Diskuse
Kaifáš a jeho soud nad Kristem
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M69i89c79h11a51l 93P92o78h78a56n50k66a
Šmankote, Trčálku, na té nové fotce jsi celý Frank Zappa!
M19i98l93e23n91a 10B75i50g97a66s32o23v96á
Všichni jsme čekali, že se ozve pan Stejskal. Jen by mě zajímalo, jestli ho v "boji" podpoří i ti, co tady ještě před pár týdny křesťanství uráželi a pak se v diskuzích pokrytecky schovali za jeho zády. "P. Stejskal jde na Trčalka! Máme štít a budeme se k němu lísat, teď bojuje i za nás! Prozatím mu odpustíme, že je na straně Ukrajiny."

L71u12b68o13m67í36r 38S72t43e81j54s49k83a91l
Paní Bigasová, pro mě je velkým překvapením, že v případech, kdy je panem Trčálkem hrubě znevažováno Boží Slovo, blogeři a diskutéři, o nichž lze předpokládat, že jsou stejné nebo podobné víry jako já, mlčí. Nechci, aby se zastávali mě, to vůbec ne; překvapením ba zklamáním je, že se neozvou na obranu hodnot, které i pro ně musí být svaté. Tomu nerozumím. Děkují mi věřící, mimo zdejší komunitu, jen pasivní a občasní čtenáři iDNES, ale zdejší kolegové jako by měli hlavu zastrčenou hluboko v písku.

P44a35v35e53l 19D60v43o27ř84á34k
Pane Stejskale, a co Čapkova Kniha apokryfů? Jestli ji máte, rovnou ji spalte. Také překrucuje biblické příběhy, že by Vám z toho vstaly vlasy hrůzou.


L21u30b22o93m74í26r 48S73t18e18j40s25k71a23l
Pan Trčálek svým článkem dokázal, že není schopen férové, otevřené a věcné diskuse. Vzhledem k velkému množství mých myšlenek, které jsem použil v naší předchozí, poměrně rozsáhlé debatě (týkala se toho, že zdejší blogerku K. Lhotskou obvinil ze lži, později na pokyn administrace „jenom“ z fabulace) a které zakomponoval do svého článku, nemohu než dojít k závěru, že se rozhodl vyřídit si se mnou účty tím nejzákeřnějším a nejzbabělejším způsobem. „Schoval se“ za biblický příběh z konce Ježíšova působení zde na zemi, jak je popsán v evangeliích, ten ale brutálním způsobem zdeformoval k nepoznán. (Zachoval se v principu stejně jako autoři Koránu.) Čtenářům tak předložil to, proti čemu bojuje u jiných – obludnou dezinformaci. Podle zneužil fragment jednoho z textů, které jsou pro každého křesťana klíčové, posvátné a hodné nejvyšší úcty, aby rafinovaně zesměšnil oponenta (a může tisíckrát tvrdit opak – věřit mu to bude nanejvýš jeho fanklub). Opět se potvrdilo, že ne každý jedinec nadaný sebegeniálnějším literárním talentem je obdařen také patřičnou mírou elementární slušnosti, moudrosti a respektu. Poté, co jsem se s článkem seznámil, marně pátrám po jeho hlubším smyslu. Zatímco v případě autorů Koránu mám jasno: prostřednictvím dezinterpretace biblického poselství jim šlo o ustavení nového náboženství, v případě Trčálkova článku o Ježíši a Kaifášovi mi onen hlubší smysl uniká. Pokud ovšem tím hlubší smyslem nebylo pouhé vypořádání se s oponentem. To by ovšem byl smysl nanejvýš povrchní, žádná intelektuální hloubka. Byl jsem poučen, že pan Trčálek bojuje svým literárním stylem zde na blogu proti dezinformátorům, „proruským chcimírům a rádoby flastencům“. OK, to je jistě záslužná mise. Proti komu či čemu ale bojuje zveřejněním článku „Kaifáš a jeho spravedlivý soud na Kristem“? Ví to někdo?
K23a62r62e54l 26T44r53č76á87l11e81k
Co, já ale proti čemu bojuje třeba Bulgakov svým románem Mistr a Markétka?
Ví to někdo, proč ho napsal?
A ví někdo, proti čemu vlastně bojoval Kafka?
Proč napsal Proměnu?
A Blok poemu Dvanáct?
A Pasternak Doktora Živaga?
A Ulická Zelený stan?
A Grossman Přijde kůň do baru?
Ví to někdo?
F46r79a86n82t79i23š52e12k 58Ř41e87h47ů49ř51e67k
Pane Trčálku, nechcete dělat kněze?

M33a74r88t31i43n 41I21r21e38i46n
Trefná karma.
Minimálně u jednoho zdejšího autora a diskutéra v jednom bude určitě nějaké to mrzení.

- Počet článků 3082
- Celková karma 24,09
- Průměrná čtenost 855x