Přijela k nám dalajLama, všichni mávat fáborkama

Tak k nám opět po čase zavítal duchovní vůdce „Jeho svatost“ dalajlama.  Vizáž babičky, sluníčková slova, názory marxisty kříženého s multikulti globalistou a finanční podpora kdoví odkud. A jako bonus trochu humoru a filosofie.

Asi mě odsoudíte za drzost a nedostatek pokory, ale vše zdůvodňuji níže. Na začátek musím zmínit spokojenost s tím, že zatím nemáme od EU nařízeny povinné limity pro počet lidí, kteří mají mávat tibetskými vlaječkami a klanět se návštěvě Jeho svatosti, ani povinnost dát si tibetskou nálepku na auto nebo na čelo.

Nevím, ale tak nějak se mi ten dalajlama moc nezdá. Vzhledem k propagandě čišící ze všech stran a ovládání nás (mas) to taky může být všechno trochu jinak, že? Jen pro zamyšlení: z čeho a z čího ten mírumilovný dědeček celý život žije v exilu? A nemá ten někdo nějaké zájmy?

K mým slovům o „vizáži babičky“. Když se podíváte na fotografie, tak podoba a láskyplná slova jsou dosti blízká. Navíc, když si „Jeho svatost“, coby morální autorita, může dělat srandu z vizáže jiného člověka – „překvapivě“ z Trumpa (iDnes, 23. 9. 2016), tak snad ode mě, jako od ne zrovna morální autority, šťouchanec snese.

Abych se ale vrátil k dalajlamovým myšlenkám a názorům řečeným během návštěvy ČR. Některé postřehy a střípky.

Dalajlamův marxistický pohled (stačí mrknout na Google)

Budu se opakovat, ale jak říká můj kolega: „Kdo ve dvaceti není levičák, nemá srdce, kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá mozek“. Nic osobního vůči dalajlamovi, ale zkrátka, asi tak.

Dalajlama o migrantech

„Je to báječné, je třeba je přijmout a zabránit humanitární katastrofě, zachránit jim životy, uvedl dnes. Západní vlády by ale zejména dětem měly umožnit vzdělání, včetně výuky evropských jazyků, aby až se vrátí do svých vlastí, mohly pomoci je znovu vybudovat.“ (ceskenoviny, 17. 10. 2016) 

Zdá se, že "Jeho svatost“ má poněkud jiné informace, než většina planety. Nejsem si jist množstvím migrantů, kteří se vrátí do svých vlastí je „znovu vybudovat“.  A když už zmínil děti, bylo chybou, že neuvedl některý, dozajista pravdivý,  „Hluboký dětský příběh“, o kterém jsem se zmiňoval nedávno.

O globalismu a EU

„Mám sen o tom, že podobně jako Evropská unie bude moci jednou vzniknout Africká unie, Latinskoamerická unie, Asijská unie a pak unie všech sedmi miliard lidí.“ (Lidovky, 17. 10. 2016)

Dalajláma si může podat ruku s Frantou z Vatikánu (a s veškerým globalistickým establishmentem). Jejich (dle mě, na oko) bohulibý pohled je vskutku chvályhodný. Nicméně, realita, která tyto dvě "morální autority" spojuje, je taková, že ani jeden z nich není svými kořeny ani vazbami nikterak blízký Evropě (a nemyslím EU, k té možná nějakými zdroji vázání jsou), a tudíž si nejsem jistý, nakolik to s Evropou mohou myslet dobře.

O kultu zvaném Havel

„Nyní máme my odpovědnost udržovat a předávat jeho hluboké hodnoty, jsem o tom přesvědčen a také o tom, že Češi svého někdejšího lídra stále milují... Nikoli jen jeho jméno, ale jeho idea, jeho koncept musí dál žít.“  (Lidovky, 17. 10. 2016)

Chápu, že se jednalo o akci spojenou s VH, nicméně v zástupu laviček, zvonů, letišť, náměstí, bust (a nevím čeho dalšího) je třeba tento kult Čechům zkrátka vštěpovat a vštěpovat (o kultu Havel jsem se rozepisoval zde). Ale neříkám, že jsem proti všem Havlovým myšlenkám a činům.

To, že se u dalajlamy v rámci jeho návštěvy ochomítaly osoby typu Halíka, Bursíka, Pánka, Dusilové asi ani nemusím uvádět. Snad chyběl jen kníže, Andrew a Adriana a byli by komplet.

Za zmínku pak ještě stojí dalajlamova setkání, kontakty nebo známosti s poněkud „kontroverzními“ osobnostmi, jako jsou německý válečný zločinec Dr. Bruno Berger, horolezec a člen NSDAP a SS Heinrich Harrer nebo Asahar Šókó, vůdce chiliastické sekty Óm šinkrijó, který čeká na popravu za útoky sarinem v tokijském metru. Nejsme zodpovědní za lidi, s nimiž se setkáme, ale u duchovního vůdce a morální autority to v takové míře, s prominutím, trochu "smrdí“.

Závěrem jen, východní náboženství mi jsou od mala ze všech nejbližší (pocitově; i když obecný přehled mám, tak hlubší znalostí světových náboženství nedisponuji), Tibet byl pro mě posvátnou zemí a na vysoké škole jsem si koupil dalajlámovu knihu plnou jistě krásných myšlenek (musím si ji taky někdy přečíst). Rovněž jsem byl pro svobodu Tibetu, proti jakémukoliv útlaku jsem stále. Ale znamená svoboda Tibetu svobodu Tibeťanů? Vzhledem k dostupným informacím si nejsem tolik jistý. Tibet za lámů, zdá se, nebyl tak úplně svobodný, eufemisticky řečeno.

Konečně, kdo ví, jak je to ve skutečnosti s Jeho svatostí dalajlamou? Jedná se skutečně o pravdivý příběh boje za svobodu a lidská práva?

Autor: Tomáš Vyoral | středa 19.10.2016 12:31 | karma článku: 48,26 | přečteno: 17170x