Diskuse
Ideologie motorismu
Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.
Přihlásit seV81á47c45l27a15v 44F97i17s18c13h41e46r
Ideologií se motorismus stává v okamžiku, kdy nějaká privilegovaná skupina idiotských zbohatlíků začne zakazovat prodej cenově dostupných vozidel se spalovacími motory. K tomu je veškeré historizující žvanění zbytečné.
J52a80k25u12b 21H28o15l75m10a28n
Naštěstí vás odborníci neměli před pár desetiletími, když privilegovaní zbohatlíci zakazovali freon do ledniček. To bychom dnes chodili pěkně opálení a nějaký Václav Fischer už čuchal zespodu ke kytkám kvůli rakovině kůže.
J86a33n 12B69í91l11e83k
Pokud turneři a jiný bruselský proletariát nechce činit z automobilismu ideologii, nechť ho přestane omezovat zbytečnou legislativou ve jménu ekoideologie.
Jinými slovy, já se svým automobilem si budu jezdit kam potřebuji, kdy potřebuji. Pokud někomu vadí má možnost svobodné volby, může si koupit automobil také. Nebo jít pěšky.
BTW, to už je druhý text proti Motoristům sobě. Tak mě tak napadá, jestli on autor nepřišel o řidičák nebo tak něco . . .
M13i30c78h98a48l 67Z68á19k72o20u55c20k67ý
Ne, on je jen lepsoclovek. Něco jako naše Danuše, která to chce zakázat také (spalovaky), ale vůbec netuší, co tím způsobí a již její předchůdci způsobili. A sama si pak litá tryskáčem...
M37i57c71h31a45l 94Z12á16k54o33u45c31k28ý
Nechápu tyto demagogické věty..pořád dokola opakovat, že povozy atd nikdo nezakázal. Pořád opakovat a vysvětlovat ekologické přínosy/zápory je marné, prostě demagogové jedou to svoje nehledě na fakta. S těmi nemá ani smysl už polemizovat, jediné co je možné, je vrátit se k demokratickým principům, tedy nechť si vytvoří stranu (že jich mají a jejich úspěšnost známé) a omezit jejich prorůstání přes neziskovky a další do světa zákonů a vyhlasek. To je taky když "filozof" řeší inženýrský problém...o dopadech likvidace automobilismu bylo také napsáno tuny-umi autor číst? A rozumět psanému textu?
J63i60ř22í 24S45c51h96m32i14d81t
tady se to přes volbu stran řeší těžko, protože až na zelené to jde průřezem politického spektra a jak jsou na tom zelení s podporou víme, někde u 1%, proto by celospolečenské otázky, které mění životy všech měly jít přes referenda, pak by bylo hned zřejmé, co si lidé přejí a nemohlo by docházet k tomu, že třeba pan Rakušan podepíše něco s čím 75% obyvatelstva nesouhlasí, protože to pak není demokracie, ale diktát

F62i47l14i23p 56V92r48a17c59o64v41s89k39ý
Jiří u nás má ideologický nádech motorismus už proto, že pro miliony lidí je automobil předpokladem dostupnosti práce. A ano, jezdí veřejná doprava, vím o tom. Při nějaké větší vytíženosti ale asi nikdo netouží bincat se dvě hodiny ráno v autobusu, nebo vlaku a odpoledne zase. Stejně tak není řešením stěhování se za prací... Stále se vzdalující dostupnost krátkodobého bydlení. Automobil se tudíž stává politikem at chceme, nebo ne....
J60i80ř33í 96S97c77h58m96i42d77t
a není to jen práce, ale i cesta k lékaři, specialistů je stále méně a dojíždění za nimi stále delší a z mnohých vesniček je pro nemocného zcela nereálné se tam dostat veřejnou dopravou a sanitku vám taky ne pokaždé dají, auto se stává pro mnohé nutností a jen malá část lidí si jde jen tak zajezdit pro zábavu

J30a14n 17Š96i58k
Samozřejmě si zase slíznete, že jste extrémista. Ale motorismus je druhý extrémismus. Jak nazvat to, že kvůli ptákovině v akci je někdo schopen objet deset obchodů v jednom dni nebo, že skoro vjede autem do restaurace ke stolu, protože není ochoten ujít deset minut chůze či když jede do práce tak půl hodiny krouží kde zaparkuje, místo aby jel tramvají nebo busem, protože není přece socka? Ono taky nebude dlouho trvat a strana Motoristé se přejmenuje na Tlustí motoristé. Ostatně mnozí už k tomu mají slušně našlápnuto. Pardon. Nastartováno. Hezký den


J25a84r65o85m72í31r 60Š42i22š54a
od chůze po čtyřech až do sedla motorky, zcela přirozené

J98i53ř55í 83J29i69r82o18u49d95e89k
Někdy i naopak
J43i55ř51í 94S67v63o51b96o90d25a
Dobrý den. V závěru svého článku píšete, že je „hloupé dávat aspektům chůze a dopravy nějaký ideologický nádech“. Jenže v kontextu Vašich předchozích článků je naprosto zřejmé, že přesně tohle děláte. Proto je zcela oprávněné, když někteří diskutující označili Váš článek za demagogii.
První elektromobil byl sestaven již v roce 1835, tedy padesát let před vznikem prvního automobilu se spalovacím motorem. Na začátku 20. století dokonce jezdilo více elektromobilů než „spalováků“. Jenže technologický vývoj se odehrával ve prospěch spalovacího motoru před elektromotorem. Rozumějte – elektromobil je skvělá technologie, ale má tolik nevýhod, že bez politických stimulací (dotace, daňové výhody a bezpoplatkový provoz) ji nelze prosadit. A jak ukazuje současnost – ani tyto politické výhody k jejímu prosazení nepomáhají. Termodynamické zákony totiž platí i pro elektromobily. Ideologové greendealu tyto zákony nejen ignorují, ale dokonce popírají a ve svých „klimatických cílech pro Evropu“ navíc počítají s technologiemi, které ještě nebyly vynalezeny. Ideologické prosazování takzvaných alternativních zdrojů energie a elektromobility by se dalo připodobnit k situaci, kdy stavebník začne stavět dům od střechy a pak zjistí, že jaksi zapomněl postavit základy a nosné zdi.
J51a64k52u81b 57H21o43l41m85a45n
Dobrý den. Podle Vaší logiky měla Tesla dávno zkrachovat.
E25v61a 58H24a91s75n90í88k23o57v72á
Motoristé vznikli jako protiklad ekologistů. Může za to mainstream, který mlčí, když ideologisté křičí.
Zvykli jsme si, že auto není prostředek jen pro bohaté. A chudým se nelíbí, že je ukřičenci chtějí ochudit. Bohatým se nelíbí, že přijdou o volbu.
Každopádně mělo by se propagovat využívání hromadné dopravy. Ne zakazování aut i těm, kteří jinou volbu nemají.

M16a27r25e81k 39T23r89i15z66u18l44j30a38k
Souhlas.
Četl jsem někde historku, že když německému císaři předváděli vynález vozidla s motorovým pohonem, měl prý prohlásit, že něco takového se nikdy nevyrovná koňskému povozu.
Pseudoideologie "motorizmu" je přinejmenším anachronizmus, ale spíše srandovní hloupost. Vítr vane z Východu. Pokud by Rusko bylo závislé například na vývozu uhlí, pak by zde "duše ruskuvěrné až za hrob" velmi pravděpodobně prosazovaly ideologii velevzácného topení uhlím a zakládala by se zde "strana uhlířů". Protože je však současné Rusko závislé na vývozu fosilních paliv, zakládá se strana "motoristů". Takhle tragikomické to ve skutečnosti je.
Pokud někdo miluje jízdu veteránů, je to půvabný, milý koníček. A podobné se dříve nebo později stane s milovníky jízdy ve vozidlech vybavených spalovacím motorem. Jako půvabná kratochvíle to bude fajn, jen ať se lidé baví.
M56a88r13t12i71n 57R49o76h62o59v73s80k96ý
Tak Putinovce už tam máte, zapomněl jste ale na na koblihy. Mají přece tu řepku, ne?
J37i13ř90í 72Č62u82m42p51e45l47í36k
Průšvih je, že to je souboj ideologií. Takže dva tábory proti sobě střílí a racionální lidé doufají, že jim toho na hlavu nespadne moc.

F10i27l96i52p 36V28r36a79c41o29v67s12k72ý
Já bych se dokonce nebál říct, že ten motorismus byl dokonce až reakcí na jinou ideologii...