- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jen takový drobný dodatek k tomu strašení uprchlíky. Je mi to věru ale " přepěkné řemeslo"
Slabým a ohroženým je křesťanské pomáhat. Ale musíme se bránit barbarským nájezdníkům, kteří na Evropě chtějí jen parazitovat a nakonec nás uvrhnout pod vládu středověkého barbarství fanatického islámu.
Nojo, strašení "barbarskými nájezdníky" to je opravdu hezké
Jakou perspektivu má kultura, která která neochrání své kulturní dědictví? Mezopotámie bývala kolébkou civilizace s křesťanským náboženstvím, kde konflikty s muslimy byly vzácnější, než pády ze žebříku. Dnes tam (na území dnešního Iráku) bojují proti sobě lidé s různým výkladem Koránu a křesťané tvoří jen 3% obyvatel.
Samozřejmě upozorňujete na vážný problém, to beru. Nicméně můj blog není o dění v Mezopotámii, (jen poznamenám, že islámský stát byl na těchto územích poražen a dokonce se tam křesťané vracejí). Celý můj text se zabývá otázkou, jaké jsou ty křesťanské hodnoty, o nichž se zmiňuje nejenom Pavel Bělobrádek. Kolik lidí vůbec ví, co je jejich obsahem? Podle zdejší diskuse asi málokdo.
Souhlasím s Vámi, že kultura (například ta naše, ještě stále aspoň po jménu křesťanská a možná lépe židovsko-křesťanská) má ochraňovat své dědictví. Jenže jenom "bránit a ochraňovat" je trochu defenzivní postoj. Proto ve svém blogu kladu otázku po hodnotách. Ty je třeba rozvíjet a vědět dobře jaké jsou. Kultura, která stagnuje anebo si sama podřezává větev stejně nakonec neobstojí.
Marku jeden extrém je šmahem zamykat a odhánět každého, kdo půjde kolem. Druhý extrém je přijímat s potřebnými i ty, kteří migrují, aby parazitovali, nechtějí se přizpůsobit kultuře místa, na které míří, odmítají pracovat a šíří tu militantní část z islámu. Bohužel, jejich počet převyšuje ty, kteří opravdu trpí a prchají před válkou. A pokud jde o militantní islám, Evropa je starý kontinent a v minulosti mělo dost panovníků v Evropě plné ruce práce, aby jeho rozpínavost před svými domy zastavili. Maďaři o tom ví své a mnohem víc, než my. Závěr: nemám ráda generalizace a vždycky bych si prosebníky u dveří bedlivě prohlédla, než bych jim otevřela dveře. Ten, kdo opravdu potřebuje pomoc to pochopí. Jinak přeji pěkné jaro a slunné léto. Trochu mi tu chybí Vás kouzelný vikýř.
Dano, můj blog, jak je signalizováno v názvu, je věnován otázce, jaké jsou ty naše evropské křesťanské hodnoty, které bychom měli a chtěli bránit. Je to blog o nás, co chceme žít a jaké (například kulturní a duchovní) poselství chceme dát okolnímu světu či s okolním světem sdílet. Zejména s partnery nám nejbližšími, tedy s evropskými sousedy. V závěru blogu uvádím pozitivní příklady o tom jak je právě tohle důležité a také, že je to možné a uskutečnitelné.
Statistika o pobytu cizinců na českém území vypadá takto: (http://cizinci.cz/cs/2017-cizinci-ze-tretich-zemi-v-cr-k-30-cervnu-2016) (http://www.czso.cz/csu/czso/migrace-do-ceska-je-prevazne-pracovni) Uvádím jen dva z možných odkazů, ale každý průměrně zdatný uživatel internetu si údaje najde sám, pokud bude opravdu chtít.
Tzv. "antimigrační" rétorika našich politiků, stejně jako řeč o "ochraně křesťanských hodnot" by byla směšná, kdyby nebyla tragická.
12 migrantů - KŘESŤANŮ z Iráku a Sýrie, které za celou dobu migrační krize přijala Česká republika v azylovém řízení, opravdu potřebovalo pomoc. A tito lidé - řečeno vašimi slovy - "to pochopili". Křesťanů pronásledovaných ve svých zemích, kteří by rádi přijali naši pomoc, mohlo být v době vrcholící krize o dost více, ale naše vláda i tento program, opírající se o podporu evangelické Slezské diakonie, rázně zatrhla.
Každopádně Vám děkuji za odezvu a srdečně zdravím.
Otevřenost není podstatou kultury (když se to přežene, vede k jejímu zániku).
Ty latríny klidně mohli uklízet migranti sami, aspoň by se nenudili.
Zamykat dveře je bohužel nutné, přítel holt zazvoní nebo zaklepe (což ze slušnosti dělá i v případě, že není zamčeno).
Celá "západní" kultura staví na otevřenosti a svobodě. Vývoj civilizace pomalu, namáhavě a bolestně spěje od krutých diktátorských uzavřených režimů k postupné demokratizaci a k poměrům stále svobodnějším. Například proměna zemí Latinské Ameriky od vojenských diktatur postupně k větší svobodě a demokracii, k větší otevřenosti. (Regresy se místy dějí, strašná věc se přihodila s Venezuelou po nástupu levicové diktatury, ale touha lidí po svobodném, otevřeném světě je i tam opravdu velká a Latinská Amerika začíná být velice zvažovaným a perspektivním partnerem v ekonomické, vědecké a další spolupráci). Podobný proces směřující k svobodnějším režimům probíhá také v Asii.
Sám rozhodně nevolám po naivní, bezbřehé "otevřenosti" (příklad s dveřmi je metafora). Demokratické státy si udržují vždy několik různých a různě zaměřených bezpečnostních služeb a tyto služby v zájmu bezpečnosti celku často kooperují. A také celá řada demokratických států vzájemně vojensky spolupracuje v NATO právě proto, aby pokud možno co nejlépe dbaly o své bezpečí. Je to určitý paradox: Kdo chce otevřený svět, potřebuje být silný.
Byla jste v nějakém uprchlickém táboře? Že tak "perfektně víte" jak tam lidé žijí a jaké mají podmínky? NIKOMU, opravdu NIKOMU bych nepřál, aby si zažil, co je to být uprchlíkem.
tie hrozby, pane, ktoré dávate do úvodzoviek, ale nie sú imaginárne. Tie sú veľmi, veľmi reálne.
Myslíte například rakety v Kaliningradu s možným dosahem do velké části evropských zemí?
Báječné a výstižné. Díky za takový pozitivní článek, posiluje nás to navzájem, nás, co smýšlíme podobně.
a teď ještě, jak by to nakonec dopadlo v praxi.....
Křesťanské hodnoty - cca 16 stol. Ve městě fungoval špitál s chudobincem. Provoz špitálu a chudobince se financoval z městské pokladny, dále milodary občanů a zisky z provozu lékárny kláštera milosrdných bratří. V chudobinci se nacházelo zhruba 20 osob, (město mělo v té době cca 2000 obyvatel, tj. staralo se o cca 1 % " sociálně slabých") mezi jejichž povinnosti patřili pravidelné motlitby ( několikrát denně) v kterých modlili za své chlebodárce . ( Městské kroniky Prostějova) .
Sociálně odpovědný stát nesmí spoléhat na charitu, ale má povinnost se postarat o své handicapované občany.
Když se letmo podíváme na evropskou historii, byla po staletí ve válce s jinými kulturami - křížové výpravy, boje s Araby a Turky na Balkáně...Takže křesťanské hodnoty ano, otevřenost kultury ano, ale válka je válka a homo sapiens je pěkný parchant.
Souhlasím, homo sapiens je pěkný parchant
Nakonec, křesťanská Evropa si sama situaci řádně zkomplikovala, když křižáci vyplenili Konstantinopol. Pozor, bylo to malinko složitější a dost špinavé, protože tuto "hrdinnou výpravu" prý inspiroval a financoval vlivný benátský kupec, který si tím vyřizoval své osobní zájmy. A zejména potom, když (západní) Evropa pro změnu nechala Konstantinopol na holičkách a nepomohla při jeho obraně před tureckým náporem. (Zde mohu podobné události zmínit jen ve velmi, velmi hrubém zjednodušení. Také nelze jen tak jednoduše od stolu soudit z dnešního pohledu lidi té doby a jejich rozhodování, důvody, okolnosti, které to všechno tak nebo onak ovlivnily). Po dobytí Konstantinopole nastalo mnoho století trvající martyrium na Balkáně, potom pád Uherska a nakonec obléhání Vídně (atd, atd. atd.) Děkuji za inspirativní příspěvek do diskuse.