islámského antisemitismu, cituji: "Kontroverze mezi židy a muslimy se v dějinách nijak nelišily od jiných střetů náboženství a kultur". To je samozřejmě nesmysl. Největší masakry Židů před nástupem nacismu se neodehrávaly v Evropě (a to ani ve středověku), ale právě ve světě islámu. Největší masakr vůbec (asi sto tisíc obětí) se odehrál roku 1146 v marockém Fezu a Marakéši.
Dále píšete, že islámský antisemitismus je především výsledkem frustrace Arabů z prohraných válek s Izraelem. Ve skutečnosti je antisemitismus nedílnou věroučnou součástí islámu, a války proti Izraeli jsou DŮSLEDKEM tohoto principu a nikoli jeho příčinou.
V závěru používáte nejdemagogičtější "argument" ze všech, a sice, že "antisemitismus je protimluv", protože Židé jsou od Arabů nerozlišitelní. Tím přeneseně říkáte, že islámský antisemitismus vlastně neexistuje.
Jde o naprosto konkrétní a velmi závažnou kritku. Jste schopen se k tomu vyjádřit?
proč má někdo potřebu obhajovat přede mnou neobhajitelné - islám a jeho invazi do Evropy
...asi se opakuji, ale tento blog není žádná obhajoba islámu. Je to výklad (kritický výklad) a do jisté míry hodnocení pojmů, které se často vykládají a hodnotí mylně a zkresleně. O žádné invazi není v článku ani řádka, tím méně jakýkoli můj názor na migraci.
Tohle přeci nemůže nikdo napsat o vlastní vůli
Vidíte, a mně přijde divné, když někdo o vlastní vůli lže, zkresluje a tendenčně informuje. Asi máme rozdílný úhel pohledu na to, co je správné, a co není.
Náboženství není to co je psáno v knihách - ale to co je žito a praktikováno. Islám má mnoho variant (nemá centrální autoritu) a myslím že ta část co produkuje zlo je dost ničemná a že ti "hodní vyznavači" se od ní nedostatečně distancují (nebo to není dostatečně publikováno). Mimochodem já si myslím že se jedná o ideologii zla - že to není náboženství - to krytí využívá pouze jako zástěrku pro své cíle ovládnutí světa.
Moc jsem to nepřečetl. Ale je dost věcí, které se nedoporučují. Opilost za volantem, podvádět nejlepšího přítele s jeho manželkou, jezdit po českém "Autobahnu" rychleji, než 200 km/h a přesně tam patří také islám.
Připadá vám, že snad někoho nabádám k přijetí islámu?
Nechuť k islámu vzniká především tím, jak se zvyšuje počet teroristických útoků, násilných a jiných trestných činů, které páchají imigtanti z muslimských zemí. S tim nic neuděláte, nápravu mohou učinit jen samotní muslimové, pokud se dokáží přizpůsobit životu v Evropě. Tim nemyslím pobírání sociálních dávek.
Na nechuti k islámu není nic špatného ani nepochopitelného. Špatné a pro mě nepochopitelné je zkreslování reality a tendenční výklady dějin i současného dění, což mimo jiné komplikuje vztah mezi námi a islámským světem (působí to jistě i opačně), čímž ve své podstatě rozporuji to, co tvrdíte: můžeme minimálně udělat to, že se budeme snažit být objektivní. To je samo o sobě nemalý přínos k vzájemnému soužití, které je a bude realitou, jak ve smyslu islámu v Evropě, tak prolínání obou "světů" ve všemožných směrech.
Nejsem žádná feministka, ale rovnoprávnost je pro mě důležitým fenoménem. Být nazývána krkem, který hýbe mužovou hlavou je pro mě nepřípustnou diskriminací. Obhajujete neobhajitelné.
Mýlíte se, pokud si myslíte, že obhajuji nerovnoprávnost žen. Pouze konstatuji nějaký stav. Pokud určité prvky nerovnoprávnosti nevyhovují vám, neznamená to, že nevyhovují nikomu, a to není ani třeba cestovat do Orientu. Sekularizace a poevrovšťování liberálních muslimských států, jako je třeba Turecko, přineslo i značný posun v rovnoprávnosti žen. Dnešní, bohužel obrácený trend v turecké společnosti (a nejen v ní) vede k opaku, a podporují to stejně muži jako ženy.
Tím pochopitelně nemluvím o praktikách Talibanu a jiných rigidních středověkých společenstvích, kde je žena otrokyně a jakýsi nástroj.
Já sice z islamizace mám velký strach, ale i přesto vidím ten islám až na druhém místě mezi nebezpečími.
Na prvním místě vidím docela obyčejné zhroucení společnosti z důvodu vysokého procentuálního zastoupení lidí, kteří mají jiné pracovní, civilizační, vzdělávací a mnohdy i hygienické návyky.
A proti tomu žádný nápravník islámských bubáků nepomůže. .
To je docela obyčejná matematika. Docela obyčejné počty. A ty jsou zcela nezávislé na nějaké humanitě nebo solidaritě.
Kteří lidé mají jiné pracovní, civilizační, vzdělávací a mnohdy i hygienické návyky, prosím?