Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

MP

Šmankote, Trčálku, na té nové fotce jsi celý Frank Zappa!

0 0
možnosti
MB

Všichni jsme čekali, že se ozve pan Stejskal. Jen by mě zajímalo, jestli ho v "boji" podpoří i ti, co tady ještě před pár týdny křesťanství uráželi a pak se v diskuzích pokrytecky schovali za jeho zády. "P. Stejskal jde na Trčalka! Máme štít a budeme se k němu lísat, teď bojuje i za nás! Prozatím mu odpustíme, že je na straně Ukrajiny."

0 0
možnosti
Foto

Paní Bigasová, pro mě je velkým překvapením, že v případech, kdy je panem Trčálkem hrubě znevažováno Boží Slovo, blogeři a diskutéři, o nichž lze předpokládat, že jsou stejné nebo podobné víry jako já, mlčí. Nechci, aby se zastávali mě, to vůbec ne; překvapením ba zklamáním je, že se neozvou na obranu hodnot, které i pro ně musí být svaté. Tomu nerozumím. Děkují mi věřící, mimo zdejší komunitu, jen pasivní a občasní čtenáři iDNES, ale zdejší kolegové jako by měli hlavu zastrčenou hluboko v písku.

1 0
možnosti
Foto

Pane Stejskale, a co Čapkova Kniha apokryfů? Jestli ji máte, rovnou ji spalte. Také překrucuje biblické příběhy, že by Vám z toho vstaly vlasy hrůzou.

1 0
možnosti
Foto

Pan Trčálek svým článkem dokázal, že není schopen férové, otevřené a věcné diskuse. Vzhledem k velkému množství mých myšlenek, které jsem použil v naší předchozí, poměrně rozsáhlé debatě (týkala se toho, že zdejší blogerku K. Lhotskou obvinil ze lži, později na pokyn administrace „jenom“ z fabulace) a které zakomponoval do svého článku, nemohu než dojít k závěru, že se rozhodl vyřídit si se mnou účty tím nejzákeřnějším a nejzbabělejším způsobem. „Schoval se“ za biblický příběh z konce Ježíšova působení zde na zemi, jak je popsán v evangeliích, ten ale brutálním způsobem zdeformoval k nepoznán. (Zachoval se v principu stejně jako autoři Koránu.) Čtenářům tak předložil to, proti čemu bojuje u jiných – obludnou dezinformaci. Podle zneužil fragment jednoho z textů, které jsou pro každého křesťana klíčové, posvátné a hodné nejvyšší úcty, aby rafinovaně zesměšnil oponenta (a může tisíckrát tvrdit opak – věřit mu to bude nanejvýš jeho fanklub). Opět se potvrdilo, že ne každý jedinec nadaný sebegeniálnějším literárním talentem je obdařen také patřičnou mírou elementární slušnosti, moudrosti a respektu. Poté, co jsem se s článkem seznámil, marně pátrám po jeho hlubším smyslu. Zatímco v případě autorů Koránu mám jasno: prostřednictvím dezinterpretace biblického poselství jim šlo o ustavení nového náboženství, v případě Trčálkova článku o Ježíši a Kaifášovi mi onen hlubší smysl uniká. Pokud ovšem tím hlubší smyslem nebylo pouhé vypořádání se s oponentem. To by ovšem byl smysl nanejvýš povrchní, žádná intelektuální hloubka. Byl jsem poučen, že pan Trčálek bojuje svým literárním stylem zde na blogu proti dezinformátorům, „proruským chcimírům a rádoby flastencům“. OK, to je jistě záslužná mise. Proti komu či čemu ale bojuje zveřejněním článku „Kaifáš a jeho spravedlivý soud na Kristem“? Ví to někdo?

5 0
možnosti
KT

Co, já ale proti čemu bojuje třeba Bulgakov svým románem Mistr a Markétka?

Ví to někdo, proč ho napsal?

A ví někdo, proti čemu vlastně bojoval Kafka?

Proč napsal Proměnu?

A Blok poemu Dvanáct?

A Pasternak Doktora Živaga?

A Ulická Zelený stan?

A Grossman Přijde kůň do baru?

Ví to někdo?

3 0
možnosti
Foto

Trefná karma.

Minimálně u jednoho zdejšího autora a diskutéra v jednom bude určitě nějaké to mrzení.

4 0
možnosti
  • Počet článků 3082
  • Celková karma 24,09
  • Průměrná čtenost 855x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik

Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.