Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Foto

Ideologie se ve svém zájmu zmocní čehokoli. Troufl by si někdo zde třeba v 80. letech tvrdit, že teplí lidé by měli mít právo adoptovat děti?

0 0
možnosti
PB

P43e46t90r 15B70u42r33i29a98n

20. 12. 2024 2:18

Žil jsem 20 let bez auta a 20 let s autem.

Ten rozdíl je o dva levely ve prospěch auta.

0 0
možnosti
JV

J85a28n 97V40ě58r98n50ý

19. 12. 2024 19:04

Bohužel nejde strčit čerta zpátky do krabičky. Lidé už si život bez automobilu ani nedokážou představit. Mnoho mi do očí klidně bude tvrdit že bez auta se nedostanu na místa kam jsem se samozřejmě zcela v pohodě já dostal, nebo že nenajdu zaměstnání. Hypotéku podle nich asi platím ze soc. dávek. Když si někde dovolím zmínit že neřídím, instantně vidím to opovržení v očích a dostávám soucitné dotazy, zda už mám další pokus. Myšlenka že auto by mi do života přineslo jen potíže je pro motoristu nepochopitelná, lepší je zmizet než se začne chystat lynč.

0 0
možnosti
JS

Pane Věrný, jenže existenci automobilů nelze vnímat selektivně. Existence automobilů a například moderní zemědělství jsou (možná překvapivě) spojité nádoby. V době dvojpolního a trojpolního hospodaření nebyl výnos obilovin ani půl tuny na hektar, dnes je přes pět tun na hektar. To vše díky vynálezům, k nimiž patří i spalovací motor. Pouhé dva roky neúrody vedly ještě v 19. století k hladomoru a přitom počet obyvatel planety byl několikanásobně menší než dnes. Vodárenská soustava, kanalizační soustava, energetická soustava, dopravní soustava – to všechno musí fungovat současně. Existence naprosté většiny lidí, kteří žijí v ekonomicky vyspělém světě, je závislá na lidech, kteří řídí automobily. A jsou na nich závislí i lidé, kteří je neřídí – bez ohledu na to, jestli jsou ochotni si to připustit.

1 1
možnosti
JS

Dobrý den. V závěru svého článku píšete, že je „hloupé dávat aspektům chůze a dopravy nějaký ideologický nádech“. Jenže v kontextu Vašich předchozích článků je naprosto zřejmé, že přesně tohle děláte. Proto je zcela oprávněné, když někteří diskutující označili Váš článek za demagogii.

První elektromobil byl sestaven již v roce 1835, tedy padesát let před vznikem prvního automobilu se spalovacím motorem. Na začátku 20. století dokonce jezdilo více elektromobilů než „spalováků“. Jenže technologický vývoj se odehrával ve prospěch spalovacího motoru před elektromotorem. Rozumějte – elektromobil je skvělá technologie, ale má tolik nevýhod, že bez politických stimulací (dotace, daňové výhody a bezpoplatkový provoz) ji nelze prosadit. A jak ukazuje současnost – ani tyto politické výhody k jejímu prosazení nepomáhají. Termodynamické zákony totiž platí i pro elektromobily. Ideologové greendealu tyto zákony nejen ignorují, ale dokonce popírají a ve svých „klimatických cílech pro Evropu“ navíc počítají s technologiemi, které ještě nebyly vynalezeny. Ideologické prosazování takzvaných alternativních zdrojů energie a elektromobility by se dalo připodobnit k situaci, kdy stavebník začne stavět dům od střechy a pak zjistí, že jaksi zapomněl postavit základy a nosné zdi.

6 2
možnosti
JH

Dobrý den. Podle Vaší logiky měla Tesla dávno zkrachovat.

0 1
možnosti
EH

Motoristé vznikli jako protiklad ekologistů. Může za to mainstream, který mlčí, když ideologisté křičí.

Zvykli jsme si, že auto není prostředek jen pro bohaté. A chudým se nelíbí, že je ukřičenci chtějí ochudit. Bohatým se nelíbí, že přijdou o volbu.

Každopádně mělo by se propagovat využívání hromadné dopravy. Ne zakazování aut i těm, kteří jinou volbu nemají.

4 2
možnosti
Foto

Tak ja tedy zkusim tech 75 km do Zwolle do prace pesky, no.

1 2
možnosti
TV

tak jako dalo by se to, jen to casove trochu nevychazi na rano tam a vecer zpatky. O par dni

0 0
možnosti
Foto

J27a93n 74Š59i93k

18. 12. 2024 13:40

Samozřejmě si zase slíznete, že jste extrémista. Ale motorismus je druhý extrémismus. Jak nazvat to, že kvůli ptákovině v akci je někdo schopen objet deset obchodů v jednom dni nebo, že skoro vjede autem do restaurace ke stolu, protože není ochoten ujít deset minut chůze či když jede do práce tak půl hodiny krouží kde zaparkuje, místo aby jel tramvají nebo busem, protože není přece socka? Ono taky nebude dlouho trvat a strana Motoristé se přejmenuje na Tlustí motoristé. Ostatně mnozí už k tomu mají slušně našlápnuto. Pardon. Nastartováno. Hezký den

12 2
možnosti
Foto

Jiří u nás má ideologický nádech motorismus už proto, že pro miliony lidí je automobil předpokladem dostupnosti práce. A ano, jezdí veřejná doprava, vím o tom. Při nějaké větší vytíženosti ale asi nikdo netouží bincat se dvě hodiny ráno v autobusu, nebo vlaku a odpoledne zase. Stejně tak není řešením stěhování se za prací... Stále se vzdalující dostupnost krátkodobého bydlení. Automobil se tudíž stává politikem at chceme, nebo ne....

11 1
možnosti
JS

a není to jen práce, ale i cesta k lékaři, specialistů je stále méně a dojíždění za nimi stále delší a z mnohých vesniček je pro nemocného zcela nereálné se tam dostat veřejnou dopravou a sanitku vám taky ne pokaždé dají, auto se stává pro mnohé nutností a jen malá část lidí si jde jen tak zajezdit pro zábavu

9 1
možnosti
Foto

Souhlas.

Četl jsem někde historku, že když německému císaři předváděli vynález vozidla s motorovým pohonem, měl prý prohlásit, že něco takového se nikdy nevyrovná koňskému povozu.

Pseudoideologie "motorizmu" je přinejmenším anachronizmus, ale spíše srandovní hloupost. Vítr vane z Východu. Pokud by Rusko bylo závislé například na vývozu uhlí, pak by zde "duše ruskuvěrné až za hrob" velmi pravděpodobně prosazovaly ideologii velevzácného topení uhlím a zakládala by se zde "strana uhlířů". Protože je však současné Rusko závislé na vývozu fosilních paliv, zakládá se strana "motoristů". Takhle tragikomické to ve skutečnosti je.

Pokud někdo miluje jízdu veteránů, je to půvabný, milý koníček. A podobné se dříve nebo později stane s milovníky jízdy ve vozidlech vybavených spalovacím motorem. Jako půvabná kratochvíle to bude fajn, jen ať se lidé baví.

6 10
možnosti
MR

Tak Putinovce už tam máte, zapomněl jste ale na na koblihy. Mají přece tu řepku, ne?

6 0
možnosti
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.